Lage julegaver selv

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg trenger noen tips til julegaver jeg kan lage selv.

Det må være lett å lage, men kvalitet. Ikke dorullnisser med andre ord :-P
Jeg kan lage spiselige julegaver, men det passer ikke helt til de jeg skal gi til. Det er forøvrig voksne mennesker, og ment som noe smått. Mer som en oppmerksomhet.

Jeg har noen ideer selv, men tar gjerne imot tips fra dere :-D

Jeg planlegger gavekurver. Hjemmelaget leppepomade, bodylotion, såpestykke og barberkrem. Se på pinterest.com, der er det masse tips. :)

Hvorfor ikke spiselig til disse? Det er mange typer spiselig.

Vi lager dog ting med ungene, så her går det i tennbrikketter (ruller av avispapir dyppet i smeltet stearin) og fuglemat i hovedsak. Samt noe snop da, og sukkerfritt til mamma.

Strikke votter/sokker etc..
Male på kopper/fat/glass

Hvorfor ikke spiselig til disse? Det er mange typer spiselig.

Vi lager dog ting med ungene, så her går det i tennbrikketter (ruller av avispapir dyppet i smeltet stearin) og fuglemat i hovedsak. Samt noe snop da, og sukkerfritt til mamma.
Uten at jeg kan si noe spesifikt om det (taushetsplikt) så kan jeg nevne sykdomshistorie. Det er kjipt, for hadde jeg kunne lagd noe spiselig så hadde det ikke vært noe problem :-)

Strikket vaskeklut/kjøkkenklut?
Fotbadsalt (grovsalt med eterisk olje og tørkede blomster eller krydder)?

Hvilke håndarbeid liker du? Er det lett for deg å strikke julekuler eller hekle engler? Sage ut en skjærefjøl med interessant fasong? Forme en lysestake I leire?

Strikket vaskeklut/kjøkkenklut?
Fotbadsalt (grovsalt med eterisk olje og tørkede blomster eller krydder)?

Hvilke håndarbeid liker du? Er det lett for deg å strikke julekuler eller hekle engler? Sage ut en skjærefjøl med interessant fasong? Forme en lysestake I leire?
Jeg broderer, men jeg har allerede et stort prosjekt jeg må bli ferdig med så jeg vil ikke begynne med et nytt et. Skal strikke et skjerf, lenger strekker ikke mine strikkekunnskaper til dessverre. Har ikke tilgang på annet enn håndsag, så det er vel utelukket.

Fotbadsalt er noe jeg kunne ha laget. Lagde tacokrydder til noen andre i fjor, det er vel nesten i samme gate (sånn bortsett fra at man ikke skal spise fotbadsakt da :-P ). Høres faktisk veldig godt ut å sette føttene i fotbad altså. Er det vanskelig å lage?

Fotbadsalt er noe jeg kunne ha laget. Lagde tacokrydder til noen andre i fjor, det er vel nesten i samme gate (sånn bortsett fra at man ikke skal spise fotbadsakt da :p ). Høres faktisk veldig godt ut å sette føttene i fotbad altså. Er det vanskelig å lage?

Grovt havsalt eller epsomsalt blandes med noe som lukter godt og noe som ser pent ut. Legg det til tørk over natten, og hell I fine glass. Easy peasy.

Jeg har tre dråper sitronolje og noen stjerne-anis I den krukken jeg bruker, i den forrige hadde jeg tre dråper lavendelolje og en håndfull lavendelblomster fra verandaen. Jentungen har blå konditorfarge og sølvglitter.

Jeg planlegger gavekurver. Hjemmelaget leppepomade, bodylotion, såpestykke og barberkrem. Se på pinterest.com, der er det masse tips. :)

Må lage konto der. Da blir det ikke aktuelt. Er prinsipielt imot å bruke en nettside som krever at jeg må lage konto for å se på siden :P

Back
Topp