Lag LILLA's skravletråd:-D

  • Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet


*Marianne83*2+1 skrev:


Lissuz skrev:
-0.2 kg her denne uka, ikke så mye å rope hurra for. Men det går da nedover;-)


Siden fødselen har jeg gått ned -19,78% (snart 4mnd 3 uker:-)

(Innlegg: Mandag 1)


Nesten 20 % av vekta på 4 mnd er jo kjempebra! :) det må føles herlig! :)


mandag 3

Ja, det er hærlig. Tungt å være tung. Veier vanlighvis ca.60 da. så fra 60 til 94 på et år er jo galskap for kroppen, nå er jeg heldighvis på vei til normalen igjen :-P

(mandag 13)
 
Ser ut til at vi beholder alle sammen denne uken også :) og det er jo kjempebra ;)

håper alle sammen er kjempeaktive denne uken også, både ute og inne, hadde vært kjekt å vinne en uke, det har vi vel ikke gjort enda? :)





mandag 9
 


Lissuz skrev:


*Marianne83*2+1 skrev:


Lissuz skrev:
-0.2 kg her denne uka, ikke så mye å rope hurra for. Men det går da nedover;-)


Siden fødselen har jeg gått ned -19,78% (snart 4mnd 3 uker:-)

(Innlegg: Mandag 1)


Nesten 20 % av vekta på 4 mnd er jo kjempebra! :) det må føles herlig! :)


mandag 3

Ja, det er hærlig. Tungt å være tung. Veier vanlighvis ca.60 da. så fra 60 til 94 på et år er jo galskap for kroppen, nå er jeg heldighvis på vei til normalen igjen :-P

(mandag 13)




åiåi, ja, det skjønner jeg godt, er jo en økning på over 50 % det... Har heldigvis ikke gått opp så mye i mine svangerskap, det har heller vært som en slankekur egentlig. Har vært verre å holde vekten etter at jeg har gått ned det jeg gikk opp... etter svangerskap nr 2 veide jeg 67, og på de 4 årene har altså 10 kg sneket seg på :(

skal i bryllup til søsteren min til sommeren, så hadde vært utrolig kjekt å kommet seg ned i vekt til den tid... :)
mandag 10
 


*Marianne83*2+1 skrev:
Ser ut til at vi beholder alle sammen denne uken også :) og det er jo kjempebra ;)

håper alle sammen er kjempeaktive denne uken også, både ute og inne, hadde vært kjekt å vinne en uke, det har vi vel ikke gjort enda? :)





mandag 9


Vi hadde flaks denne gangen ja :) Ble jo egentlig sist... På tide med en seier ja :)

(mandag 8)
 


ninoz skrev:


Lissuz skrev:


ninoz skrev:
Men den der ukes utfordringen, når e fristen for å skrive inn treningen hver dag?


(mandag 3)

før kl. 23.59 samme dag. Utenom søndag der er fristen kl.20.00 :-)

(Mandag 6)

Kan ikke fristen være før man legger seg da? :)
Jeg jobber ofte kveld og er ikke hjemme før 23:30 enkelte dager, å da er det ikke alltid jeg kommer på å logge inn her før etter 00:00....

(mandag 5)

Kan oppdatere at det må være inne før kl.00.30 istedet, så har du bittelitt bedre tid. Må nesten ha et kl.slett for å ha kontroll, og poenget er at vi skal være innom her hver dag;-)

(mandag 14)
 
Jeg skal iallefall legge inn en innsats i ukesoppdraget, så får jeg iallefall bidra på den måten :)
Skal jo selvfølgelig prøve å få ned vekta også... Men jeg har endra litt innstilling (siden jeg ikke har gått ned noe særlig siste månedene), så nå er jeg mer avslappa i forhold til slankinga og tar det litt som det kommer :) Funka bra forrige uke, for jeg var igrunn ikke spesielt sunn og det var dårlig med trening.... Så kanskje det er det som skal til for meg akkurat nå.... Å ikke slanke meg liksom :p Hvis dere skjønner? :)

(mandag 9)
 


*Marianne83*2+1 skrev:


ninoz skrev:


Lissuz skrev:


ninoz skrev:
Men den der ukes utfordringen, når e fristen for å skrive inn treningen hver dag?


