Løs mage tidlig i svangerskapet

Frøken-Fryd

Glad i forumet
Sommerfuglene 2017
Jeg er ganske tidlig gravid, 4+0 i dag, og sliter veldig med løs mage. Får akkurat trang til å gå på do, og da må det skje omtrent på sekundet. Har lest at treg mage er vanlig i svangerskap, her er det altså stikk motsatt. Kan det ha noen sammenheng med svangerskap eller er det tilfeldig? Jeg er ikke kvalm, men blir fryktelig uvel, og kjenner det knyter seg i magen når jeg får akutt trang til å gå på do. Har vært sånn kanskje en ukes tid, så passer jo fint med når egget festa seg.

Jeg var aldri plaget med hard mage, men hadde mye tidvis løs mage igjennom hele svangerskapet. Men bruker også å være det første dagen i mens også, har vist med hormoner å gjøre.

Men altså du kan jo ha løs mage uten at det har sammenheng med graviditeten også, noe du har spist eller sånn som du har reagert på?:-)

Jeg slet med en del løs mage helt i begynnelsen av svangerskapet. Mener å huske det varte til jeg var i uke 6 eller no. Da gikk jeg over til å slite meg hard mage:rolleyes:

Jeg har det samme. 12 uker i morgen. Jordmor sa at det kan være like vanlig med løs som hard mage i svangerskapet. Men flest sliter med hard mage, så det er det er kanskje det man hører mest om.

Har vært det gjennom hele svangerskapet. Det stikk motsatte av obstipasjon i allfall:facepalm: Er ganske normalt med andre ord :happy:

Back
Topp