Lage babynest selv?

Pusemor

Glad i forumet
*MIA*
Beklager, men dette er det mest irriterende jeg noen sinne har prøvd meg på! Det derre forbannede kantbåndet, hvordan i alle dager setter man på det uten å få lyst til å sette fyr på hele faenskapet? Jeg må gjøre noe feil, for jeg blør fra begge henda, og genseren min er ødlagt etter å ha hengt seg opp i nålene.

Dette er en advarsel til alle dere som tenker "Huuuummmmm? Kanskje jeg skal lage det selv, alle andre klarer det jo. Jeg er ikke så flink å sy, men alle sier at det klarer jeg." La være! Spander på deg de 750kr eller hva nå enn det koster å få en proff til å lage det.

Hilsen evneveik

Sånn, da er jeg snart ferdig. Etter litt over en uke, IKKE 2,5 time! Dette er til skrekk og advarsel til alle dere som tror på de som sier at det er så lett. Dette babynestet er fylt med blod og tårer! Aldri aldri - om så livet sto på spill - gjør jeg dette igjen!
ImageUploadedByBV Forum1396790608.893457.jpgImageUploadedByBV Forum1396790621.287997.jpgImageUploadedByBV Forum1396790632.928991.jpgImageUploadedByBV Forum1396790648.087443.jpgImageUploadedByBV Forum1396790657.555080.jpg

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehe, hvis du hadde sydd pølsa og så stappet den etterpå, så hadde det gått lettere :p

det finnes en enkel framgangsmåte på nett, hvor det er step by step ellers har jo også stoff og stil en forklaring. Du må iallefall ikke stappe før du syr på kantbåndet

Stappet ikke før jeg sydde på kantbånd. Brukte oppskriften til Stoff&Stil, en blogg, en annen blogg og lest igjennom tråder her på forumet.

(jeg kan sy gardiner, puter ol. Har akkurat brodert og sydd en bunad/sovepose til nyfødt, så har tatt i en nål før :P)

Kantbåndet var nå en ting, men den forbanna vatten som skal trøkkes hele veien gjennom da??? Den irriterte meg mest! Ble ikke så fyldig kant som jeg ville, for den forble jo ikke rullet når jeg begynte å stappe.. og for et knot og få den hele veien rundt!
Utgiftene på materiale kom på ca 450 kr, og det er det folk tar for å lage en mange steder, så her blir det å bestille når jeg vet kjønn. Ikke søren om jeg lager en til :P

Jeg stappet også etter at jeg sydde på kantbånd forresten. Brukte også oppskrift fra Stoff & Stil

Har i kveld laget babynest med oppskrift fra stoff og stil og nettet.. Synes ikke det var vanskelig i det heletatt, fikk litt hjelp av ei venninde men ingen av oss er noen erfarne sydamer.. Ble veldig fornøyd. Brukte litt i underkant av 3 timer :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg sydde selv i går. Jeg er helt evneveik på symaskinen, men jeg fikk det til forholdvis greit. Skal innrømme at stappinga av vatten rundt hele nestet var et slit. Det samme med å sy på kantbånden på enden helt til slutt som en finish. Det var et voldsomt styr og ble ikke særlig pent. Men men, det er no selvlaget.

Betalte i underkant av 200 kr for materialene, så synes ikke det var så ille.

Hehe, hvis du hadde sydd pølsa og så stappet den etterpå, så hadde det gått lettere :p

...eller brukt ei sommerdyne frå Jysk til 50,-

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Back
Topp