(mandag 3)

før kl. 23.59 samme dag. Utenom søndag der er fristen kl.20.00 :-)

(Mandag 6)

Kan ikke fristen være før man legger seg da? :)
Jeg jobber ofte kveld og er ikke hjemme før 23:30 enkelte dager, å da er det ikke alltid jeg kommer på å logge inn her før etter 00:00....


Egentlig litt enig i at det burde være litt senere enn kl 20, spesielt på søndag når ungene er hjemme hele dagen, er ikke alltid jeg får tatt turen innom her på dagtid, og eldste e gjerne ikke i seng før kl 20, så da blir det stress ;)

mandag 8

Fristen er midnatt hver dag utenom søndag, siden konkurransen slutter søndag ;-)

(mandag 15)
 


Lissuz skrev:


ninoz skrev:


Lissuz skrev:


ninoz skrev:
Men den der ukes utfordringen, når e fristen for å skrive inn treningen hver dag?


(mandag 3)

før kl. 23.59 samme dag. Utenom søndag der er fristen kl.20.00 :-)

(Mandag 6)

Kan ikke fristen være før man legger seg da? :)
Jeg jobber ofte kveld og er ikke hjemme før 23:30 enkelte dager, å da er det ikke alltid jeg kommer på å logge inn her før etter 00:00....

(mandag 5)

Kan oppdatere at det må være inne før kl.00.30 istedet, så har du bittelitt bedre tid. Må nesten ha et kl.slett for å ha kontroll, og poenget er at vi skal være innom her hver dag;-)

(mandag 14)

Ja, jeg skjønner :) Men det blir liksom ikke tid før etter jobb, så de dagene jeg har kveldsvakt så blir det sent før jeg er innom her ;) Må jo sjekke facebook først :p

(mandag 10)
 


*Marianne83*2+1 skrev:


Lissuz skrev:


*Marianne83*2+1 skrev:


Lissuz skrev:
-0.2 kg her denne uka, ikke så mye å rope hurra for. Men det går da nedover;-)


Siden fødselen har jeg gått ned -19,78% (snart 4mnd 3 uker:-)

(Innlegg: Mandag 1)


Nesten 20 % av vekta på 4 mnd er jo kjempebra! :) det må føles herlig! :)


mandag 3

Ja, det er hærlig. Tungt å være tung. Veier vanlighvis ca.60 da. så fra 60 til 94 på et år er jo galskap for kroppen, nå er jeg heldighvis på vei til normalen igjen :-P

(mandag 13)




åiåi, ja, det skjønner jeg godt, er jo en økning på over 50 % det... Har heldigvis ikke gått opp så mye i mine svangerskap, det har heller vært som en slankekur egentlig. Har vært verre å holde vekten etter at jeg har gått ned det jeg gikk opp... etter svangerskap nr 2 veide jeg 67, og på de 4 årene har altså 10 kg sneket seg på :(

skal i bryllup til søsteren min til sommeren, så hadde vært utrolig kjekt å kommet seg ned i vekt til den tid... :)
mandag 10


Ikke riktig så mye som 50% øking, but still veldig mye opp! Trur egentlig jeg ble litt deppa i graviditeten og gikk bare å ventet på å bli ferdig, hadde alle plagene som fantes(føltes det ut som), og fødselen kom som en enorm befrielse :-P Kunne født 10 ganger til, spørs bare om jeg takler å ha flere svangerskap...
Å så koselig med bryllup, satser på at du greier målet ditt til da, er gøy å ha noe å motivere seg med:-)

