Løs mage og barnehage

Buble

Forumet er livet
ha ha...det rimte. Her blir det mye snakk om avføring...så styr unna om du ikke klarer[;)]

1. Hva mener dere: klassifiserer en bleie med løs avføring i løpet av en dag i barnehagen til definisjonen diare - omgangssyken? Formen ellers er helt fin. Kan de på det grunnlaget be foreldrene om å holde barnet hjemme?

2. En bleie med bløtt tidlig på morgenen rett før morgenstell + 2 bleier med bløtt på ettermiddagen. Formen er topp. Kan barnehagen si at barnet ikke får komme i bhg?

Begge har hatt omgangssyken -
Nr 1. hadde det i helgen med, det jeg mener, ordentlig diare.....4-5 bleier med vann. Har ikke spist noe særlig og spiste masse rett før han hadde en bleie med løs avf. Formen er upåklagelig
Nr 2 hadde omgangssyken på mandag-natt til tirsdag.

Begge to var helt symptomfrie tirsdag. Ingen bleier ikke noe spy......men, hadde i bhg da en eller to bleier med løs avf. Må jeg holde de hjemme da i morgen?

Har du kommet helt hit og samtidig forstått alt, så er jeg imponert[;)]

vanskelig å vurdere hva som er diare og hvasom er løs avføring da.. de er vell redd for smitte.

regelen er vell 48 timer etter siste symptom?

Ganske vanskelig å vurdere egentligt. Men så lenge allmenntilstanden deres er bra hadde jeg sendt de i barnehagen. Her må de ha 3 løse bleier i løpet av veldig kort tid før de ringer. 

Jeg vil vel si at diare er mer enn en bleie - og kanskje mer enn to. [8|] Eller?
Og symptomfri 24 timer?[8|] uff....

ORIGINAL: Buble

Jeg vil vel si at diare er mer enn en bleie - og kanskje mer enn to. [8|] Eller?
Og symptomfri 24 timer?[8|] uff....
Diare er mer enn ei eller to bleier ja. Vil kansje si mer enn 4 og jeg.
Send de i barnehagen i morgen du [:)]

ORIGINAL: *skjønningene*

JA! hold dem hjemme. Vi har 72 timer, å takk gud for det!

72 timer for en skittbleie? Nei vettu hva. Kan ikke bli helt crazy heller. Hva med jobben deres da? Omgangsyke og dårlig i magen kan en være ofte..

Jeg hadde sendt de i barnehagen!!

*datt ut* [&:]

Men jeg mener at hvis det er skikkelig DIARÈ, så holdes barnet hjemme ett par dager! Hvis det er bare en bløt bleie, så hadde jeg sikkert sendt i barnehagen. Men flere bløte bleier - HJEMME!

Vel, her er det ikke unormalt med chilli-con-carne-aktige bleier uten at det betyr noe... Kommer bare an på hva som er spist... En pakke rosiner eller en mengde druer fører LETT til den typen bleier her, samme med overmodne bananer... Da holder jeg ikke hjemme [;)]

Diaré har en helt annen touch i forhold til både konsistens og aroma [8D]

ORIGINAL: ..christine..

JA! hold dem hjemme. Vi har 72 timer, å takk gud for det!

72 timer for en skittbleie? Nei vettu hva. Kan ikke bli helt crazy heller. Hva med jobben deres da? Omgangsyke og dårlig i magen kan en være ofte..

Jeg hadde sendt de i barnehagen!!

omgangssyken natt til tirsdag. Da regner jeg med at ungen kanskje var frisk tirsdag morgen og tatt 2 dager hjemme  (36 timer).. Henger jo i da tydeligvis med diare. Skjønner godt de ikke vil ha det i bhg.

Er jo smittsomt når det går hjemme [:'(]

Ingen av de hadde noe som helst form for diare bleier på tirsdag, ei heller oppkast. Skal jeg være hjemme da og vente på at det kommer noe[8|] Jge hentet de tidlig mandag - skal jeg da være hjemme med de tir, ons og torsdag? Jeg synes det blir for drøyt. Som kua sier, konsistensen på avføringen varierer jo selvom de ikke har hatt omgangssyken. En drittbleie - kanskje 2 iløpet av en dag er jo vanlig. Har du diare kommer det oftere mener jeg[:)]

Ja det er smittsomt, men jeg mener jeg kan vurdere hvorvidt avføringen er unormalt for mitt barn. Jeg synes det blir litt for hysterisk å be meg hente barna etter en bæsjebleie[:)]

ENIG[;)]

Omgansyke er kipt. Men det forrekommer. Så greit er det. Kan ikke isolere seg selv bare pågrunn av det flere dager etter det er over. Da hadde vertfall jeg mista jobben min[;)]

ORIGINAL: ..christine..

ENIG[;)]

Omgansyke er kipt. Men det forrekommer. Så greit er det. Kan ikke isolere seg selv bare pågrunn av det flere dager etter det er over.
Da hadde vertfall jeg mista jobben min[;)]

sign...

nå er d jo forskjell på diare og løsmage, men løsmage kan jo skje når som helst... hadde sendt de i bhg, så lenge formen er super og d ikke er maaange bæsjebleier...

mitt svar teller nok ikke uansett fordi min jente har 50% løs mage - helt seriøst. Så mitt første tips til bhg tantene når hun begynte der var: Løs mage for hun er heeeeeelt normalt! Skjer hele tiden![8D] så en bløt bleie her og en bløt bleie der - hun drar i bhg!

Back
Topp