Lady’s vei mot en sunnere livsstil!

Ladyb

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Augustbarna2024
Velger å starte en dagbok her, da det kanskje hjelper meg med å holde motivasjonen for en sunnere livsstil oppe.

Om meg
29 år, gift og har tre barn (+lillebror som ikke fikk mulighet til å vokse opp). Har en aktiv jobb til vanlig, men for øyeblikket er jeg i permisjon.

Vektnedgang tidligere - til nå
I 2016 veide jeg 97 kg, og gikk ned til 69 kg på 5-6 måneder. Ble gravid og gikk opp 20 kg, men kiloene forsvant raskt etter endt graviditet. Ble på nytt gravid igjen i 2020, opp 30 kg. Etter endt graviditet veide jeg 76 kg.

I juni 2023 ble jeg på nytt gravid, men mistet i september. Veide da 88 kg. Gravid på nytt i oktober og fikk ei lita jente i august. Etter fødsel veide jeg 104 kg, de første ukene etter fødsel gikk jeg mye ned (vannvekt).
For øyeblikket veier jeg 90,5 kg, planen er å veie 70 kg innen sommeren.

Kosthold
Når jeg har gått ned i vekt tidligere har fokuset vært på å spise riktig. Spise mye frukt og grønnsaker, samt begrense sukker, godis og bakeverk. Jeg ønsker ikke å gå på diett, men heller finne en livsstil som fungerer for meg.
Disse endringene har jeg gjort tidligere
- havregrøt/knekkebrød istedenfor brød
- skummetmelk istedenfor melk.
- kesam istedenfor rømme.
- droppe smør og olje, heller spise avokado og nøtter (men lite, da det er veldig kaloririkt).
- karbonadedeig, kyllingfilet og mest mulig rent kjøtt.
- unngå ferdigmat og posemat.
- begrense inntak av spagetti/makaroni (helst velge den grove).
- være obs på å hva jeg drikker (velge mest sukkerfri/lavt kaloriinnhold.)

Mål og delmål
- 90 kg — Her jeg er nå (17 november)
- 88 kg
- 85 kg
- 83 kg
- 80 kg — feire med en kjærestetur/spa
- 77 kg
- 75 kg
- 73 kg
-70 kg — målet! Og mannen kjøper da badekar! :dance008

I dag ble det en ny variant av salaten. Stekte kikerter og løk med krydder. Brukte isbergsalat, paprika, agurk, granateple og cottage cheese. Litt usikker på om jeg likte det eller ikke, men smakte helt ok. Gøy å prøve noe nytt i alle fall :p

IMG_8635.jpeg

Back
Topp