Lage babymaten selv?

caracara

Forumet er livet
Har dere planer om det? Ikke helt fremmed for meg, men trenger nok et spark bak... Da snuppa var liten var det krig på både bleier og mat, så da ble det kjøpemat. Hun hadde ikke særligt matlyst, så mye ble kastet. Tenker å kanske lage fruktmos og fryse i terninger i begynnelsen, for eksempel :) men hvordan varme opp??

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal lage selv. Fryser nok grønnsakspureer ettersom det er mer tilberedning. Frukt er bare å slenge i blenderen så det gidder jeg ikke fryse.. Synes fort noen frukter blir slimete og misfarget etter tining.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg kommer også til å lage mye selv :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Har tenkt tanken, så kommer nok til å gjøre det :-)

Bv forum appen ♡

Vi spiser mye pureer selv av søtpotet, blomkål, brokkoli, sellerirot, pastinakk, og mye annet, så kommer til å ta av små porsjoner til lillegutt før vi krydrer det til oss voksne, og ha et lager i fryseren. Grøt har jeg tenkt å lage selv, det tar bare noen minutter å koke. Tilsette morsmelk, og servere med most frukt f.eks. Når vi starter med middager, skal alt lages fra bunnen av, akkurat som vi gjør til oss selv. Han vil få mye av det vi spiser, men uten salt, pepper og chili. Urter tåler de jo, og hvitløk er det mange som liker.

Til eldste lagde jeg alt selv med unntak av grøt.
Middager frøs jeg, men frukt moste jeg fra gang til gang. Kommer til å gjøre det på samme måte denne gangen. Tar ikke mye tid, så for meg er det eneste alternativ :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Blir nok litt begge deler her hos oss, kommer an på hva vi skal ha til middag :P frukt moser jeg bare fra måltid til måltid, og håper han liker bana, det er så lettvint å ta med på tur :P

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp