Løvenes konge - aldersgrense?

Lykketrollgutta

Flørter med forumet
Jeg ser at Løvenes Konge filmen har 7 års aldersgrense, noen som har sett den i det siste og kan fortelle litt hva det skumle er?

Jeg har lyst til å ta med 5 åringen min på kino å se den, men vet ikke om den kan være litt for skummel siden den har fått den grensa? 

Nikolai ser den mye her hjemme om det er den vanlige Løvenes konge filmen du tenker på...
Han er ihvertfall 2 år og elsker den filmen..

Det som evt må være det skumle er vel disse hyenene og scar når di er i den delen med skyggen (der hvor di bor med elefantkirkegården) 
Klarer ikke helt å se hva som er skummelt jeg , så tipper det må være det da?

Gutten min har sett den fra han var 2,5. Vi så den alltid sammen med han i begynnelsen og det gikk helt fint, men det er jo forskjellig hvordan barn reagerer.

tror ikke det er noe problem.. jenta mi elsker den, hun er 4:) det eneste skumle er vel når han kaster faren til simba ned den klippen så han dør.. også kanskje litt på slutten før alt blir bra igjen..er jo er barnefilm, så veldig skummel er den jo ikke,men barn reagerer forskjellig... kan jo bare prøve, blir det for skummelt kan dere bare gå ut

Det er jo litt død og slossing i den, men storejenta vår elsker den. Hun har sett den flere ganger, det kommer noen tårer når Scar dør (av alle ting) men det går bra, for hun vet det bare er på film, og ikke virkelighet.
Det kommer nok an på ungen, men her er det altså greit

Jenta mi er 4,5 år.. hun synes den var littegrann skummel (hun sier det nå når jeg spør).. men hun synes at den var veeeeldig trist;( Hun begynner nesten å gråte bare jeg spør om filmen.. hehe.. Hun har bare sett den 1 gang.. hun synes den var for trist tror jeg..

Eneste jenta mi på 5 reagerte sterkt på var jo når Scar kasta Moffasa ned klippene og han døde med Simba rundt seg. Da satt hu i fanget på meg og vi satt begge og stortuta. Men gikk over når hu så¨Moffasa var i himmelen.

Men det var hvertfall eneste reaksjonen fra hu som jeg kunne se hvertfall.

her er hun bare 18 mnd men får se den.

Det som evt kan være skummelt er scar og hyenene på elefant kirkegården,
da mofasa (faren til simba) dør.
og oppgjøret mellom simba og scar.

Jeg kjøpte den når den kom på dvd, og så den sammen med jenta mi som akkurat har fylt fire..

Å når mufasa døde, og simba var lei seg.. Så spurte hun hvorfor han var lei seg og pappaen ikke svarte.. Da sa jeg det som det var at pappaen hans var død.. Å hun knakk helt sammen, prøvde å se litt mer for å vise henne at han ble glad igjen åsånn.. Men hun nekta å se.. Så vi drøyer den en stund til her hvertfall..

Jeg tar med jenta mi på 5 på 7-års filmer - og det går helt fint. Løvenes konge går også fint å se for henne. Det er klart det kan bli litt ekstra voldsomt på kino, men tror det skal gå helt fint.

Når det gjelder de aldersgrensene så betyr det at en 7-åring skal kunne se filmen alene og 4-6 åringer kan se den ilag med en voksen. (En sjelden gang kan de anbefale at filmen ikke ses av de under 7, men det er veldig sjelden).

Jeg husker da den gikk på kino første gang den kom. Vet ikke hvilken aldersgrense den hadde da, men min søster var da 3 år, hun så den på kino (hele tre ganger) og elsket den filmen.

Wiiiiiiiiiiiiiiii, GLEDE, da blir det kino på oss imorgen :D

Kunne ikke heller huske at det var så mye skummelt i den filmen, men min teflonhjerne kunne godt å slette det minnet hehe!

Back
Topp