Lage matpakke om kvelden?

*sdh*

Betatt av forumet
Mannen mener jeg kan lage matpakken til barna om kvelden, for å spare den tiden om morgenen!! Men jeg er skeptidk asså, er den like "fersk"??

Vi gjør det. Legger den i kjøleskapet :)

Smaker akkurat likt! Vi lager om kvelden, og lar de ligge i kjøleskapet over natten.

Jeg gjør alltid det til mine, rekker ALDRI å smøre ferskt til de om morgenen når vi må være i bhg kl 07!

Så lenge maten blir oppbevart i en lufttett boks i kjøleskap, burde det jo holde seg rimelig ferskt....

Jeg gjør ikke det. Enig med deg. Blir ikke helt ferskt, og f.eks skinka er jo ikke helt tørr heller, så da blir vel skiven litt bløt eller noe?

Alle våre tre gutter får mat på skolen/barnehagen, så jeg lager ikke matpakker til andre enn meg selv, så den biten går fort om morgenen[:D]

Jeg syns brødet smaker helt forferdelig da... [&:]

ORIGINAL: Bokhylle

det jeg syns og

ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: Lois Lane

Jeg gjør ikke det. Enig med deg. Blir ikke helt ferskt, og f.eks skinka er jo ikke helt tørr heller, så da blir vel skiven litt bløt eller noe?

Alle våre tre gutter får mat på skolen/barnehagen, så jeg lager ikke matpakker til andre enn meg selv, så den biten går fort om morgenen[:D]

Kan jo bare smøre på, og så legge pålegget for seg selv, så kan de legge det på selv[:)]

Ingen som bruker smør, og vi har ferdig oppskjært brød, så hvis jeg skulle lage fire matpakker, så hadde det vel nesten gått like fort. Jeg synst brødet ikke brødet smaker godt etter å ha ligget i kjøleskapet heller. Blir liksom kjøleskapsmak av det[8D] Tvangstanker jeg? Neeeehh

ORIGINAL: *sdh*

ORIGINAL: Bokhylle

det jeg syns og

Heldigvis får ungene mat i barnehagen[:)]om jeg skal ha niste,lager jeg om morgenen[:)]

Kan jo bare smøre på, og så legge pålegget for seg selv, så kan de legge det på selv[:)]

Ingen som bruker smør, og vi har ferdig oppskjært brød, så hvis jeg skulle lage fire matpakker, så hadde det vel nesten gått like fort. Jeg synst brødet ikke brødet smaker godt etter å ha ligget i kjøleskapet heller. Blir liksom kjøleskapsmak av det[8D] Tvangstanker jeg? Neeeehh

Brødskiver i en liten boks/pose på kjøkkenbenken og en matboks med masse gøy pålegg og grønnsaker/frukt fra kjøleskapet da [:)]

ORIGINAL: Stjernejenten

Brødskiver i en liten boks/pose på kjøkkenbenken og en matboks med masse gøy pålegg og grønnsaker/frukt fra kjøleskapet da [:)]

hmmm. Ja det høres jo greit ut[:D]

Skal legge det på minnet neste gang jeg skal lage niste. Som sagt så får mine mat i barnehagen og skolen, men det hender jo at de skal på tur eller noe, og da må jeg smøre.
Eldste skal på tur på fredag, og har bestilt laks i folie som han skal steke på bål[:D] Det kan jeg fint lage til om kvelden

Jeg klarer såvidt å spise matpakke som er 2-3 timer gammel jeg, så for meg er det uaktuelt..

det gjør vi bestandig kvelden før til oss alle 3 [:D]

Jeg laget noe ferdig dagen før, men skivene smurte jeg samme dagen - det går raskt hvis brødet er ferdig oppdelt!

Jeg lager skiver, legger de i clingfolie i matpakken yoghurt, frukt på siden og inn i kjøleskapet med matboksen :) hun spiser nå opp alt, så regner med det er god mat[:D]

Nettopp ferdig med morgonsdagens nister [;)] Har gjort det må denne måten ganske lenge, eg er ekstremt B-menneske (faktisk nesten C), så å gjere noko anna om morgen enn  det mest nødvendige, vil eg gjerne unngå [;)] Dessuten gjer eg med meir flid med nistene då, om morgonen har eg berre tid og ork til å smekke sammen eitpar skiver med makrell liksom..merkar ikkje noko nevneverdig forskjell på smaken, blir egentlig samme "niste-smaken" om den blir smurd kvelden før eller om morgonen...

jeg har ikke annet valg enn å lege matpakka i kjøleskap over natten. jeg kommer alltid for sent om jeg styrer på morgenen, uansett hvor tidlig jeg står opp.
Jeg synes matpakka smaker helt greit fordi om [:)]

Jeg lager skiver, legger de i clingfolie i matpakken yoghurt, frukt på siden og inn i kjøleskapet med matboksen :) hun spiser nå opp alt, så regner med det er god mat[:D]

ORIGINAL: Fragle1

Vi gjør det. Legger den i kjøleskapet :)

Når jeg husker å lage.

Back
Topp