Lage mat til dåp?

Capri-Sonne

Glad i forumet
Spør mann andre om hjelp om å lage kake / mat ? Eller bør jeg lage alt selv om ingen tilbyr seg?

Synes kanskje det er litt frekt å spørre når jeg har invitert de, men er ingen som har tilbydd seg :)

Her kan jeg ihvertfall fint spørre nærmeste familie om hjelp :)
Kan jo brått bli veldig mye om du må gjøre alt selv da, og det kan jo være så enkelt at de ikke har tenkt over hvor mye det er å stelle istand.

Jeg lagde maten selv, men spurte om hjelp til kaker. Du kan spørre de nærmeste med god samvittighet, men jeg synes folk kan tilby seg også da ;)

Der jeg kommer fra er d vanlig å be noen av gjestene om å bake :)

Vi får så og si all hjelp til kakene, også lager svigermor maten :-) hun tilbydde seg da naturligvis

Vi spør maaaange :) skal lage en kake selv, resten er loddet ut til familie :) alle blir glad for å kunne bidra og noen vil gjerne lage mer enn bare en ting :P

Maten kan man jo eventuelt spørre venner av familien som ikke er bedt, om p hjelpe til med?! Det vet jeg er gjort mye rundt oss.

Kaker ber vi andre ha med ja :)

Vi bestilte maten og det er jeg glad for..... Med min baby hadde jeg ikke klart å lage den selv.... Hadde huset fullt av gjester i tillegg.... Endte opp med å ikke bake sjøl også..... :-)

Det er jo bare å spørre om noen kunne tenke seg og tatt med en kake :) jeg slipper å tenke på maten har jeg forstått. Men ender opp med å bake selv da det er få bakere som blir invitert i dåpen :P

Her er det helt normalt at familie/venner hjelper til med baking til dåp/konfirmasjon/bryllup, så jeg hadde spurt om hjelp ja :) nå pleier folk tilby seg også heldigvis.

Har du ikke fått tilbud om hjelp?
Her fikk jeg masse hjelp med første, og nå har jeg også fått masse tilbud.

tusen takk for mange gode svar, da får jeg bite i det sure eple å ringe etter litt hjelp :) Greit å høre hva andre gjør :D

Back
Topp