(Mandag 16)
 


ninoz skrev:
Jeg skal iallefall legge inn en innsats i ukesoppdraget, så får jeg iallefall bidra på den måten :)
Skal jo selvfølgelig prøve å få ned vekta også... Men jeg har endra litt innstilling (siden jeg ikke har gått ned noe særlig siste månedene), så nå er jeg mer avslappa i forhold til slankinga og tar det litt som det kommer :) Funka bra forrige uke, for jeg var igrunn ikke spesielt sunn og det var dårlig med trening.... Så kanskje det er det som skal til for meg akkurat nå.... Å ikke slanke meg liksom :p Hvis dere skjønner? :)

(mandag 9)


Noen ganger kan slankestress og overfokus på mat ha motsatt effekt av det vi ønsker. Du får prøve å fortsette i samme løp, og se om du har knekt koden for din kropp;-)

(mandag 17)
 


ninoz skrev:


Lissuz skrev:


ninoz skrev:


Lissuz skrev:


ninoz skrev:
Men den der ukes utfordringen, når e fristen for å skrive inn treningen hver dag?


(mandag 3)

før kl. 23.59 samme dag. Utenom søndag der er fristen kl.20.00 :-)

(Mandag 6)

Kan ikke fristen være før man legger seg da? :)
Jeg jobber ofte kveld og er ikke hjemme før 23:30 enkelte dager, å da er det ikke alltid jeg kommer på å logge inn her før etter 00:00....

(mandag 5)

Kan oppdatere at det må være inne før kl.00.30 istedet, så har du bittelitt bedre tid. Må nesten ha et kl.slett for å ha kontroll, og poenget er at vi skal være innom her hver dag;-)

(mandag 14)

Ja, jeg skjønner :) Men det blir liksom ikke tid før etter jobb, så de dagene jeg har kveldsvakt så blir det sent før jeg er innom her ;) Må jo sjekke facebook først :p

(mandag 10)

hehe.. skjønner, men 00.30 går greit ? Jobber du sent hver dag?

(Mandag 18)
 


Lissuz skrev:


UneMi skrev:


Lissuz skrev:


UneMi skrev:


Lissuz skrev:


UneMi skrev:
Jaja... Ned 0.8kg. ikke akkurat supert resultat :(







Mandag 1

Men du går jo NED :-) synes det er flott, ikke vær missfornøyd med deg selv !

(Mandag innlegg 4)


Uff, du har jo helt rett, det er jo ned.. Jeg hadde bare håpet det skulle være litt mer, hehe. Jeg har liksom mine små mål for hver uke, blir litt små irritert når det da stopper opp :p Satser på en bedre uke nå :)

Mandag 4






Det vikigste er jo at det er fettet som forsvinner, og ikke musklene. Så husk bare på å spise rikelig med proteiner:-)
Men du altså, -0,8 kg på en uke er kjempe bra. Du har hatt jevn nedgang hele tiden jo ;-) (og det viktigste er jo ikke hvor lang tid det tar  å gå ned, men at det ikke kommer tilbake igjen :-)

(mandag 8)


Amen!!! Det skal aldri på igjen. Er jo litt godt å vite at det aldri kommer på igjen. Aldri i mitt liv skal jeg opp til over 100 kg en gang til. Det er en stor trøst, uansett om det er 0.5kg eller 3 kg som forsvinner iløpet av en uke :)

Mandag 5

Ikke sant :-) Om du blir lei deg hver uke fordi det ikke er godt nok for deg, så blir du bare demotivert. Vær fornøyd med deg selv så lenge det går rett vei. Så kjører du ekstra hardt de ukene du orker og er motivert til det, og de ukene som er vanskeligere jobber du heller med å holde fokus og godtar mindre nedgang.;-)

(Mandag 12)


