laga gule seigmenn!!!!!!!!

pupple

Forumet er livet
PÅSKESEIGMENN[:D]

laga bare 1/2 porsjon, og kun m sitronsmak[;)]
tipper noen blir glade her da ja[8D]

De slår nok an ja![:D]

Jeg la noen seigmenn (kjøpte) i bunnen av påskeegget til Isabelle, for hun har sagt i det senere at hun liker seigmenn (hun var ikke så glad i slikt før, har egentlig vært sjokolade-menneske). Bl.a. hadde hun fått det i bursdagsselskap, og da var det visst godt. Men når hun oppdaget seigmennene som lå godt gjemt under sjokoladen så ville hun ikke ha dem. Hun sa hun bare likte seigmenn i barnehagen.[8|]

Samme med gele, bare at motsatt. Det ville hun ikke ha da de fikk det i bhg ved en bursdag på nyåret (har ikke likt det når hun har fått det tidligere heller), men før sin egen bursdag proklamerte hun at "Jeg liker gele hjemme!" Og jammen meg langet hun innpå.[8D]

Ikke lett å vite for en stakkar da, når hun liker en ting her og en ting der.[&:]

lille skrue[:D][:D][:D]

svigermor hadde hørt på radioen at man ikke måtte spise sånne godterier nå (seige m farvestoffer) for det var allergi dannende.........................................................................................

jeg får vel bare lage sjøl nå og uten farve[:-][:-][:-][8D]

småen digger krokodiller!!!!! han har samme smak som pappa - seigt og farverikt[;)]
jeg og snupp er mer på sjokoladen[:D]

Jeg er jo også veldig glad i sjokolade (liker annet også, men sjokolade er nr. 1, og det jeg oftest har lyst på), men kan ikke huske at jeg var sånn fra jeg var barn. Tror jeg likte det meste da egentlig, bare det var søtt.[:)]

Har ikke hørt dette med at e-godterier skulle være allergidannede jeg da, det er sikkert mulig, men skal man følge alt man hører på radio eller leser i aviser så kan man jo ikke spise noe.[:-]

sånn tenker jeg og.

jeg fikk sånn "er dette liksom en nyhet" tanke jeg[:-][8|]

har jo alltid visst at seige farverike godis er fullt a E'er og at E'ene kan være både kreftfremkallende og alleridannende, men alt med måte. godteri er ikke noe man skal spise daglig.

jeg kjøper ikke yoghurt, syltetøy el som jeg VET inneholder kunstige søtstoff ol, men om jeg skulle ha bomma, eller om ungene skulle ha fått servert en yoghurt m kunstig søtstoff et anna sted føler jeg jo ikke det er no stor krise.

for en del år siden fikk man kreft a for mye gulrøtter.. og det er ikke lenge siden man måtte unngå alt som var frityrstekt samt brød som var for godt stekt - da kunne man iallefall dø da[&:][8D]

ORIGINAL: pupple

sånn tenker jeg og.

jeg fikk sånn "er dette liksom en nyhet" tanke jeg[:-][8|]

har jo alltid visst at seige farverike godis er fullt a E'er og at E'ene kan være både kreftfremkallende og alleridannende, men alt med måte. godteri er ikke noe man skal spise daglig.

jeg kjøper ikke yoghurt, syltetøy el som jeg VET inneholder kunstige søtstoff ol, men om jeg skulle ha bomma, eller om ungene skulle ha fått servert en yoghurt m kunstig søtstoff et anna sted føler jeg jo ikke det er no stor krise.

for en del år siden fikk man kreft a for mye gulrøtter.. og det er ikke lenge siden man måtte unngå alt som var frityrstekt samt brød som var for godt stekt - da kunne man iallefall dø da[&:][8D]

Ikke???[8|][8|]

Enig i at det ikke er krise om man selv eller barna får i seg litt kunstig søtstoff. De er jo ikke sikre på om det er farlig heller, men fordi det fort kan bli en ganske stor mengde i forhold til kroppsvekten på småbarn så anbefales det at de som hovedregel ikke skal få kunstig søtstoff.

Hadde det vært livsfarlig hadde jo ikke nyfødtintensivavdelingene sendt foreldrene hjem med beskjed om å gi de premature barna Biovit (alt. Nycoplus multi barn) daglig.

Så flink du er . det har jeg aldri laga høres vanskelig ut. jeg å snuppa har baka harepusboller i dag. i tilleggg har jeg baka mormonsen, noe jeg baker hver påske.[;)]

God påske alle marsmammaer 2006

Det ble vel ungene glade for[:)]

ORIGINAL: snosa

Så flink du er . det har jeg aldri laga høres vanskelig ut. jeg å snuppa har baka harepusboller i dag. i tilleggg har jeg baka mormonsen, noe jeg baker hver påske.[;)]

God påske alle marsmammaer 2006

det er kjapt og utrolig lett[;)]

legger gelantin i vann, koker vann og sukker. tar vekk gryta, rører i gelantinplatene, smaken og farven. heller det i noe så det kan stivne.
når det er stivt strør man sukker på. drar løs og vender "lefsa" i sukker. kutter den i biter.. thats it[:)]

sånne harpusboller så jeg just i et blad eller no. utrolig søte[:D] det må jeg og gjøre til en tradisjon[:)]

Back
Topp