Lage babygrøt selv...

idah87

Flørter med forumet
Noen her som har laget babygrøt selv? Altså hjemmelaget? Eller kjøper dere? Jeg har kjøpt, men lurte litt på å prøve meg på å lage selv nå :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Det lurer jeg også på. Har kjøpt og er ikke fornøyd med den med gluten. Den smaker skikkelig vondt og har rar konsistens i forhold til den uten gluten.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ingen erfaring. Men fikk høre av hs at en hjemmelaget grøt ikke var like bra på vitaminer og jern som den ferdilaga. Har dere prøvd grøtene som finnes på sunnkost butikker? De er litt anderledes ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)

Har ingen erfaring. Men fikk høre av hs at en hjemmelaget grøt ikke var like bra på vitaminer og jern som den ferdilaga. Har dere prøvd grøtene som finnes på sunnkost butikker? De er litt anderledes ;)

*Lillesøster 26.07.13♡*
*Storebror 20.12.11♡*
*Gifta oss 12.12.12♡*
(har vært *sønnfødt20.12/11*)
Sniker litt, men hjemmelaget er vel så bra som kjøpegrøt ;)
Hvis du gjør det riktig kan.du få mer jern.i en.hjemmelaget enn kjøpegrøt.
Bruke jernrike korntyper som hirse, bokhvete, havregryn, hvetekim og andre typer. Bland forskjellige. De inneholder også ulike andre næringsstoffer.
Tilsett fruktmoser, gjerne også hjemmelagede,.så får du vitaminer og særlig vit c som.hjelper til.å øke jernopptaket.
Alfa og omega er å la kornet ligge i bløt en.time før.koking for.å utvinne mer av jernet.
Tilsett feks kokosfett eller annen type fett for at det skal mette.mer, og fordi barnet trenger fett i maten.

Ikle slå fra deg hjemmelaget, da slipper du også unna palmeolje ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Jeg gir både kjøpegrøt og hjemmelaga havregrøt. Koker vanlig havregrøt m/kun vann uten salt og sukker, hiver oppi noen tørka aprikoser på slutten av koketiden, avkjøler og moser med stavmixer. Passer på å lage den litt tynn, siden den tykner veldig når den blir kald! Snuppa elsker den! ;) men liker også kjøpegrøten :)

Har ikke begynt med grøt enda, men har stire planer om å laga hjemmelaget. Sjekk ut margit vea sin babymat bok. Mange gode oppskrifter og tips der

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg gir både kjøpegrøt og hjemmelaga havregrøt. Koker vanlig havregrøt m/kun vann uten salt og sukker, hiver oppi noen tørka aprikoser på slutten av koketiden, avkjøler og moser med stavmixer. Passer på å lage den litt tynn, siden den tykner veldig når den blir kald! Snuppa elsker den! ;) men liker også kjøpegrøten :)

Hvor kjøper du tørka aprikoser?

For de vanlige du kjøper på butikk inneholder svoveldioksid som ikke er bra for barn. Kjøp økologiske fra helsekost ;)
(Hvis du ikke visste det ;))

Jeg bruker kjøpegrøt foreløpig. Men lager all den andre maten selv. Ble litt inspirert til å prøve grøt selv også :)

Jeg bruker kjøpegrøt foreløpig. Men lager all den andre maten selv. Ble litt inspirert til å prøve grøt selv også :)
Bruker selv Nestlé foreløpig, kjøpte inn flere esker på tilbud.
Men har også kjøpt inn emmer mel og skal lage det etterhvert.
Vi fikk prøvesmaking når vi var på matkurset og han likte den grøten veldig godt

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Back
Topp