Heldigvis blir jeg ikke lei meg-lei meg. Jeg blir bare litt skuffet over meg selv. Hadde håpet på mye mer trening den uken som gikk, enn det jeg fikk til. Men, det er vel sånn det er med denne operasjonen og kroppen . Når den ikke får i seg nok næring, vitaminer og energi, er det ikke like lett å få til det man så for seg. I bunn og grunn blir jeg vel heller skuffet for innsatsen min, og ikke nødvendigvis nedgangen min. Jeg går jo ned, det er jo riktig vei :) Håper jeg får litt mer overskudd denne uken, og at jeg får gitt litt mer :)

Mandag 7
 


Lissuz skrev:


UneMi skrev:


Lissuz skrev:


UneMi skrev:


Lissuz skrev:


UneMi skrev:
Jaja... Ned 0.8kg. ikke akkurat supert resultat :(







Mandag 1

Men du går jo NED :-) synes det er flott, ikke vær missfornøyd med deg selv !

(Mandag innlegg 4)


Uff, du har jo helt rett, det er jo ned.. Jeg hadde bare håpet det skulle være litt mer, hehe. Jeg har liksom mine små mål for hver uke, blir litt små irritert når det da stopper opp :p Satser på en bedre uke nå :)

Mandag 4






Det vikigste er jo at det er fettet som forsvinner, og ikke musklene. Så husk bare på å spise rikelig med proteiner:-)
Men du altså, -0,8 kg på en uke er kjempe bra. Du har hatt jevn nedgang hele tiden jo ;-) (og det viktigste er jo ikke hvor lang tid det tar  å gå ned, men at det ikke kommer tilbake igjen :-)

(mandag 8)


Amen!!! Det skal aldri på igjen. Er jo litt godt å vite at det aldri kommer på igjen. Aldri i mitt liv skal jeg opp til over 100 kg en gang til. Det er en stor trøst, uansett om det er 0.5kg eller 3 kg som forsvinner iløpet av en uke :)

Mandag 5

Ikke sant :-) Om du blir lei deg hver uke fordi det ikke er godt nok for deg, så blir du bare demotivert. Vær fornøyd med deg selv så lenge det går rett vei. Så kjører du ekstra hardt de ukene du orker og er motivert til det, og de ukene som er vanskeligere jobber du heller med å holde fokus og godtar mindre nedgang.;-)

(Mandag 12)


Heldigvis blir jeg ikke lei meg-lei meg. Jeg blir bare litt skuffet over meg selv. Hadde håpet på mye mer trening den uken som gikk, enn det jeg fikk til. Men, det er vel sånn det er med denne operasjonen og kroppen . Når den ikke får i seg nok næring, vitaminer og energi, er det ikke like lett å få til det man så for seg. I bunn og grunn blir jeg vel heller skuffet for innsatsen min, og ikke nødvendigvis nedgangen min. Jeg går jo ned, det er jo riktig vei :) Håper jeg får litt mer overskudd denne uken, og at jeg får gitt litt mer :)

Mandag 7
 


Lissuz skrev:


ninoz skrev:
Jeg skal iallefall legge inn en innsats i ukesoppdraget, så får jeg iallefall bidra på den måten :)
Skal jo selvfølgelig prøve å få ned vekta også... Men jeg har endra litt innstilling (siden jeg ikke har gått ned noe særlig siste månedene), så nå er jeg mer avslappa i forhold til slankinga og tar det litt som det kommer :) Funka bra forrige uke, for jeg var igrunn ikke spesielt sunn og det var dårlig med trening.... Så kanskje det er det som skal til for meg akkurat nå.... Å ikke slanke meg liksom :p Hvis dere skjønner? :)

(mandag 9)


Noen ganger kan slankestress og overfokus på mat ha motsatt effekt av det vi ønsker. Du får prøve å fortsette i samme løp, og se om du har knekt koden for din kropp;-)

(mandag 17)

Får prøve sånn noen uker til iallefall, så kanskje det løsner skikkelig :)

(tirsdag 2)
 


Lissuz skrev:


ninoz skrev:


Lissuz skrev:


ninoz skrev:


Lissuz skrev:


ninoz skrev:
Men den der ukes utfordringen, når e fristen for å skrive inn treningen hver dag?


