Løsemidler under graviditet

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid og er usikker på hva jeg skal holde meg unna.

Bruker ikke mye sminke osv., men bruker krem, deo, parfyme, hårspray, shampoo og balsam.

Det meste er uten parfyme.

Jeg tar ikke solarium, farger håret og har ingen sterk sminke eller krem.

Vil ikke være helt hysterisk, men har hørt at hårspray ikke er bra.

Samtidig er det ikke snakk om store mengder.

Hva gjør dere?

Levde som normalt. Personlig synes jeg det er hysterisk å ikke bruke vanlige toalettartikler :p

«Hørt at»:rolleyes: Så ikke bruk hårspray da, selv om det ikke er farlig. Snart så gravide slutter å vaske seg for de har hørt at det er farlig med såpe.

Jeg har byttet ut en del produkter med produkter som ikke har såkalte "mistenkte hormonforstyrrende stoffer" i seg. Det koster meg minimalt med energi, og gjør at jeg føler meg mer komfortabel med å bruke produktene. Bruker en dansk app som heter Kemiluppen til å skanne produkter. De har overraskende mye lagt inn!

Hårspray, neglelakkfjerner etc påfører jeg ute hvis været tillater det, for å minimere det jeg og resten av familien puster inn :)

Jeg er absolutt ikke hysterisk, men tror det er veldig viktig å ha en bevisst forhold til hvilke stoffer vi omgir oss med. Jeg føler i hvert fall ikke at det koster mer enn det smaker av innsats :)

Jeg har ikke holdt meg unna vanlige produkter under siste svangerskap. Bruker riktig nok ikke så mye produkter, men farget hår, fikk på gellakk på negler, brukte ansiktsmasker, skrubber og kremer.

Lever som normalt, men bruker ikke noe hudpleie eller kremer med eteriske oljer. Det er ikke så bra for gravide.

Lever som normalt, men bruker ikke veldig mye sminke/produkter til vanlig.

Back
Topp