Løsning av morkake

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Hei

Har en venninne som er 14 uker på vei i dag. Hun har en del komplikasjoner i svangerskapet og spurte om jeg kunne høre med noen  her inne om de kan dele noen erfaringer med henne..

Har laget en tråd som gjelder for kort livmorhals.. og her kommer et spørsmål vedrørende morkaka...

Legen har oppdaget nå at morkaka har begynt å løsne litt i endene.... morkaka ligger langt nede.. noen som har opplevd det samme? hvor ting har gått bra? At den feks kan løsne litt.. men for så å holde seg på plass.. ikke løsne mere....

På forhånd takk[;)]

Den løsnet hos meg i uke 33..Men da turde ikke legene å vente så det ble tatt keisersnitt på meg da

svarte deg på sv.skapet...

når mamma gikk med broren min løsnet den ene delen av morkaken i uke 27, hun fik store blødninger og var sengeliggende resten av svangerskapet (han kom 2dager før termin) hos henne var også morkaken laftliggende og den var festet på siden, altså ikke mot ryggen eller magen men på den ene siden så den fikk ikke like god plass. men det gikk bra det, han var bare litt tynn, morkaken løsnt i nærings delen så han fikk litt lite næring.

jeg hadde forliggende morkake (altså forran livmormunnen) på første ul, den trakk seg vekk utover i svangerskapet så jeg fødte på naturlig vis og alt gikk bra. 

Back
Topp