Lage mat til dåp selv?

Mollå

Gift med forumet

Andre som skal lage maten til dåpen selv? Vi har tenkt å lage tapas/koldtbord slik som sist :)

Til dåpen til Eliah lagde vi koldtbord, og vurderer nå tapas. Eller kanskje en blanding?

Hva er egentlig forskjellen på tapas og koldtbord?:p Hehe.

Og har dere noen gode tips til enkle og gode retter til tapas? Enkle triks til koldtbord? :)

Gleder meg veldig til å stelle istand dåpen til lille gullskatten vår, men har ikke fått sjangs til å planlegge så mye enda siden jeg sitter med bacheloroppgaven fra 9-18 og litt etter barna har lagt seg hver dag nå:p

vi laget koldtbord selv, og synes det var kjempe kjekt.. :) (les: har en venninne som er kokk, og en sambo som har mye peil på mat...) så var kanskje ikke helt vi, men liker å uttale det slik... :P Fordelen er at man kan ha akkurat hva man vil, og ikke får alt mulig folk ikke spiser noe særlig likevel.. så er veldig fornøyd med vårt, og synes det ble veldig fint.. Tapas høres jo kjempe bra ut i tillegg da :) Blir sikkert kjempe bra!

All ære til deg som har to små, og holder på med bach. i tillegg!! :)
Lyke til med barnedåp!! :) Lenge til den skal være?

Jeg (eller det vil si søstra mi som er kokk) lagde tapas til dåpen til Adele. Vi hadde krydra kjøttboller, ingefærmarinert kyllingfilet, foccacia brød, pastasalat, lefseruller med spekeskinke og laks (pluss noe mellom der..) lagde jo ikke maten selv, så husker ikke alt. Men, et godt tips er å gå inn på steder som har menyer på sånt og stjele litt ideer. Du er jammen god som har hjerne til å sitte og studere nå!

Tusen takk for det!:) Ja, det er utrolig krevende nå i innspurten altså! Noen ganger lurer virkelig på hva det er jeg holder på med, men samtidig så ønsker jeg å bli ferdig for alles beste :)

Vi skal ha dåp 22 mai :)

Hva hadde dere i koldtbordet? Det hørtes veldig praktisk ut med den assistansen da!! ;)

Tusen takk Rappo! :)

Har ikkje laga selv!

Men vi skal gifte oss om 6 uker, og da skal vi ha en blandig av tapas og koldtbord!:)

Urte kjøttboller på spyd
foccacia bruker å være en hit
ost og kjeks
eggerøre og laks
reker
pastasalat
pizzasnurrer( greit med noe som en vet barna spiser:D)
tortillalefse med serranoskinke og andre gode ting inni
salater
Spekemat

kom ikkje på så mye nå! Vi har bestilt mesteparten, og veit igrunn ikkje ka det smaka!:P men det som er nevnt over er vel forseg enkle å lage:)

Vi hadde spiralloff med gele og krem på til barna, pluss sånne små pølser.

Vi kommer til å bestille i alle fall spekemat tror jeg, så lager vi tacopai, grønnsaksalat, potetsalat. Har også tenkt å ha kylling å karbonader :) Får se om vi bestiller det sammen med spekematen, eller om vi ordner selv :)

Tusen takk alle sammen! Får litt ideer oppi hodet mitt nå:)

Men Rappo!! Hva er spiralloff med gele og krem?:p Hehe.

her skal jeg lage 25 liter + med hønsefrikase. blir en del folk. og jeg har funnet ut at det faktisk ikke blir så dyrt å lage. hvertfall ikke når man kan få en hel høne for 30 kr på svinesund, og jeg trenger 9-10 stk  :P
svigermor skal lage desert, men jeg vet ikke hva det blir enda. hun er veldig hemmerlighetsfull hehe.
så her blir det veldig enkelt, men jeg vet at alle liker høsnefrikase. hehe

Mollå skrev:
Tusen takk alle sammen! Får litt ideer oppi hodet mitt nå:)

Men Rappo!! Hva er spiralloff med gele og krem?:p Hehe.

Det er sånt rundt brød som du kjøper på butikken. Så tar du gele oppå og pisker kremfløte og har oppå der igjen:-)

Haha, det var det jeg fryktet!:p Men hvordan får gele og krem til å sitte fast oppå loffen liksom? Hehe:) Og er det virkelig spiselig?:o ;D

Back
Topp