Lager dere babymat selv?

B

Blue Angel

Guest
Lager dere babymat selv eller kjøper dere? :)

Laget mye sist til tvillingene, så tenker å fortsette denne gangen med det. ;)
 
Laget babymat til Vesla. Å har begynt å lage til lillegutt også. Å tenker å fortsette med det :)
 
Bruker mye glass, men tenkte jeg skulle lage mer selv fra ca åtte måneder (når det ikke trenger å være helt pure). Mest for å spare penger, og fordi det blir godt når han etterhvert kan spise det samme som resten av oss. Ellers er jeg godt fornøyd med glass, jeg altså. :)
 
Med di tre første ble d både glass og hjemmelaget. Denne gangen vil jeg lage all maten selv:) har faktisk de siste dagene kikket llitt på oppskrifter og utstyr som kan være greie å ha:D
 
Laget for det meste all babymaten.
 
Lagde for det meste selv, satser på det denne gangen og. :)
 
Fruktmos o.l. kjøpte vi. Lillemor likte ikke middagsglassene, så da tilpasset vi vår middag til henne. Grøt kjøpte vi.
 
tenker å lage selv. Ser for meg at det er mer lettvint, sånn siden det bare er å mose de grønnsakene vi har til middag selv.
Bruker ikke salt i mat, for det smaker vondt, så sånn sett blir det ikke noe ekstra arbeid i forhold til koking osv.

Dessuten har vi ofte most mat som tilbehør (søtpotetmos, maispure, blomkålpure osv), så da kan vi jeg jo bare lage litt ekstra innimellom ;)
 
Lager alt selv bortsett fra grøt. Har såvidt begynt da, men fremover nå blir det at hun får det samme som oss:)
 
Jeg skulle være såå flink med storebror og lagde masse hjemmelaget mat .. men gutten likte INGENTING av det (enda jeg hadde laget mye forskjellig). For han så virket det som det ble for "rene" smaker. Så vi måtte begynne med glass, også fikk han smake litt av vår mat (når det var mat han kunne spise) for å venne han på litt sterkere smaker rett og slett. Etterhvert som han ble vent på det så spiste han vår mat (tilpasset til han såklart)..
Vet jammen ikke helt hva jeg tenker å gjøre med frøkna jeg. Forsøker nok å lage litt hjemmelaget, men tror jeg tar det litt lettere enn sist hvor jeg styrte fælt med ingredienser jeg aldri brukte ellers...
 
Begge deler. Kjøpte mest til storesøster, men lillebror har fått mest hjemmelaget. Nå spiser han mer eller mindre det samme som oss. Mer tiltak med hjemmelaget, men det er så mye bedre mat... ;)
 
Lager noe selv, og kjøper noe. Foreløpig er alt godt :)
 
Laget det aller meste selv, er jo så lett når man først kommer igang, en sjelden gang ga jeg henne glassmat og hun var ikke fornøyd med det som regel!

Skulle vi få flere barn etterhvert kommer jeg til å prøve og lage alt selv for glassmaten smaker det samme uansett hvem man prøver og det er ikke spesielt godt
 
Har laget til begge, men ingen av de ville ha det:(
 
Lagde alt av mat selv(utenom grøt, for den ville hun ikke spise) :) nå spiser hun det samme som oss, men har fortatt ett lite lager i frysen til de dagene vi eventuelt skal ha middag seinere enn 15 :)
 
Back
Topp