Veien til en liten søster eller bror <3

CD 19 - 2 dpo

Ganske sikker på at jeg hadde eggløsning sent mandag kveld/natt. Smerter når jeg la meg, pluss negativ test tirsdag morgen. Det ble dårlig med aksjelegging.

Hadde en "alvorsprat" med mannen i går kveld, da jeg ser at det å "la det skje når det skjer" ikke funker, vi har "aldri" sex til rett tid ift eggløsning, og er i så måte sjanseløse for å bli gravide. Kom vel ikke fram til så mye, annet enn at han vil jeg skal stresse mindre med det. Lettere sagt enn gjort. Imidlertid endte det hele med samleie da - så nå er det bare å krysse alt for at det ikke ble for sent ift eggløsningen :angelic: egget skal vel "tåle" et døgn før befruktning.

Starta opp med wild yam i dag, bare for å prøve det. Om syklusen er som normalt, vil lutealfase bli for kort, med El på dag 17 og vanligvis mensen igjen på dag 25/26. Så kjekt om man kan forlenge den litt!
 
CD 21 - 4dpo
Venter og venter på at tida skal gå. Prøver å ikke få så store forhåpninger, men det ligger baki der uansett. Så det er vel bare å vente ei ukes tid, så ryker jeg vel på en test eller to.

Tar wild yam morgen og kveld, spent på om det påvirker noe! I tillegg tar jeg jod, b-vitamin, c-vitamin og omega 3 - så føler meg jo som den pillemisbrukeren :hilarious: aldri vært flink å ta vitaminer osv, men prøver å legge forholda til rette i kroppen nå!
 
Last edited:
CD 24 - 7 dpo

Nå går jeg inn i spennende dager. Ikke uvanlig at jeg har sykluser på 25-26 dager. Og har jeg det denne gangen er det jo aaaalt for kort tid for et evt befruktet egg å feste seg. Spiser fortsatt wild yam og håper. Har litt ømme pupper, men det kan like gjerne være wild yammen som lurer meg. Jobber hardt for å greie å vente til 10dpo med testing:angelic:
 
CD25 - 8 dpo

Går bare og venter på at tanta dukker opp. Hver gang jeg kjenner noe i magen, er jeg sikker på at det skjer. Men så langt er jeg fortsatt i dpo-land! Skjer det ingenting i løpet av kvelden/natten tror jeg det blir en tidligtest i morgen:angelic: om ikke annet så for å få stilna litt testetrang:hilarious:
 
CD26 - 9dpo
Ny dag uten mens! :smiley-bounce012 Håper det skyldes at jeg er gravid, og ikke kun takket være wild yam! Er uansett greit å evt forlenge syklusen litt med tanke på min noe korte lutealfase. Ingen positiv test i dag, men det er jo enda tidlig. Svir nok av en ny test i morgen tidlig, så får det vente til lørdag kveld! Reiser på hytta etter jobb i morgen, og dit blir ingen test med :happy: så da får jeg heller leve i håpet så lenge mensen ikke dukker opp!

Da jeg ble gravid første gang fikk jeg positiv test etter å ha vært på hytta! :angelic:
 
Oppdaga forøvrig nettopp at testene jeg har ikke er tidligtester som jeg trodde. Så da er det vel ikke så veldig rart med negativ test 9dpo, uansett tilstand :hilarious:
 
CD 27 - 10 dpo
Fremdeles ingen mens, og negativ test i morges. Puppene er ømme og stikker. Husker fra første graviditet at brystvortene svei på en måte før forventa mens, så kanskje det er et positivt tegn?:angelic:
Tar fortsatt wild yam da, så kan være det er den som klusjer til med puppa også:bored:
 
CD 28 - 11dpo
Puppene er ømme som aldri før, så begynte virkelig å få troa her. Men i kveld begynte jeg å spotte. Så da ser det stygt ut for at jeg er igang med ny prøveperiode i morgen da. Neste eggløsning forventes i så fall rundt nyttårsaften, så får satse på at julefri og god stemning gjør susen :signs003
 
