Jeg bruker også Medela advanced pump in style. Den bråker litt, men er grusomt effektiv - jeg er ferdig på ti minutter, og pumper fem-seks ganger om dagen. Eneste er at den kan være litt hard med brystvortene, men det herdes jo etter hvert.
Klapp på skulderen til deg og dere andre som går i gang med dette! Jeg har gjort det en gang før, og måtte ty til det denne gangen også da ammingen skar seg. Vil jo helst ha en unge som legger på seg. Heldigvis har jeg mye melk, så jeg slipper å slite for å få ut nok.
Tips fra meg: Dette kan gå veldig greit for de som får til å pumpe, men det er uansett slitsomt i perioder. Punkt én: Kjøp en sterilisator. Skal du koke utstyret for hver gang, blir du gal. Jeg slenger pumpa i Avents mikrobølge-sterilisator sammen med flaskene. 2: Sett deg delmål! Jeg tar en måned av gangen, og holder på så lenge jeg orker. Sist ga jeg meg etter seks måneder, og det var en lettelse å bli ferdig -samtidig som det var godt å tenke på at jeg hadde gitt ham morsmelk så lenge jeg klarte. Første delmål nå er 17. mai - da er snuppa 3 mnd gammel. 3: Går det ut over tid/overskudd/humør/forholdet osv - sett pumpa på hylla og gi MME med den beste samvittighet.