(mandag 3)

før kl. 23.59 samme dag. Utenom søndag der er fristen kl.20.00 :-)

(Mandag 6)

Kan ikke fristen være før man legger seg da? :)
Jeg jobber ofte kveld og er ikke hjemme før 23:30 enkelte dager, å da er det ikke alltid jeg kommer på å logge inn her før etter 00:00....

(mandag 5)

Kan oppdatere at det må være inne før kl.00.30 istedet, så har du bittelitt bedre tid. Må nesten ha et kl.slett for å ha kontroll, og poenget er at vi skal være innom her hver dag;-)

(mandag 14)

Ja, jeg skjønner :) Men det blir liksom ikke tid før etter jobb, så de dagene jeg har kveldsvakt så blir det sent før jeg er innom her ;) Må jo sjekke facebook først :p

(mandag 10)

hehe.. skjønner, men 00.30 går greit ? Jobber du sent hver dag?

(Mandag 18)


Jobber ikke sent hver dag, men junior er en natterangler og er oppe til 22-23... Så det blir jo nesten det samme....
Kan gjerne være frist enda senere for min del, men det får være opp til deg :) Det spiller vel egentlig ikke noen rolle, så lenge det er oppdater til morgenfuglene våkner dagen etter :) (Bortsett fra søndagen da)
Men som sagt det er opp til deg, jeg godtar de reglene du setter :)

(Tirsdag 3)
 
Hei og god morgen:)

Ble sååå glad når jeg fant ut at jeg ikke måtte forlate dere denne uka, for hadde ikke smurfine glemt å oppdatere så hadde jeg vært ute!
Jeg har et litt mer avslappa forhold til slankinga denne uka, for vi har veldig lite penger frem til lønn og må bruke minst mulig penger på middag - da blir det ofte ikke det sunneste alternativet!

MEN trening skal jeg klare, så skal trene ikveld og torsdag tenker jeg....

Hva er planene deres for dagen da?
Jeg skal til psykologen nå, så blir det handling og rydding i bilen(den er så rotete...hehe).
Henter vel ungene i barnehagen rundt kl 1530, så blir det fullt kjør frem til de legger seg i 19 tida:)

(tirsdag 1)
 
Hva slags trening driver du med? Trener man styrke, kan man gjerne gå litt treigere ned i vekt. Trener du for det meste kardio går man litt fortere. Etter at jeg gikk fra bare kardio til styrke går vekten min tregere nedover.



Tirsdag nr 2
 


MaseMamma09/11 skrev:
Hei og god morgen:)

Ble sååå glad når jeg fant ut at jeg ikke måtte forlate dere denne uka, for hadde ikke smurfine glemt å oppdatere så hadde jeg vært ute!
Jeg har et litt mer avslappa forhold til slankinga denne uka, for vi har veldig lite penger frem til lønn og må bruke minst mulig penger på middag - da blir det ofte ikke det sunneste alternativet!

MEN trening skal jeg klare, så skal trene ikveld og torsdag tenker jeg....

Hva er planene deres for dagen da?
Jeg skal til psykologen nå, så blir det handling og rydding i bilen(den er så rotete...hehe).
Henter vel ungene i barnehagen rundt kl 1530, så blir det fullt kjør frem til de legger seg i 19 tida:)

(tirsdag 1)


Vurderer på om jeg klarer å skvise inn en treningsøkt før jeg skal på "jobb intervju" etterpå. Er bare et generelt intervju, for å få registrert meg, men like viktig er det :) Så blir det hjem å gjøre husarbeid, lage middag og få jentungen hjem fra barnehagen. Hun var sååååå glad for at det var kommet snø i natt, dog litt lite, men hun skulle lage snømann. Hun har ventet på denne snøen siden sommeren!! haha. Får hun til å lage snømann blir den vel så liten at man nesten ikke ser den :p

Ha en fin dag :D


Tirsdag nr 3
 


UneMi skrev:


MaseMamma09/11 skrev:
Hei og god morgen:)

Ble sååå glad når jeg fant ut at jeg ikke måtte forlate dere denne uka, for hadde ikke smurfine glemt å oppdatere så hadde jeg vært ute!
Jeg har et litt mer avslappa forhold til slankinga denne uka, for vi har veldig lite penger frem til lønn og må bruke minst mulig penger på middag - da blir det ofte ikke det sunneste alternativet!

