Lag LILLA's skravletråd:-D

  • Trådstarter MaseMamma09/11
  • Opprettet
M

MaseMamma09/11

Guest
Da er det bare å skrive i vei om alt og ingenting:-D

Vi skal vinne! Og det viktigste er å motivere hverandre med råd, tips og trøst:)
 
Litt om meg:

Heihei!
Jeg er en jente på 26 år. Jeg og min samboer har 2 jenter på 3 og 1,5 år:)
Jeg er for tiden sykemeldt 70% og kommer til å være det en stund da jeg har bektherev og muligens fibromyalgi itillegg til kronisk bekkenledds syndrom. Så mye smerter og det blir til at jeg ikke er i så stor aktivitet da kroppen ikke takler det så bra.
Jeg har derimot begynt på en ny medisin som heter Sarotex og har nå midre smerter, så har påbegynt trening. Skal trene 2-3 ganger i uka. Blir da yoga timer og styrke.

Før(frem til jeg var ca 18 år) var jeg veldig tynn, til tider undervektig. Jeg har aldri vært så glad i mat, men VELDIG glad i godteri og spist masse hver dag. Og når jeg ble voksen begynte jeg å legge på meg, og det ble bare værre etter svangerskapene.
Drømmemålet mitt er 59 kilo, men mitt realistiske mål er 64 kg:)
Håper jeg når målet mitt:)
 
Noen som har lyst til å lage logo for oss kanskje? Jeg er sååå dårlig på sånt..haha

EDIT: prøvde meg på en logo jeg, har lagt den inn nederst i signaturen min. Men ble kanskje litt rar...hehe

Andre forslag?
 
Hei å hei:-)
Kan kanskje skrive litt om meg jeg også her.

Jeg er 26 år, bor i nordens paris sammen med mannen, datteren min på 4 mnd og en liten rar hund som heter Suzi.
Jeg er altså ute i svangerskapspermisjon nå;-)
Før graviditeten var jeg i mitt livs form og trente så å si hver dag. Jeg hadde allslags plager under graviditeten, og greide å legge på meg over 30kg.. (Ganske imponerende:-P høh) Jeg har gått ned 18 Kg hittil og har 15kg igjen.
Kjenner det igrunn er litt demotiverende at formen er så dårlig i forhold til hva den var for bare 1 år siden.. Men planlegger å finne frem formen igjen, forhåpentlighvis snart.
Mine interesser er kosthold og ernæring(tatt kurs i kostplanlegging av egeninteresse), styrketrening, løping, fjellturer, langren, strikking, (rødvin:-P), baking.. ++ og kan vell også føye til serie titting etter graviditeten ;-)
 
Jeg kan jo fortelle litt om meg selv :)

Jeg er 26 år, er gift med min bestevenn, sammen har vi ei herlig lita tulle på 3 år. Da jeg var yngre bestod fritiden min av kunstskole, ballett, fotball og kick-boxing. Da jeg traff mannen min, flyttet jeg fra øst til vest, og måtte starte mye på nytt. Jeg fikk jobb dagen etter jeg flyttet, og fant meg aldri noe å drive med på fritiden. Derfra gikk det nedover ;p

Jeg har pcos, noe som har vært veldig vanskelig med tanke på vektnedgang og graviditet. Vi har utsatt prøvingen på nestemann (etter 3 års prøving), sånn at jeg heller kunne fokusere på å kome meg ned i vekt. 

Jeg vil ta på meg litt av skylden for at vi var to vektopererte på det andre laget. Jeg skulle sagt mye klarere ifra. Det er nå 4 uker siden min operasjon, og det har allerede stoppet litt opp i vekt, så ikke regn med at jeg raser i vei :)

Jeg hadde meg en litt små-stygg ulykke sommeren 2011. Jeg ødela kneet stygt, og har enda ikke kommet meg helt. Har nå vært sykemeldt siden sist sommer. Det at jeg har gått så mye hjemme, og hatt mye smerter, har treningen uteblitt ganske så greit, utenom turene mine til fysio. Jeg har meldt meg inn på treningsenter, og elsker det!

Blir spennende med 3 lag, og jeg heier selvfølgelig på at vi lilla klarer å slå alle sammen :)
 
Her var det lite skravling? hehe....

