Lage julegaver

Miriamsmams

Glad i forumet
Nå skal jeg sette i gang å lage drops:) Kjøpt sånn sett på panduro i dag. Det blir spennende. Noen som har noe erfaring eller tips?? 

Skal dere lage noe hjemmelaget å gi bort i år?

Jeg er elendig til å lage egne ting, så nei.. hehe.
Men jeg har lagd masse drops før! Det er kjempegøy!

Åhh.. Hjemmelagde julegaver er så staas! Utrolig spennende med drops da! Kunne jeg tenke meg å prøve selv..

Jeg pleier å gi bort kransekaker til en del. Ellers skal jeg prøve å få laget karameller, vaniljefudge (for første gang), biscotti + litt "vanlig" julebakst (smultringer, kromkaker, goro ++). Og så har jeg laget multesyltetøy og eplemost :)

Åh, som jeg gleder meg til JUL!! emoticon

Så flinke dere er! Jeg lager ikke julegaver. Jeg har strikket litt til noen, men ikke i år. Dessuten har jeg sort belte i shopping, så jeg holder meg til det jeg kan best;)

Det er så koselig med hjemmelagede julegaver :-)

Lager knäck (små karameller i form) hvert år til ene søskenbarnet til samboen som elsker knäcken jeg lager. Forrige år laget jeg appelsin- og vaniljelikør som jeg tappet opp på små søte flasker fra Kremmerhuset og ga bort i julegave til noen. I år blir det ikke noe likør (litt sent for det), men tenker jeg baker brød med julekrydder, marmelade samt konfekt.

jeg ordner drops. det er lurt å bare ordne halve oppskriften første gang, fordi det kan bli litt mye å holde styr på, hvis du ikke har prøvd det før :)) dropsene med lakrispulver (sånn brunt) og salmiakksalt er best ;)

SF100808 skrev:
jeg ordner drops. det er lurt å bare ordne halve oppskriften første gang, fordi det kan bli litt mye å holde styr på, hvis du ikke har prøvd det før :)) dropsene med lakrispulver (sånn brunt) og salmiakksalt er best ;)

Det du sa der skulle jeg lest før jeg satte i gang. Fikk laget kun halvparten av massen fordi jeg ikke var rask nok og klippehånda mi fikk nok:P men det ble mange gode jordbærdrops. Jeg leste at de ikke holdt så lenge,, hva er ikke så lenge egentlig? jeg har puttet de på hermetikkboks med plastikklokk så he holdes langt unna fukt. Altsså om jeg lager de nå, holde de til julegaver?

Back
Topp