Lactulose

mamma.til.1

Forelsket i forumet
Aprillykke 2016
Er det noen andre her som gir babyen sin lactulose? Og evt. Hvor mye?
Legen sa jeg skulle gi 3 Ml 2 ganger om dagen siden han sliter med å bæsje selv. Men fortsatt er det en propp som sperrer før bæsjen kan komme fritt:P ( resten er ganske flytende) dette skjer nesten hver gang, så må sykle med bena og presse di litt mot magen for at han skal få begynt å bæsje.

Jeg gir. Fikk beskjed om å begynne å gi 5ml også redusere/øke til hun får riktig konsistens på bæsjen. Men problemet er at hvis jeg gir henne mindre enn 5 ml så virker det ikke, og gir jeg 5ml så har hun diarre. Men her kommer det ikke noe bæsj uten hjelp fra laktolose :(

Jeg gir. Fikk beskjed om å begynne å gi 5ml også redusere/øke til hun får riktig konsistens på bæsjen. Men problemet er at hvis jeg gir henne mindre enn 5 ml så virker det ikke, og gir jeg 5ml så har hun diarre. Men her kommer det ikke noe bæsj uten hjelp fra laktolose :(
Samme her! Måtte hjelpe han med termometer annenhver dag for at han skulle få ut noe:/ fikk du beskjed om Max du kunne gi? Syns liksom det er rart det blir en sånn "propp" også er resten diaré aktig:/

Nei, legen sa ikke hva som var max. Men han sa at hun ikke skulle ha diarre. Som jeg syns er vanskelig å unngå. Blir jo diarre eller ingenting :(

Nei, legen sa ikke hva som var max. Men han sa at hun ikke skulle ha diarre. Som jeg syns er vanskelig å unngå. Blir jo diarre eller ingenting :(

Hvordan vet man at det er diarre og ikke vanlig bæsjebleie? Syns alt som kommer ut er løst :p

Fullammer dere eller gir dere mme?

Gir 1ml én gang om dagen. Ellers får han ammete i hver eneste flaske :)

Back
Topp