Går det greit med slankinga? Her går det greitr syns jeg, det jeg sliter med er å holde meg unna mat på kvelden. Spiser kun druer og klementiner, for jeg har en tendens til å spise 1/2 av kaloriinntaket mellom 19 og 22 hver kveld...hahahaha!

Jeg hadde forresten fårikål til middag idag og skal ha restene imorgen. Er det veldig usundt?
 
Det går greit :) Hadde meg et lite kakestykke på en åpning idag. Fy seg :( Later som det er lørdag idag. Får bytte om på dagene litt :p

Er jo en del fett på får i kål, som blander seg med resten av maten. Så skikkelig sunt er det kanskje ikke, men det er veldig godt :p
 
Blir vanskelig å bare spise Sundt idag! Minsten fikk hjernerystelse idag og vi er på sykehuset. Skal prøve å få tak i noe greit å spise og Pepsi Max til drikke:) håper vi får dra hjem ikveld!!
 
Huff.. skrulla86 håper det går bra med med gutten din. God bedring.
 
Heihei! Ingen skravlesyke på lilla laget? ;)
Kom igjen nå:)

Her har vi jo som sagt vært på sykehuset. kom hjem nå - ble vel ca 9-10 timer på sykehuset....så kjedelig! Men utrolig godt at alt gikk så bra!
Alva(minsten) sto på øverste trinn på tripp trappen og datt ned med bakhodet og ryggen først rett i det flisbelagte gulvet! Jeg tok henne opp og hun skrek, så jeg tentke at alt heldigvis var bra. Men så plutselig besvimte hun og var helt borte.....våknet etter kort tid og var da utrolig sløv - fikk nesten ikke kontakt! Vi hev oss i bilen og kjørte til akutten på sykehuset. Heldigvis ble hun kvikkere og kvikkere ca 45 min etter fallet, og nå når vi dro hjem så var hun seg selv igjen:-D Var skikkelig skremmende opplevelse altså!!

Men ang slanking så syns jeg at jeg har klart meg bra. Har spist litt fiskekaker til lunsj på sykehuset, en godmorgen yoghurt og to grove knekkebrød med egg og salami. Nå blir det en nutrilett bar til kvelds sammen med litt smurf pastiller...hehe. Må kose meg litt og:)

Hvordan har deres fredag vært da?
 
Her har det skjedd ting ja ;) skjønte lite først, men ser ut til at jeg hører til her ;)

Litt om meg, mamma til 3 herlige unger, gift, for tiden i permisjon (begynner vel på jobb igjen 1.juledag av alle dager). Har en sovesyke, hypersomni, som gjør at jeg trenger mer søvn enn gjennomsnittet, og har av den grunn gått opp mange kg siste årene, (veide 67 kg etter andre fødsel for 4 år siden) men har nå bestemt meg for å fokusere mer på meg selv og å være i aktivitet (gjerne med barna), fremfor alltid å prioritere husarbeid og slikt :)

Har vært ganske flink denne uken, gått turer både bortover og oppover, ikke har jeg spist så mye godt heller! men har 4åring i hus i dag, og det ser ut til at det blir feiring 4 dager på rad nå (bare 3 igjen), men får prøve å begrense inntaket litt der da ;)

Spennende med nytt lag! Ønsker alle masse lykke til! :)
 
Hei og god lørdag:) Her starta dagen med en kosesyk liten snupp, herlig<3

Klare til veiing om to dager da? Håper alle husker å melde inn vekt før kl 19, er så kjedelig om vi skal ryke pga en som glemmer å melde inn vekt!

Jeg er egentlig glad for at veiinga er på mandager, for da klarer jeg å holde meg vekk fra fristelsene med godteri og kaker:)
Igår spiste jeg jo litt smurfdrops, og idag blir det nok litt browniemuffins og muligens litt kos på kvelden(skal på besøk å spise taco hos søsteren min).
Men imorgen skal jeg trene yoga på ettermiddagen, så tenker at det er "lov" til å kose seg litt i helgen da:)

Hva skal dere idag da? Og hvordan går det med slankinga?
 
Hola girls!
Her skjer det saker og ting ser jeg. Blir nesten som aa starte paa nytt igjen jo. Men vi faar vel bare kjore paa!

