Ladycomp.. noen som har erfaring?

Suveren

Glad i forumet
Tenkte jeg skulle kjøpe en sånn, siden jeg reagerer så mye på hormoner fra piller osv, hormonspiralen tok jeg ut for 3 mnd siden hadde hatt den i 1 år og trodde jeg skulle bli gal...

Ser at Ladycomp er veldig dyrt ( 4000+) er det noen som har erfaring?? ( kansje noen som vil selge en brukt også?)

Dytter[:D] og lurer litt selv

ORIGINAL: theojora

kjøpte den etter nr.2 men jaaaa ble gravid med nr.3 før jeg fikk begynt å bruke den... å nå er jeg litt skeptisk... er spent på andres erfaring her[:)]

hehe skjønner du er skeptisk men hadde du prøvd den før du ble gravid så kansje du ikke hadde vært så skreptisk hehe..

Kjøpte du den i Norge?? syns den er svinedyr, må jo være et sted den er billigere??

hei:) jeg husker ikke hvor lenge jeg brukte min ladycomp før jeg ble gravid med lillesnuppa, men tror det kan ha vært ca 2 år. Og jeg var ganske fornøyd. Synes det var litt stress på de røde dagene, da blir det jo styret med kondomer og greier, men for min del var det verdt det. Jeg følte meg helt elendig både da jeg gikk på vanlige p piller og på p-plaster. Så for min del funka ladycompen strålende. Ble litt kluss i de periodene jeg jobbet en del nattevakter, for da fikk jeg ikke målt som jeg skulle, men det eneste som skjedde var jo at det ble litt flere røde dager.

da vi fant ut at vi hadde lyst å prøve å bli gravide, så var det klaff på første pp, og det kan vi muligens takke ladycompen for:) hadde eggløsning i jula, og siden vi ville bli gravide, gjorde vi jo litt ekstra for å få til sengekosen selv om det var litt upraktisk med familiebesøk og sånt:) hehe

fikk også brukt den ett par mnd før jeg ble gravid med nestemann, og da var det også klaff på første forsøk:)

En ladycom kan du jo bruke i mange år, og det er jo en del utgifter med p-piller og sånt også... Har ikke regnet på det, men jeg vil tro det kan lønne seg etter noen år. Men man har jo også en utgift med kondomer til de røde dagene ;) så jeg vet ikke hvordan regnestykket vil se ut..

Jeg har bare positive erfaringer ihvertfall:)

Jeg vil gjerne selge min! Tenkte å ta 3000,- for den. må bare finne laderen og bruksanvisningen først..

Jeg brukte den i et halvt år ca, men så ble jeg gravid..  "hoppet av i svingen" på noen dager det lyste rødt (eggløsning) hehe

ORIGINAL: *ZimZum*

jeg har perly. og jeg er kjempe fornøyd.[:D]

det har jeg også :) kjempe fornøyd

Jeg har brukt min både som prevensjon og i prøvetid, og kan si det sånn: Om du har en stabil syklus, og ikke vil ta på deg jobben med å lære deg temping/charting/FAM "på skikkelig", så er det en veldig grei løsning.

Om du som meg har en veldig ustabil syklus, så blir det innmari mange røde eller orange dager, og derfor mye kondombruk (men det så ikke vi på som stress da, sånnsett, det er jo ikke vanskelig å bruke akkurat...)
Om du som meg i tillegg ender opp med å lese deg opp på FAM, så ender du opp med et veldig dyrt termometer... Det er det jeg bruker min som, jeg plotter tempen i et dataprogram og tolker selv/ved hjelp av det uansett, så jeg hadde klart meg med et basaltermometer til en hundrelapp. Men da jeg kjøpte den ville jeg ha en liten dings som tok ansvaret for dette for meg, så jeg slapp å tenke/stå opp og plotte/se på grafen på morgenen før jeg krabba inntil min elskede og ga ha et kyss med forhåpninger... (Det var tider det, før vi fikk en guttunge som ligger i midten og kverker ethvert håp om morgensex...) Så DA var det rett for meg å kjøpe den, NÅ hadde jeg klart meg med noe rimligere...

ORIGINAL: tess1706

men sånn nå etter at jeg har født.. må jeg vente til jeg får mensen igjen med å bruke den??[8|]

ORIGINAL: tess1706

men sånn nå etter at jeg har født.. må jeg vente til jeg får mensen igjen med å bruke den??[8|]

Neida, du kan begynne å tempe før mensen kommer igjen (dersom du klarer å få nok sammenhengende søvn og tempe til regelmessige tider) men ammingen kan påvirke til ustabil temp, dessuten så aner den jo ikke noe om når mensen din har tenkt å komme tilbake da, det er ingen spåmaskin. Men  det er bare å bruke, du vil kanskje kunne se tegn på at mensen nærmer seg likevel (dog, de tror jeg du må se etter, ikke at den klarer det selv...) og uansett er du godt inne i vanen til mensen kommer da. (Jeg er så totalt ute av vanen at jeg rett og slett GLEMMER å tempe jeg. Jeg som hadde tempingen som en så naturlig del av morgenrutinen min at jeg anså det som en del av den jeg var, husker ikke på å finne frem måletingen og måle. Muligens mye fordi jeg ikke egentlig har helt gode soverutiner enda da...)

