Lage babymat selv?

Undomiel

Forumet er livet
Smånissene 2022
Kjøper dere mye ferdige glass eller lager dere selv?

Dere som lager selv, hva pleier dere å lage?

Lager selv. Har ikke begynt med middag og sånt enda så lager mest forskjellige fruktblandinger :)

Begge deler.

Lager ofte spaghettisaus og bruker makaroni istedenfor spaghetti. Det tror jeg er favoritten hans. Ellers tar jeg av og til å ha middagsrestene oppi glass og fryse ned.
Prøver å ha middager som han også kan spise slik at jeg slipper å lage/kjøpe. ;)

Vi lager all middagsmat selv, og har gjort det fra han begynte å få fast føde; så mye sunnere, bedre og billigere. :)

Vi lager som regel grønnsaksblandinger som "basis" til fisk, rødt kjøtt og kylling, også lager vi noen "ferdigretter," som i meksikansk gryte, kyllinggryte, kjøtt- og grønnsaksboller osv.
Vi lager i store porsjoner, og fryser ned. :)
Poden har smakt to typer middagsglass, og nektet plent å spise noen av dem.
Skjønner ham godt, for de smaker alt annet enn godt. :P

Begge deler. Mini er 7mnd og oppe i tre måltider om dagen. Er vi hjemme spiser han så og si bare hjemmelaget mat - om det lar seg gjøre, moser jeg middagen vi spiser slik at han får den.

Er vi borte eller på farten blir det pulvergrøt, mat på glass eller smoothie.

Har prøvd å lage selv men ungene var så sære at de ikke ville ha det.

Alt fra grøt til fruktmos og middager.

Har prøvd å lage selv men ungene var så sære at de ikke ville ha det.

Alt fra grøt til fruktmos og middager.

godt det er flere sære barn.

husker jeg ordnet opp umenneskelige mengder middag til storebror da han begynte med middag - i alle varianter... han spiste INGENTING men elsket middagsglass :P

godt det er flere sære barn.

husker jeg ordnet opp umenneskelige mengder middag til storebror da han begynte med middag - i alle varianter... han spiste INGENTING men elsket middagsglass :P
Har fremdeles to fulle skuffer i fryseren. Klarer ikke kaste det :p

Har fremdeles to fulle skuffer i fryseren. Klarer ikke kaste det :p

haha
jeg heiv det når vi flyttet derifra jeg :P kunne liksom ikke ta det med da :P

Jeg har en drøm om å lage selv hvertfall. Så får vi se om jeg lykkes.

Lagde selv, men brukte kjøpeglass når vi var avgårde. Kokte opp kjøtt, kylling eller fisk uten salt, og moste det med grønnsaker. Frøs det i passe porsjoner, og blandet det med potet, ris eller pasta-mos når jeg tok opp en porsjon (ikke godt med frossen ris eller potet, pasta går an.) Genialt å lage mye av gangen!

Vi gir middagsglass, jeg skulle gjerne ha laget selv men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det til... Maten vi selv spiser er ikke særlig babyvennlig i grunn, mye krydder, melkeprodukter etc... Må vel revidere menyen :p haha! Har ikke hverken tid eller ork til å lage enda en middag, vi bruker ganske mye tid på matlaging allerede!

Vi har prøvd å lage egen grøt og gulrotmos da, men det vil han ikke ha. Så da så.

Her har jeg bare laget all maten selv, begynte med fast føde for en måned siden da hun var nesten 6måneder. Hun får hirsegrøt, havregrøt og maisgrøt som jeg blander i sviskemos, eple og pæremos eller bananmos + litt cocosolje. Ellers har hun fått smake søtpotet, blomkål, brokkoli, avokado og mango. Og hun spiser alt hun får servert, selv om det av og til bare blir noen få skjeer, men har aldri spyttet ut noe :)

Tar av til henne før jeg krydder maten vår. Har også noe i fryseren til de dagene vi ikke spiser barnevennlig mat. Det er f.eks grønnsaksmos som pastinakk/gulrot, søtpotet, gresskar/gulrot. Så tilsetter jeg kokt torsk i noen og rent kjøtt i andre (stort sett viltkjøtt). Gir også glass av og til når vi er på farta. Fruktmos som mellommåltid. Stort sett de økologiske man kjøper, for de er så enkle.

Back
Topp