Lag tacokrydderet selv!

Jeg har også begynt å lage det selv, men merker at det er en tilvenningssak. ;) Jeg også dropper saltet da jeg mistenker at vi voksne har for mye salt i kosten, og barna trenger ikke for mye de heller. Har en fireåring og en ettåring.

Jeg bruker
2 ss spisskum (helst hel)
3 ss paprikapulver
1/2 tsk sterk chilipulver
(Dersom du ikke får tak i sterk chilipulver kan du bytte ut 3 ss paprikapulver og 1/2 tsk sterk chilipulver med 2 ss paprikapulver og 1 ss vanlig chilipulver)
2 tsk oregano
2 tsk salt
1 tsk pepper
1-2 tsk hvitløkspulver (kan utelates dersom du steker hvitløk sammen med kjøttet)
1 tsk korianderfrø

Rist spisskum og korianderfrø i en tørr stekepanne til det begynner å dufte.
Knus i en mortel og bland med resten

Bruker 1,5 ss av blandingen til en pakke karbonade deig og 1 dl vann

Så mye bedre å lage det selv! Andre typer er druknet i salt synes jeg :p

Skal prøves! Greit å kunne styre saltmengden selv, både med tanke på barna og oss voksne. Bruker mindre og mindre salt i maten, og merker at nå reagerer jeg på at feks ferdigmat er så salt. Det gjorde jeg aldri før.

Skal prøves! Greit å kunne styre saltmengden selv, både med tanke på barna og oss voksne. Bruker mindre og mindre salt i maten, og merker at nå reagerer jeg på at feks ferdigmat er så salt. Det gjorde jeg aldri før.

Samme her. Lurte nesten på om noe var galt med den meksikanske gryta fra Toro sist vi hadde den. Den var jo så salt! Mannen syntes også det.

Vi lager også selv. Vi bruker litt salt i taco krydderet, men myyyyye mindre enn det orginale.

Back
Topp