Jeg hadde Pearly, og det er mye likt. Du må ha en stabil syklus for å kunne bruke sånn... Jeg hadde ikke det, og kastet bort 4000. Du kan jo forsøke den fra Clearblue da, den er jo ikke like dyr...

ORIGINAL: *Stella*

Jeg har brukt min både som prevensjon og i prøvetid, og kan si det sånn: Om du har en stabil syklus, og ikke vil ta på deg jobben med å lære deg temping/charting/FAM "på skikkelig", så er det en veldig grei løsning.

Om du som meg har en veldig ustabil syklus, så blir det innmari mange røde eller orange dager, og derfor mye kondombruk (men det så ikke vi på som stress da, sånnsett, det er jo ikke vanskelig å bruke akkurat...)
Om du som meg i tillegg ender opp med å lese deg opp på FAM, så ender du opp med et veldig dyrt termometer... Det er det jeg bruker min som, jeg plotter tempen i et dataprogram og tolker selv/ved hjelp av det uansett, så jeg hadde klart meg med et basaltermometer til en hundrelapp. Men da jeg kjøpte den ville jeg ha en liten dings som tok ansvaret for dette for meg, så jeg slapp å tenke/stå opp og plotte/se på grafen på morgenen før jeg krabba inntil min elskede og ga ha et kyss med forhåpninger... (Det var tider det, før vi fikk en guttunge som ligger i midten og kverker ethvert håp om morgensex...) Så DA var det rett for meg å kjøpe den, NÅ hadde jeg klart meg med noe rimligere...

Det er mine tanker om ladycomp også. Jeg trenger ikke et basaltermometer en gang, jeg har så tydelig tempkurve at jeg lett finner eggløsnng med det billigste termometeret apoteket selger. Forstår ikke helt hvorfor noen vil betale 4000 for at termometeret skal føre kurvene og regne ut dager.

Jeg har ikke sååå tydelig kurve, så for meg er det fint med et basaltermometer, særlig siden de er kalibrert for å vise rett på lav temp, mens febertermometer er kalibrert for å vise rett på feber... Men, uansett, jeg skjønner hvorfor noen vil betale for det. Fordi man ikke vil måtte tenke selv, ta ansvaret selv, lære seg nok, og vite at det er ens egen feil om en blir gravid, ingen andre å skylde på. For jeg kjøpte den jo selv, det var en sikkerhet i det. (Følte jeg. I praksis har den jo bomma et par ganger da...)

ORIGINAL: Ole Leanders mamma

Jeg hadde Pearly, og det er mye likt. Du må ha en stabil syklus for å kunne bruke sånn... Jeg hadde ikke det, og kastet bort 4000. Du kan jo forsøke den fra Clearblue da, den er jo ikke like dyr...

Jeg har vel egentlig ikke ustabil mensen, men eggløsningen den er jo helt på tur.. har hatt den 3 dager etter mens også 14 dager etter så jeg tenkte kansje en sånn med grønt for klart og rødt for :LEGG DEG ALENE I NATT greie hadde funket best på meg..

kjenner de som har blitt gravide på den. så jeg har inntrykk av at den ikke er så sikker...? men jeg har ikke egen erfaring

Jeg brukte den i ett år til å planlegge baby med, men har aldri brukt den som prevansjon (min var en babycomp). Vi ble aldri gravide og måtte tilslutt ha prøverør, men det er jo selvsagt ikke babycompens feil [8D]

Jeg syns den var enkel i bruk og anbefaler den til dem som ønsker et hormonfritt prevansjonsalternativ [:)]

ORIGINAL: *Stella*

Jeg har ikke sååå tydelig kurve, så for meg er det fint med et basaltermometer, særlig siden de er kalibrert for å vise rett på lav temp, mens febertermometer er kalibrert for å vise rett på feber... Men, uansett, jeg skjønner hvorfor noen vil betale for det. Fordi man ikke vil måtte tenke selv, ta ansvaret selv, lære seg nok, og vite at det er ens egen feil om en blir gravid, ingen andre å skylde på. For jeg kjøpte den jo selv, det var en sikkerhet i det. (Følte jeg. I praksis har den jo bomma et par ganger da...)

Hehe, det var nok der jeg mistet poenget med den da. Jeg foretrekker å beholde både oversikten og kontrollen selv, og ville nok hatt problemer med å stole på et apparat på samme måten. Og så har jeg lyst til å tro at FAM virker best om man setter seg inn i det, og er veldig bevisst.

Enig med deg i at basaltermometer er bedre enn et vanlig altså, vet at jeg er heldig som har så tydelig kurve. Har visst bare to temper jeg, aldri noen avvik, og ca 14 dager med hver, så da er det enkelt uansett.[:D]

Back
Topp