Her har vi hatt hendene fulle med omgangssyke, naar en blir frisk blir en annen syk. Saa har ikke faatt trent mye denne uka her, en joggetur i gaar eneste, men haaper paa aa faa dratt ut litt i dag og, kommer ann paa formen til mannen, han maa jo vaere hjemme med smaatt!

Jeg frykter at jeg ikke henger med saa lenge i krigen naa. Hadde selv omgangssyke hele lordag og sondag forrige uke, saa endte med -1,7 kg paa veiinga paa mandag. Det var jo flott, men har helt sikkert lagt paa meg litt igjen denne uka. Men jeg haaper paa det beste iallefall!

Hvordan gaar det med alle dere da? Riktig god helg til alle sammen!
 
Da er det 1 dag igjen til veiing! Husk å oppdatere meg imorgen da!!

Idag skal jeg på yoga kl 15:15, tenkte å ta med sofie så kan hun leke på barnepassen imens.... etterpå blir det hjemmelagd pizza. Ikke så sundt, menmen....
 
Jeg kommer til å ødelegge hele veiingen i morgen. Snikveide meg i morges, å det så ikke bra ut for å si det sånn :-( Håper det er masse vann og at det renner av meg til i morgen.. Eller at det er fordi jeg veier meg på annen vekt enn til vanlig.
Jeg har i grunn vært ganske så flink, så skjønner ikke at jeg skulle ha lagt på meg.

Ser at det ikke er noen(av lagene) som har gjort noe ut av ukes utfordringen, regner med det er fordi de fleste ikke har skrittellere?
Blir en ny ukesutfordring denne uke, som jeg håper alle kan bli med på ;-)
Vi  trenger jo en real utfordring ;-)
 
Så kjedelig da lissuz, hadde en sånn uke forrige uke jeg. Men fant ut at jeg ikke gikk ned fordi jeg spiste så mye på kvelden(lite kalorier totalt, men halvparten av dem spiste jeg mellom 19 og 22 på kvelden).

Ser heldigvis greit ut for meg foreløpelig. Desverre ble det litt usunn mat på meg idag, vafler til lunsj og pizza til middag. Menmen, har vært på trening idag da:)

Spent på resultatene imorgen!
 


Lissuz skrev:
Jeg kommer til å ødelegge hele veiingen i morgen. Snikveide meg i morges, å det så ikke bra ut for å si det sånn :-( Håper det er masse vann og at det renner av meg til i morgen.. Eller at det er fordi jeg veier meg på annen vekt enn til vanlig.
Jeg har i grunn vært ganske så flink, så skjønner ikke at jeg skulle ha lagt på meg.

Ser at det ikke er noen(av lagene) som har gjort noe ut av ukes utfordringen, regner med det er fordi de fleste ikke har skrittellere?
Blir en ny ukesutfordring denne uke, som jeg håper alle kan bli med på ;-)
Vi  trenger jo en real utfordring ;-)

Ikke ta sorgene på forskudd :) Jeg veide meg på min søsters vekt en dag, den er igrunnen ganske så ny. Jeg fikk sjokk, tenkte hva i alledager har skjedd. Hadde plutselig lagt på meg nesten 4 kilo. Da jeg kom hjem samme dagen (hadde vært på ferie), veide jeg meg på min, og da hadde jeg gått ned likevel. Man skal ikke alltid stole på andres vekter :) 

Denne uken har vært litt dårig på treningsfronten. Bare fått trent 3 dager. Til mitt forsvar kom vi sent hjem på mandagen, og lillemor var hjemme på tirsdagen :p Bare hvis det hadde noe å si :p

Lykke til i morgen, alle sammen :D
 
Jaja, helt grei vektnedgang. Alle monner drar ;) 

Startet dagen med å sykle lillemor i barnehagen. Ga alt jeg hadde, selv om det ikke er den lengste turen, men med litt tungt gir og nesten bare stigninger, kunne jeg kjenne det godt i beina da jeg kom frem :) Deilig start på dagen :)
 
Sorry folkens :-( ble +0,6 kg opp på meg denne uke..
Veier meg på fremmed vekt nå, så håper igrunn det er det at de ikke er helt lik!
Æsj altså. Håper jeg ikke ødelegger for laget å i tillegg ryker ut...



 
Back
Topp