La mannen reise eller ikke?

Ørkenrev

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
August 2018
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Februarhjertene 2025
Mannen skal på guttetur 10 dager etter vårt barn skal opere bort mandlene.
Til utlandet, 5 timer med fly ca.

Turen var planlagt lenge før vi fikk operasjonsdato, men ønsker ikke å flytte datoen for operasjon pga at han skal på guttetur. De drar på tur hvert år.

Jeg kjenner på at jeg egentlig ønsker han skal droppe turen, da barnet vårt gjerne trenger han og oss begge ekstra den første tiden etter operasjon. Men også hvis det skulle oppstå blødning/infeksjon og han er borte så må jeg fikse det samtidig som vi har en liten en på 9 mnd også.

Vil egentlig bare lufte litt og høre hva dere tenker? Bør jeg «kreve» at han blir hjemme?

Hvor gammelt er barnet?
De aller minste får seg gjerne en saftis og er ferdig med det uten noe voldsome reaksjoner.
Hva med å bestille biletter med avbestillings forsikring?
Da kan han la være å dra om det blir krise, dere har jo da 5 dager å finne ut av det på.

10 dager etter operasjon er lenge, hvis det oppstår komplikasjoner (noe det sjeldent gjør) oppstår de som regel iløpet av de første dagene etter operasjonen. Vil tro at etter 10 dager er ungen i god form og helt som før :)

Hvor gammelt er barnet?
De aller minste får seg gjerne en saftis og er ferdig med det uten noe voldsome reaksjoner.
Hva med å bestille biletter med avbestillings forsikring?
Da kan han la være å dra om det blir krise, dere har jo da 5 dager å finne ut av det på.

Det er opplevelsen til de små jeg kjenner som har tatt mandlene og, de var litt tufs og dårlig den dagen de ble opperert og etter det så følte de seg fin vare litt små sår i halsen. Innen 10 dager har de vært helt normale igjen.

Men komplikasjoner kan jo selvfølgelig skje men har forstått at det skal mye til i en slik operasjon?

Jeg hadde da latt han dra med forbehold at om det skulle oppstå komplikasjoner med barnet som blir opperert må han avlyse turen, bestille med avbestillingsmulighet eller se om forsikrigen dekker det. :-)

Innen ti dager vil du mest sansynlig vite om det er komplikasjoner eller ikke :) jeg ville latt han reise, på betingelsen av at han blir hjemme på kort varsel, om noe skulle gå galt.

Har de bestilt allerede? Er godt mulig han kan få avbestille om det skulle oppstå komplikasjoner. Sjekk vilkårene i reiseforsikring, på MasterCard om turen bestilles der etc.

Snakk og med sykehuset om hva dere kan forvente i tida etterpå. Også kan dere jo og sette dere på ringeliste for å få operasjonen fremskynda hvis noen andre avbestiller/utsetter sin operasjon. Da slipper det å bli kræsj med turen og

Det er opplevelsen til de små jeg kjenner som har tatt mandlene og, de var litt tufs og dårlig den dagen de ble opperert og etter det så følte de seg fin vare litt små sår i halsen. Innen 10 dager har de vært helt normale igjen.

Men komplikasjoner kan jo selvfølgelig skje men har forstått at det skal mye til i en slik operasjon?

Jeg hadde da latt han dra med forbehold at om det skulle oppstå komplikasjoner med barnet som blir opperert må han avlyse turen, bestille med avbestillingsmulighet eller se om forsikrigen dekker det. :)
Det er vel ikke den operasjonen med mest komplikasjoner vil jeg tro. Og jeg tenker jo fortsatt at avbestillingsforsikring er en god idé, men at jeg sansynligvis hadde lattt han reise :)

Det er vel ikke den operasjonen med mest komplikasjoner vil jeg tro. Og jeg tenker jo fortsatt at avbestillingsforsikring er en god idé, men at jeg sansynligvis hadde lattt han reise :)

Er det ikke etter 7 - 10 dager sårskorpen løsner og det kan oppstå stor blødning?

Barnet er 2,5 år.

Har de bestilt allerede? Er godt mulig han kan få avbestille om det skulle oppstå komplikasjoner. Sjekk vilkårene i reiseforsikring, på MasterCard om turen bestilles der etc.

Snakk og med sykehuset om hva dere kan forvente i tida etterpå. Også kan dere jo og sette dere på ringeliste for å få operasjonen fremskynda hvis noen andre avbestiller/utsetter sin operasjon. Da slipper det å bli kræsj med turen og

Ja de bestilte for en god stund siden.

Skal sjekke opp i dette med eventuelt avbestilling

Jeg er enig med de i som anbefaler avbestillingsforsikring, da kan dere snakke med sykehuset og ta avgjørelsen etterpå :) håper alt går fint med dere!

Takk for svar!

Har selvfølgelig lyst at han skal reise, så da tar vi utgangspunkt i at han drar, så fremt det ikke skulle skje noe etter operasjonen som gjør at han bør/må bli hjemme

Vil tro det går veldig fint at han reiser. 10 dager er ganske lang tid etter en operasjon uten komplikasjoner, og om billettene allerede er bestilt, så ville jeg heller ha ventet til det nærmet seg og heller avbestilt en dag eller to før.

10 dager er nok. Ble komplikasjoner på ett barn på avdelingen til min datter, selvfølgelig rett før vi skulle inn og ta polypp på vår sønn, og det tokkun 1 døgn før komplikasjon en kom

Back
Topp