Lage julegavene selv? Snart 2 år gammel

*Frk.Rødhette*

Elsker forumet
Jeg har en gutt som blir 2 år i slutten av desember.
Jeg tenkte kanskje at han kunne få lage sine egne julegaver, som han skal gi til besteforeldre og oldeforeldre:)

Det jeg har komt på at vi kan prøve oss på er:
-Trolldeig
- Bake noe og putte i syltetøyglass som han får pynte på først.
- Tegne og male

Noen som har andre ideer ?:) Kommer nok til å prøve litt av hvert. Han er glad i å sitte å putle på med ting, så han har egentlig god tolmodighet til å være så liten :)

Min jente er litt større (snart 3), men jeg har tenkt å kjøpe noen ubehandlede bilderammer som hun kan male på, og så setter bilde av henne inni. Perfekt til besteforeldre/oldemor ihvertfall.
I fjor fikk vi fra barnehagen hjemmelagde kjøleskapsmagneter (store "treknapper", malt og limt på glitter og pynt + pålimt magnet på baksiden. Veldig fine. :)

ta glass og la h*n male på de og så lager du lykter ut av de :)

Vi lagde kalendere i fjor, da var hun 1, 5 år og kommer til å gjøre det samme i år. Hun tegner, maler bruker klistremerker osv. Og så kjøper vi " gjør det selv"-kalendere i bokhandelen, klipper til kunstverkene hennes og limer på hver måned, gjerne i kombinasjon med et bilde.

Kongler er fine å male med sølv eller gullmaling, feste en tråd og så er det juletrepynt. Male på lyslykter er supert ( syltetøyglass). Eller Kjøpe glassmaling/tusjer og dekorere kaffekopper?

Kjøp krympeparir, nøkkelringer og (eller) magneter i en hobby butikk.

Tegn rundt hendene på gutten og klipp ut, og la han få dekorere med fargeblyanter. Om du vil lage nøkkelring klipper du bare et hull med en hullmaskin.  varm opp papiret i steikovnen og hånden krymper og blir hard :)
 Alternativt kan du bare lime en magnet på den ferdigkrympa plasten så har du en kjempefin kjøleskapmagnet.

Kan lage mange fine figurer da =) Ikke bare hender.

Da jeg jobbet på småbarnsavdeling i barnehagen, var kongler den største hiten blant både barn og foreldre (hvis vi ser på bort fra gipsavstøpningen av hender og føtter da).
Vi brukte høsten til å gå i skogen og plukke kongler, som ble lagt til tørk til vi begynte med juleverksted (5-6 uker)
Så ga vi ungene glitterlim (krever maleforkle) og noen kongler hver, så de fikk pynte som de ville :)

En annen ting var julekort med sånne små pompomballer eller hva det heter.
Vi klipte grønn kartong i form av juletre, la litt lim rundt på treet, så fikk ungene klistre på sånne pompomballer. (at jeg ikke skal klare å huske hva det heter!!!!)

en firkant med kryssfiner, mal den hvit og lim på små mosaikk fliser.
under kan man sette på slike puter som man har under bena på stolene og
vips et kjeleunderlag. snuppa vår var i ca samme alder når hun laga den til oss.

Back
Topp