MEN trening skal jeg klare, så skal trene ikveld og torsdag tenker jeg....

Hva er planene deres for dagen da?
Jeg skal til psykologen nå, så blir det handling og rydding i bilen(den er så rotete...hehe).
Henter vel ungene i barnehagen rundt kl 1530, så blir det fullt kjør frem til de legger seg i 19 tida:)

(tirsdag 1)


Vurderer på om jeg klarer å skvise inn en treningsøkt før jeg skal på "jobb intervju" etterpå. Er bare et generelt intervju, for å få registrert meg, men like viktig er det :) Så blir det hjem å gjøre husarbeid, lage middag og få jentungen hjem fra barnehagen. Hun var sååååå glad for at det var kommet snø i natt, dog litt lite, men hun skulle lage snømann. Hun har ventet på denne snøen siden sommeren!! haha. Får hun til å lage snømann blir den vel så liten at man nesten ikke ser den :p

Ha en fin dag :D


Tirsdag nr 3



Du får prøve å skvise inn en treningsøkt;) Hva trener du?

Selv trener jeg styrke, så er kanskje derfoor jeg går så sakte ned....

Har vært å gått masse i Drammen idag, utslitt ja!!
Men satser på en treningsøkt ikveld fordet:)

(tirsdag 3)
 


MaseMamma09/11 skrev:


UneMi skrev:


MaseMamma09/11 skrev:
Hei og god morgen:)

Ble sååå glad når jeg fant ut at jeg ikke måtte forlate dere denne uka, for hadde ikke smurfine glemt å oppdatere så hadde jeg vært ute!
Jeg har et litt mer avslappa forhold til slankinga denne uka, for vi har veldig lite penger frem til lønn og må bruke minst mulig penger på middag - da blir det ofte ikke det sunneste alternativet!

MEN trening skal jeg klare, så skal trene ikveld og torsdag tenker jeg....

Hva er planene deres for dagen da?
Jeg skal til psykologen nå, så blir det handling og rydding i bilen(den er så rotete...hehe).
Henter vel ungene i barnehagen rundt kl 1530, så blir det fullt kjør frem til de legger seg i 19 tida:)

(tirsdag 1)


Vurderer på om jeg klarer å skvise inn en treningsøkt før jeg skal på "jobb intervju" etterpå. Er bare et generelt intervju, for å få registrert meg, men like viktig er det :) Så blir det hjem å gjøre husarbeid, lage middag og få jentungen hjem fra barnehagen. Hun var sååååå glad for at det var kommet snø i natt, dog litt lite, men hun skulle lage snømann. Hun har ventet på denne snøen siden sommeren!! haha. Får hun til å lage snømann blir den vel så liten at man nesten ikke ser den :p

Ha en fin dag :D


Tirsdag nr 3



Du får prøve å skvise inn en treningsøkt;) Hva trener du?

Selv trener jeg styrke, så er kanskje derfoor jeg går så sakte ned....

Har vært å gått masse i Drammen idag, utslitt ja!!
Men satser på en treningsøkt ikveld fordet:)

(tirsdag 3)

 Nå er det som regel oppvarming med mølle/sykkel og romaskin. Så er det styrke på mage, rygg og armer. Da jeg hadde kun fokus på å gå ned i vekt, trente jeg kun kardio. Altså, spinning, sykkel, mølle og elipsemaskin.


Tirsdag nr 4
 
Back
Topp