Jeg har brukt min både som prevensjon og i prøvetid, og kan si det sånn: Om du har en stabil syklus, og ikke vil ta på deg jobben med å lære deg temping/charting/FAM "på skikkelig", så er det en veldig grei løsning.
Om du som meg har en veldig ustabil syklus, så blir det innmari mange røde eller orange dager, og derfor mye kondombruk (men det så ikke vi på som stress da, sånnsett, det er jo ikke vanskelig å bruke akkurat...)
Om du som meg i tillegg ender opp med å lese deg opp på FAM, så ender du opp med et veldig dyrt termometer... Det er det jeg bruker min som, jeg plotter tempen i et dataprogram og tolker selv/ved hjelp av det uansett, så jeg hadde klart meg med et basaltermometer til en hundrelapp. Men da jeg kjøpte den ville jeg ha en liten dings som tok ansvaret for dette for meg, så jeg slapp å tenke/stå opp og plotte/se på grafen på morgenen før jeg krabba inntil min elskede og ga ha et kyss med forhåpninger... (Det var tider det, før vi fikk en guttunge som ligger i midten og kverker ethvert håp om morgensex...) Så DA var det rett for meg å kjøpe den, NÅ hadde jeg klart meg med noe rimligere...