Lage mat fra bunnen

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Er du flink til det eller blir det mye Toro?

Her hjemme var det mye Toro før men nå har jeg virkelig fått sansen opp for matlaging å prøver å lage det meste fra bunnen av :D selfølgelig er det ikke dager det er tid til å lage alt men meste parten av dagene er alt laga fra bunnen :) har kun en dag fast i uka det ikke går :)

Det meste lages fra bunnen, men innimellom jukser vi ja. For eksempel når vi skal ha asiatisk/indisk mat. Der er det så mange forskjellige ingredienser og krydder at det faktisk lønner seg å kjøpe en sånn boks fra Toro eller noe. Og tacosalsa kjøper vi et glass, det er billigere også. Men for eksempel guacamole lager vi fra skrætsj.
Greit nok, det blir jo ikke alltid helt autentisk, men så lenge det smaker godt så ;)

Men vi pleier å kjøpe og lage fra bunnen av. Det lønner seg som oftest. Og smaker bedre :)

Mannen er flink til det ;) Ikke jeg... men vært litt flink de to siste dagene faktisk.

Lite toro, men lite fra bunnen. Pastasaus på glass, karbonader fra gilde, fiskepinner fra Findus, pizzasaus fra peppes eller andre sånne ferdige ting brukes mye. Vi har absolutt forbedringspotensial i hverdagen. I helga er vi flinkere

Det meste lages fra bunnen, men innimellom jukser vi ja. For eksempel når vi skal ha asiatisk/indisk mat. Der er det så mange forskjellige ingredienser og krydder at det faktisk lønner seg å kjøpe en sånn boks fra Toro eller noe. Og tacosalsa kjøper vi et glass, det er billigere også. Men for eksempel guacamole lager vi fra skrætsj.
Greit nok, det blir jo ikke alltid helt autentisk, men så lenge det smaker godt så ;)

Men vi pleier å kjøpe og lage fra bunnen av. Det lønner seg som oftest. Og smaker bedre :)
Salsa kjøper vi å, men indisk og asiatisk lager jeg mye av selv :) handler i en utenlandsbutikk. :)

Asiatisk mat lager jeg ca aldri. Salsa kjøper vi om mannen vil ha, vi andre bruker det ikke. Krydder til taco blander jeg like gjerne selv, men bruker pose innimellom

Pølser kommer jeg aldri til å lage selv, men karbonade og tomatsaus kan jeg jo!

Blir litt av hvert. Supper og sauser lages fra bunnen av, men kjøttboller og pastasaus o.l. er ofte ferdiglaget. Har forbedringspotensial, men velger å ta litt lett på det da jeg har veeeeldig mye skolearbeid om dagen.

Lite toro, men lite fra bunnen. Pastasaus på glass, karbonader fra gilde, fiskepinner fra Findus, pizzasaus fra peppes eller andre sånne ferdige ting brukes mye. Vi har absolutt forbedringspotensial i hverdagen. I helga er vi flinkere

Signerer denne. Men glad Toro finnes!:p Er blitt flinkere i det siste å bruke råvarer av fisk f.eks og panerer det selv eller foredler det selv. Samboeren jobber med filetering og foredling av fisk, så han kjøper lfte med deg hjem også det de lager der, og det er så lokalt og hjemmelaget at jeg kaller det nesten fra bunnen av (han har jo selv ordnet det i jobben sin så :p ) Men blir ofte en kombo. Noe fra bunnen av, noe fra toro eller f.eks salsa på glass og sånt :)

Vi lager det meste fra bunnen, har nesten slutta helt med toro o.l. :)

Jeg liker å tro at det meste lages fra bunnen. ;) Det er blitt veldig lite toroposer det siste året, bortsett fra om vi skal ha bernaisesaus. :P Om jenta vår skal spise med oss velger jeg middager som jeg vet jeg kan lage alt eller mesteparten fra scratch.

Jeg har lite toro og slikt i skapet, men bernaisesaus kjøper jeg first price er det vel da hun ikke skal ha melk. Men supper, sauser, gryter og slikt er laget fra bunnen av. Jeg liker best å bruke rene råvarer og lager mest fra bunnen av og siden frøkna ikke skal ha melk har jeg ikke så mye valg heller :) Pølser lager jeg heller ikke selv, de kjøpes. Men for all del jeg kan ta lettvinte løsninger eller kjøpe en burger om vi får lyst på :P

Har blitt finkere det siste året, vil jo helst lage det meste selv når gutten begynner og spise samme som oss :)

Ja, lager omtrent alt jeg spiser fra bunn av. Life of a vegan! Er jo melk/egg/kjøtt i omtrent alt av ferdigprodukter som selges, i tillegg liker jeg veldig godt å lage mat :)

Blir litt begge deler:) er ikke så flink til å lage hjemmelaget saus, utenom hvit saus:p men prøver å bli flinkere:)

Mye fra bunnen, sunne og gode råvarer :) MEN, jeg er ikke hysterisk.. tyr til raske ferdigretter en gang i blant når det er veldig hektisk :)

Her strekker ikke dagene til hvis jeg skal lage alt fra bunnen av i hverdagene. Etter jobb/skole, lekser, fritidsaktiviteter/trening - så må middagene gå ganske raskt i ukedagene....
I helgene har jeg god tid, å lager det meste fra bunnen av ;)

Back
Topp