Løs mage (sorry detaljer)

MiniSpire

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Andre som har begynt å få løs mage her? Nå skjønner jeg fint lite.. jeg har i lengre tid slitt med hard mage og vært veldig forstoppet. Den siste uka har det vekslet litt, har hatt noen dager hvor den har vært litt løs og nå i dag har jeg hatt avføring som er som vann. Beklager ekle detaljer :P men kan dette ha noen betydning? Det er jo litt tidlig enda da jeg er 36+5, men føler liksom ikke det er magesjuka heller da jeg ikke føler meg dårlig i magen på noen som helt måte.. Det bare var helt uten forvarsel og har ikke hatt vondt i magen verken før eller etter. Har bare merket mye mer menssmerter i både mage og rygg i de siste dagene som kommer og går og det er spesielt på kvelden jeg kjenner mest til dem. Går ut fra at menssmertene kanskje er modning eller? :)

Har det samme her, rimelig løst:P Jeg spiser mer frukt enn vanlig også nå, vet ikke om det bare skyldes det:P høhø Plommer og epler:D
Menssmertene er nok modning:)

Jeg har det og har hatt det helt likt! Men har dessverre ingen idé om hvorfor... men vi har jo lov til å tro og håpe at det er pga modning;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Syns det er så merkelig at det har gått fra så hardt til så løst helt plutselig :P men er jo glad for å få det ut selvsagt haha

Jeg er ikke sånn diareløs i magen, men når jeg sammenligner med hvor hard jeg har vært i magen hele svangerskapet, så er det noe helt annet nå. Går på do to ganger om dagen mot to ganger i uka tidligere.. De sier jo at kroppen ofte tar ansvar for å tømme tarmene og magesekken når det nærmer seg fødsel ;-)

Det kan jo være det betyr fødselen nærmer seg :) Menssmertene er nok i alle fall modning :)

nå har ikke jeg hatt hard mage, slik som du, men har hatt mye til tider veldig løs mage i hvertfall en uke nå. de sier jo at det kan være et tegn at kroppen vil tømme seg, men har som sagt hatt det slik minst en uke da så vil tro man kan gå slik en stund også.

er det noe jeg har lært etter snart 2 fullgåtte veldig tøffe svangerskap så er det at ingen tegn bortsett fra rier eller vannavgang er sikre tegn på fødsel hehe

Ja, dem sier jo at kroppen begynner å tømme tarmene før fødsel :) Er kanskje litt tidlig for meg enda, men er jo fryktelig rart at man går fra å være så hard i magen til å bli så løs helt sånn plutselig.. Har slitt med forstoppelse i flere måneder nå og har kunnet gå 1 uke uten avføring i det hele tatt på det verste.. Lurer på om jeg kan få jm til å sjekke modning på neste kontroll som er om en uke? Da er jeg 37+5 :)

Er litt vekslende her også. Har jo også hele tiden slitt med steinhard mage, men nå de siste ukene så har det altså vekslet litt. Har samme kosthold som før, så har ikke noe med det å gjøre i alle fall, men merker at magen er en smule mer sensitiv på kaffe enn den pleier å være. Så lactulose+kaffe om morgenen er ikke noe sjakktriks :P
Jeg tenker at det nok er kroppen som forbereder seg, men at det ikke nødvendigvis betyr at det skjer noe nå med en gang.

Er litt vekslende her også. Har jo også hele tiden slitt med steinhard mage, men nå de siste ukene så har det altså vekslet litt. Har samme kosthold som før, så har ikke noe med det å gjøre i alle fall, men merker at magen er en smule mer sensitiv på kaffe enn den pleier å være. Så lactulose+kaffe om morgenen er ikke noe sjakktriks :p
Jeg tenker at det nok er kroppen som forbereder seg, men at det ikke nødvendigvis betyr at det skjer noe nå med en gang.
Har heller ikke endret kosthold og jeg drikker ikke kaffe :P Men jeg tar jo duphalac og jerntilskudd daglig.. men det har jeg jo gjort en stund nå.. Duphalacen har egentlig ikke hjulpet særlig på magen heller vil jeg påstå så tror ikke det er grunnen.. Ja, det tar sikkert en stund for kroppen og klargjøre seg. Har vært litt til til og fra den her uken, men idag var det som å tisse med rompa haha uff, deilige detaljer må jeg si :P

Har heller ikke endret kosthold og jeg drikker ikke kaffe :p Men jeg tar jo duphalac og jerntilskudd daglig.. men det har jeg jo gjort en stund nå.. Duphalacen har egentlig ikke hjulpet særlig på magen heller vil jeg påstå så tror ikke det er grunnen.. Ja, det tar sikkert en stund for kroppen og klargjøre seg. Har vært litt til til og fra den her uken, men idag var det som å tisse med rompa haha uff, deilige detaljer må jeg si :p

Er ikke noe delikat med løs mage, men det er så uendelig mye bedre enn å være forstoppet - det er helt sikkert! :P

Back
Topp