Løvemamma, gravid med nr 2

Solsikken7

Andre møte med forumet
Hei,

Sønnen min er 2 år og nesten akkurat fått diagnosen autisme(uspesifisert gjennomgripende utviklingsforstyrrelse). Er nå gravid med nr.2 og kjenner på en del bekymringer rundt hvordan vi kan forberede sønnen min. Han er veldig mammagutt og vi er veldig spente på hvordan det vil bli å måtte dele oppmerksomheten.

Noen som er i samme situasjon?

Hei!
Har et gudbarn på 5 år, blir 6 til høsten. Han fikk diagnosen autisme når han va 2 år han også. Og mammagutt er forbokstaven. Han har ingen småsøsken skal nevnes. Han ble litt sjalu hvis mora ga min hund oppmerksomhet, men ikke sinne, mer "se på meg, se på meg!" og mas på mora.
Vi var påpasselig med å gjøre det positivt og gøy for alle. Og mor og han lekte også sammen med hunden. Så etter litt tid erfarte han at mamma var alltid hans mamma uansett om hun koste med hunden. Ser ut til å fungert.
Men selvfølgelig, er stor forskjell på hund en gang i blant, og et søsken som skal dele på mammaen. Det er bare det jeg vet om saken :happy:

Han har forresten fått helt super oppfølging i barnehagen, kanskje de kan hjelpe dere litt med dette?

Takk for svar.

Ja, han blir fulgt opp av barnehagen og av autismesenteret. Så det er noe som absolutt på diskuteres med dem. Enn så lenge er det kun "dere" jeg kan snakke med slikt om, da det ennå er veldig tidlig :-)

Back
Topp