Løs mage av sukker?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Er det mulig?
Min niese er bunnløs når det kommer til søtsaker, så hun må stoppes. Får hun i seg litt mye får hun skikkelig løs mage, det slår aldri feil såvidt jeg har fått med meg.
Kan man reagere sånn? Eller kan det være noe annet?

Nå har jeg en bitte liten baby.
Mot magevonde anbefales sukker vann, og av min erfaring hjelper det både på luft i magen og hard mage.

Dersom det hjelper mot hard mage på babyer skal man ikke se bort i fra at det kan virke lakserende på eldre barn også :rolleyes:

Er det mulig?
Min niese er bunnløs når det kommer til søtsaker, så hun må stoppes. Får hun i seg litt mye får hun skikkelig løs mage, det slår aldri feil såvidt jeg har fått med meg.
Kan man reagere sånn? Eller kan det være noe annet?
Kan være estoffer om det er snakk om godteri

Jeg er faktisk sånn selv. Spiser godt lørdag og er kjempe løs i magen søndag. HVER uke

Store mengder sukker fører til osmotisk reaksjon i tarmen - slik at det skilles ut større mengder væske for å jevne ut konsentrasjonsforskjellene i og utenfor tarmen... Så det er ikke usannsynlig... Jeg er ganske lik som det du beskriver - for mye så får jeg løs mage...

Det er blant annet den måten laktulose virker...

Ja det er mulig! Jeg tåler ikke sukker. Blir skikkelig dårlig, diare, store magesmerter, lettforhøyet feber og kvalme..

Her hadde begge to diare etter 3 dager på hytta med svigermor ;) Spørs om sukkerinntaket hadde vært for høyt da.. Og kanskje bare pølse og fint brød også i tillegg..

Ellers har jeg ikke merket noen forandring, for de får aldri så mye..

Back
Topp