Lage noe av barnegrøt?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Vesla her vil ikke ha noe fast føde, kun grøt og melk, frukt og yoghurt.

Har prøvd det meste.

Så lurte på om noen her har laget feks muffins eller lapper av grøtpulver? Funker det? Tenkte om jeg blandet grøtpulver med litt bakepulver og vann og inn i ovnen? eller stekte det på en plate?

Hvis du lager grøt kan du tilsette egg og evt mel til passe konsistens og steke lapper. Søtpotetlapper er det også noe som heter :)

Moste inn en banan, et egg og litt bakepulver. Laget en lapp og to muffins. Gode, syntes jeg da. Ungen ville ikke ha :P

Vesla her vil ikke ha noe fast føde, kun grøt og melk, frukt og yoghurt.

Har prøvd det meste.

Så lurte på om noen her har laget feks muffins eller lapper av grøtpulver? Funker det? Tenkte om jeg blandet grøtpulver med litt bakepulver og vann og inn i ovnen? eller stekte det på en plate?
Hvor gammel er hun?

Du trenger ikke bruke både egg, banan og bakepulver foresten, de gjør samme nytta som bindemiddel ;-)

Jeg har ikke prøvd å lage noe av ferdig grøtpulver, men lager mye av barnegrøten selv og hvis det er rester havner det ofte oppi en vaffelrøre. Tilsetter ett egg, litt grovt mel, en raspet gulrot og kanskje litt chiafrø, og sper med melk. Svelle og steke :)

Last edited:
Nå mener jeg å huske at du har prøvd det meste, men her er i alle fall en oppskrift på muffins jeg lagde nylig, som ble ganske gode: http://www.tine.no/oppskrifter/bakst/scones-og-muffins/matmuffins
Hadde ost og skinke, og en dert sennep. Sendte med en i nisteboksen i bhg, og den ble i alle fall spist så virker som det ble godkjent av ettåringen her :) man kan også lage mer omlettmuffins osv.

Back
Topp