Lactulose og luft!

Mars18oktober19

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Etter mye treg mage krøp jeg til korset og kjøpte en liter lactulose (hadde ikke mindre) men jeg fikk så mye luft i magen av kun en dose, har slitt i hele natt! Andre som har vært plaget med det samme? Står at det kan være en bivirkning som går over. Men når går den over? Er så sliten av å bæsje en drue hver gang jeg er på do :(
 
Den tar en stund før den funker. Fikk en del luft før effekten kom. Men var ganske bra når du endelig fikk gå skikkelig på do. Jeg hjalp til med svisker, kiwi og pærer itillegg. For å få fortgang.
 
Etter mye treg mage krøp jeg til korset og kjøpte en liter lactulose (hadde ikke mindre) men jeg fikk så mye luft i magen av kun en dose, har slitt i hele natt! Andre som har vært plaget med det samme? Står at det kan være en bivirkning som går over. Men når går den over? Er så sliten av å bæsje en drue hver gang jeg er på do :(
Jeg tåler lactulose svært dårlig. Masse luft og påfølgende luftsmerter - i tillegg får jeg veldig vondt i magen i tiden før jeg må på do. Sikkert helt naturlig at det blir sånn, men for min del så blir det så vondt at det ikke er verdt det. Prøvde et tips fra @MaiMamma2015 om å ta magnesium på morningen - det fungerte helt fantastisk! Ingen smerter, kun "naturlig prosess" uten ekstra luft. Kom heller ikke like akutt som ved bruk av avføringsmidler, så om jeg ikke hadde hatt toalett der og da, hadde det ikke vært helt krise. :)
 
Back
Topp