CD 28 - 11dpo
Puppene er ømme som aldri før, så begynte virkelig å få troa her. Men i kveld begynte jeg å spotte. Så da ser det stygt ut for at jeg er igang med ny prøveperiode i morgen da. Neste eggløsning forventes i så fall rundt nyttårsaften, så får satse på at julefri og god stemning gjør susen :signs003
Hvordan går det? :happy:
 
Jo, takk som spør! Mensen kom, og er vel snart unnagjort. Så da krysser vi alt for septemberbaby:Heartred
Æsj så kjedelig, men september er en fin mnd ❤️ håper vi kommer dit sammen ❤️
 
Æsj så kjedelig, men september er en fin mnd ❤️ håper vi kommer dit sammen ❤️
September er veldig fint, førstemann er født i september og det var ei fin tid å få baby på! Men kjenner i grunn at hvilken som helst måned er en fin måned å få baby i da :hilarious:
Lykke til til deg også:Heartred
 
September er veldig fint, førstemann er født i september og det var ei fin tid å få baby på! Men kjenner i grunn at hvilken som helst måned er en fin måned å få baby i da :hilarious:
Lykke til til deg også:Heartred
Helt enig ❤️ har født i både oktober og juli, så en mellomting hadde ikke vært så dumt
 
PP 17 - CD 5

Mensen unnagjort, så nå er det bare å vente på romjul og eggløsning :)
Hadde besøk av ei venninne i dag, som fortalte at hun er gravid, med termin i august. Så da blir det jo enda bedre om vi skulle få til en September baby, så vi kan ha nok en permisjon sammen :Heartred
 
CD15

Negativ, men stigende eggløsningstest i går/morges. Ny test til kvelden. Tror det er like om hjørnet nå. Forventer EL på mandag. Fikk lagt litt aksjer i går, så nå kan den egentlig bare komme. Satser på et par runder til de neste dagene, så er det bare å håpe.

Fikk vite at nok et vennepar venter augustbaby. Virker nesten som mannen blir litt mer ivrig når han hører om disse babyene som er på vei, så for min del må gjerne alle rundt oss bli gravide :hilarious: koselig er det i alle fall! Så får vi bare håpe vi kommer like etter:happy:
 
Kan EL ha vært i går? Tok første test i går, da jeg ikke har pleid å ha El før cd 17-18. I går var testene ikke positive, men hadde slim. I ettermiddag var testen svakere, og slimet er borte. Spent på morgendagens test!
 
CD 16 - 2dpo?

Dagens eggløsningstest var helt blendahvit, så nå lurer jeg på om El kan ha vært på cd14? Håper i alle fall den ikke var før den tid, for da er vi nok sjanseløse denne pp. I så fall er jeg 2 dpo i dag, 3 dager tidligere enn forventet...
 
CD 19 - 5 dpo
Jeg tar utgangspunkt i at el var på cd 14, uten at dette er bekreftet med test. Tenker første test ryker på mandag? Da er jeg 10 dpo. Ingen følelse av at det har klaffa, men vet jo at jeg ikke kommer til å klare å vente på evt mens før testing :hilarious:
 
Last edited:
CD 22 - 8 dpo
Litt rosa på papiret når jeg var på do i sta. Betyr det at syklusen blir rekordkort, er det en liten festeblødning eller er det et resultat av gårsdagens samleie? Jeg heller desverre mot å tro at det er mens på vei, men man vet jo aldri. Spenende hva dagen/morgendagen bringer.
 
CD 24 - 10 dpo
Ingen mens kom som en følge etter rosa på papiret, det var bare en gang. Så lever enda i håpet om at det kan skyldes en festeblødning eller skjøre slimhinner? Tok en test i går ettermiddag, som som forventet ble negativ. Prøver meg kanskje på en test i morgen tidlig, om mens ikke kommer i løpet av dagen/natta. Har sjelden mer enn 10 dager mellom El og mens, så nærmer meg et kritisk punkt akkurat nå :nailbiting:
 
Back
Topp