Lage MME klart for 1 døgn??

1UtenforOG1in9

Flørter med forumet
Jeg skal være borte fra mini et døgn om noen dager, kan jeg lage klar MME for et helt døgn og sette i kjøleskapet?
Tenkte å gjøre så her: Blande opp MME med kaldt vann fra springen så kan pappan min bare varme det i mikroen når han skal gi... Er det helt på tryne? Ser bakpå NAN kartongen vi har kjøpt at flaske må lages ny for hvert måltid, men min far er ikke akkurat vandt til å passe små og ser helst at han slipper å blande flaske i tillegg....
 
Kan jo kjøpe ferdig blandet nan [:)]
 
Kok opp vann og fordel i flasker som du har i kjøleskapet.
Så måler du opp pulver til hvert måltid i små bokser og setter på benken.
Så er det bare å varme vann og ha i pulveret når det er mat.

Da blir det jo ikke veldig mye jobb!?? [:)]
 
Takk for svar [:D] Her var det mange gode forslag, og ferdigblandet nan er notert (for en genial ting btw)! Det med kokt vann i kjøleskapet var jo veldig lurt, det har jeg ikke tenkt på. Får høre med pappa hva han kunne tenke seg, men den oppskriften til Eldbjørg burde han greie.. Eller det greier han utvilsomt (han er en flink bestefar men han har en nervøs datter som aldri har vært så lenge borte fra pjokken bare :))
 
jeg har hørt at det er ok å blande ferdig nan og oppbevare i kjøleskapet i opp til 1 døgn.
jeg gjorde det i begynnelsen da jeg begynte å gi flaske, og det gikk helt fint.
ingen mageproblemer eller noen ting.
 
ORIGINAL: Eldbjørg

Kok opp vann og fordel i flasker som du har i kjøleskapet.
Så måler du opp pulver til hvert måltid i små bokser og setter på benken.
Så er det bare å varme vann og ha i pulveret når det er mat.

Da blir det jo ikke veldig mye jobb!?? [:)]


sånn hadde jeg gjort det[:)]
 
ORIGINAL: Storetroll

jeg har hørt at det er ok å blande ferdig nan og oppbevare i kjøleskapet i opp til 1 døgn.
jeg gjorde det i begynnelsen da jeg begynte å gi flaske, og det gikk helt fint.
ingen mageproblemer eller noen ting.


Nei det er absolutt ikke ok.. Man skal ikke spøke med melkebakterier..

Jeg bruker eldbjørg-metoden når jeg har barnevakt [:)]
 
ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: Storetroll

jeg har hørt at det er ok å blande ferdig nan og oppbevare i kjøleskapet i opp til 1 døgn.
jeg gjorde det i begynnelsen da jeg begynte å gi flaske, og det gikk helt fint.
ingen mageproblemer eller noen ting.


Nei det er absolutt ikke ok.. Man skal ikke spøke med melkebakterier..

Jeg bruker eldbjørg-metoden når jeg har barnevakt [:)]


nei man får høre så mye forskjellig rundt omkring, og vet liksom ikke hva man skal høre på.
men jeg slutta jo med det da jeg fant ut at det ble så grisete og ekkelt i kjøleskapet.
og tror nok det var det beste ja, selv om lillejenta ikke merka noe til om det var noen ekstra bakterier der..

er vel alltid best å være på den sikre siden[:)]
 
me blande ut mme for ett døgn, og i varmt vann! Og varme opp igjen til måltidet. Denne praksisen har de også på nyfødt avdelingen på hgsd sykehus! De hadde vel ikke tatt kjangsen på å gjøre syke barn enda sykere ?
 
Vi tar i riktig mengde pulver i flasken og så tempererer vi kokt vann på termos. Så bare heller vi opp i vann når de skal ha maat [:D]
 
ORIGINAL: Sarah26

me blande ut mme for ett døgn, og i varmt vann! Og varme opp igjen til måltidet. Denne praksisen har de også på nyfødt avdelingen på hgsd sykehus! De hadde vel ikke tatt kjangsen på å gjøre syke barn enda sykere ?


Såfall så e det ein risky kjangse dei tar for det e feil både mtp næringstoffer og melkebakterier.. Mme skal ikkje varmast to gonger..
 
ORIGINAL: Storetroll

jeg har hørt at det er ok å blande ferdig nan og oppbevare i kjøleskapet i opp til 1 døgn.
jeg gjorde det i begynnelsen da jeg begynte å gi flaske, og det gikk helt fint.
ingen mageproblemer eller noen ting.

 
Så rart for de sier jo at man ikke skal la ferdigblandet nan stå mer enn 1 time da... Er sååå mye forskjellig man får høre at jeg bir hel forvirra!!
 
ORIGINAL: linnemor85

ORIGINAL: Sarah26

me blande ut mme for ett døgn, og i varmt vann! Og varme opp igjen til måltidet. Denne praksisen har de også på nyfødt avdelingen på hgsd sykehus! De hadde vel ikke tatt kjangsen på å gjøre syke barn enda sykere ?


vi også! har nå aldri hørt at man ikke burde det[:-]


*kremt*
det står jo på mme pakken [8|]
 
ORIGINAL: Sarah26

me blande ut mme for ett døgn, og i varmt vann! Og varme opp igjen til måltidet. Denne praksisen har de også på nyfødt avdelingen på hgsd sykehus! De hadde vel ikke tatt kjangsen på å gjøre syke barn enda sykere ?

 
Dette gjorde de på KK på Haukeland sykehus også, men ville ikke gjort det selv. [8|]
 
jeg også vet hva som står på pakken, men jeg velger å tro att de har peiling hva de holder på med, og jeg fikk også beskjed att det var greit å lage opp til ett døgn i slengen, både med første mann, og andre mann!
Man varmer det jo kun opp igjen en gang, føste gang er det jo varmt og kjøles ned igjen!
rekne med de sitter på god kunnskap på sykehuset, hadde faktisk ferdigblanda på barneavd når me nettopp var innlagt der også!
 
jeg synes det er merkelig hvis sykehusene bryter med både produsenten og norske helsemyndigheters anbefaling [8|]
jeg har aldri hørt noe sted at det er ok...

brukte mme til snuppa som var puppenekter, men fulgte alltid rådet fra produsent og helsestasjon.
denne gangen slipper jeg, for nå har jeg en puppegutt heldigvis [8D]
 
men vann på termos da? helte kokende vann i den etter at eg vasket den, lokket gav eg et lite oppkok. så nå har eg kokt vann på den som varer noen timer. ellers lager eg til hvert måltid, lagde opp til ett døgn før med guttungen. da med kokende vann til blandingen og så satte eg da dette i kjøleskapet, han hadde hele tiden hard og besverlig mage...
 
Back
Topp