lage riskrem dagen før dagen?

Grøten kan du lage i dag, men selve kremen hadde jeg nok ventet med til i morgen ja...

Jeg lager riskrem i kveld. Den holder seg fint i kjøleskapet synes jeg :) men det er jo ikke så stress å lage i morgen hvis du bare har kokt grøt på forhånd

-Appen

takk for svar. nei, går fort å vispe krem i morgen. vi må jo lage grøt til nissen i kveld ;) så lager stooor porsjon, slik at vi har til i morgen også.

Jeg lager risgrøten i dag, synes den er best når man lager den dagen før.

Jeg pleier å koke grøten på kvelden lille julaften, bare husk å ha den kaldt på natta. På morgenen julaften pisker jeg kremen og har i, før den får stå i kjøleskapet og godgjøre seg fram til middag.

jeg gjorde det nå, men uansett hvor mye jeg rører så kommer de lysebrune brendte flekkene aaaarggg.. så sendte mannen bort på butikken, kjøpte fjordland ferdiggrøt. ;)

Den blir best dagen etter. Da får smakene satt seg godt:)

Om det brenner seg når man lager grøt så må man ikke skrape i bunn når man rører. Lagde akkurat grøt, og begge kjelene ble brune i bunn.
Svir man skikkelig blir d svidd smak og det er ikke godt

Jeg lager ris ala manden kvekden før:) Blir best smak det:)

☆★☆Tastedingsen☆★☆

Eg lærte trikset av besta i går (lillejulafta) - håpar eg! Har alltid slete med brent graut og trudde det var panna som var dårleg. Så feil kan ein ta for besta sin graut var perfekt! Det ho gjorde var at ho tok risen og dekka den så vidt med vatn og rørte litt rundt. Lot den stå på benken i 5/10 min før ho sakte byrja å koke grauten. Når risen byrja å bli tjukk og vatnet byrja å forsvinne spedde ho på med H-mjølk. Ho rørte heile tida og hadde kun på middels varme, og det som overaska meg mest var at der faktisk gjekk fort :P Ikkje noko litermål - kun augemål på mjølka og risen.
Gledar meg til å prøva detta ut! :)

Fysj, syns ikke riskremen var noe god i år da jeg er gravid og syns at alt smaker annerledes :(

Jeg lagde riskrem på julaften, hadde grøt i kjøleskapet.

Back
Topp