Labrador/Golden retriver

litagoo`

Betatt av forumet
Vi vurderer å skaffe oss hund, og har funnet oss en blanding av labrador og golden retriver.
Det er en omplasseringshund, men jeg er litt sketisk i forhold til hund og barn. Vi har en datter på 2 1/2 år, og jeg lurer på om noen her har noe erfaring med å ta inn en hund i familien. Og evt vet hvordan lynne på denne blandingen oftest er. Har ikke hatt hund på mange år, så er på en måte helt fersk.[:)]

Labrador og golden retriver er de mest barnevennlige rasene du kan få, så sånn sett skal du være ganske trygg [:)]
Men hvis hunden har hatt ett litt tøft liv til nå, er jo det greit å vite hvordan den reagerer på barn.
Kan jo være greit å la hunden få hilse på ungene før du bestemmer deg.
Men kan ikke skjønne annet enn at det går bra [;)] Er fantastiske raser begge to [:D]

Men begge rasene elsker mat, i alle fall labrador. Blir lett småfet, spesielt på sine eldre dager.

ORIGINAL: ZombiElla

Labrador og golden retriver er de mest barnevennlige rasene du kan få, så sånn sett skal du være ganske trygg [:)]
Men hvis hunden har hatt ett litt tøft liv til nå, er jo det greit å vite hvordan den reagerer på barn.
Kan jo være greit å la hunden få hilse på ungene før du bestemmer deg.
Men kan ikke skjønne annet enn at det går bra [;)] Er fantastiske raser begge to [:D]

Men begge rasene elsker mat, i alle fall labrador. Blir lett småfet, spesielt på sine eldre dager.

Ut fra det eieren har skrevet virker det som om det er en snill hund. [:)]
Men som du sier, så må vi ta med snuppa for å hilse på evt. Det er viktig.

Noen som et om de er allergivennlige?[:)]

Nei, de er ikke allergivennlige.

har hatt begge rasene og det er fantastiske hunder. men alt kommer jo også ann på eierne, det er jo der det ligger.
en blandingshund kan bli en flott hund, det er også de rasene som har minst sykdom med tanke på at det ikke er noe innavl.

generelt så er ikke jeg så fan av å ta imot omplasserings hunder fordi de omplasseres ofte av en grunn. jeg vil forme hunden selv.men ikke bli redd, det er mange som må omplassere pgr. allergi og andre omstendigheter, så bikkja trenger ikke være gal.

nå kjenner ikke jeg til dere og åssen dere og dattern deres er rundt dyr generelt.
for det har jo ganske mye å si.

håper dere tørr å prøve og får en venn for livet. ønsker dere lykke til.[:)]
det er få hunder som er allergivennlige, selv ikke naken hund er allergivennlig. allergene sitter i pels, hud, spytt og poter...så da kommer det ann på hva folk reagerer på. som oftest er det pelsen og flasset i huden.

kanksje dere får hatt den på prøve. dra i allefall å se på den, bli litt kjent med den der den bor nå. og tenk nøye igjennom dette.

lykke til[:)][:)]

vi overtok en golden på 10 mnd. Han er helt herlig og passer og perfekt[:D]
lynnet er kjempegodt og han er utrolig tålmodig!

selvfølgelig finns det jo avvik innen alle raser, men både labrador og golden er kjent for godt lynne og gode familiehunder[:)]
men om den ikke har vært vant med barn, så kan det kanskje bli litt mye med en gang med tanke på en ivrig og vilter smårolling[:)]

¨da ville jeg passet på at hunden hadde sine friområder, så den får mulighet til å kunne trekke seg tilbake om den trenger det.
goldenen min er ihvertfall utrolig tilpasningdyktig.

men jeg ville hatt hunden på prøve først, for å se hvordan den gikk overens med snuppa deres[:)]

Back
Topp