Løs hud på mage

babymagen90

Glad i forumet
Hei, er nå 6 mnd siden jeg fødte og har litt løs hud på magen.. Er bedre enn det var i begynnelsen selvsakt og er ikke sånn veldig mye, ser normalt ut når jeg står men hvis jeg bøyer meg forover så henger magen ned liksom... Er utrolig irriterendes... Men er ikke helt sikker på om det er kun pga løs hud eller om det er fordi jeg ikke har trent magen så veldig mye da, siden hvis jeg strammer musklene når jeg bøyer meg forover så henger det ikke så mye men litt alikevel da... Men er det noen som har hatt det sånn 6 mndr etter fødsel og det har blitt normalt etterpå (med trening)?

Nå er det snart 14 måneder siden jeg fødte datteren min, og hos meg er det sånn fortsatt altså.
Det gikk fra å henge langt over skambeinet til å trekke seg ganske godt sammen. Men når jeg bøyer meg så når det jo nesten i gulvet[:@] (Okey, litt overdrevent da, men uansett)

^men har du trent mye? Jeg selv har vært dårlig med å trene, men skal begynne med rockering hver dag for å se om det hjelper... Det er så rart liksom.. siden magen ser helt normal ut når jeg står oppreist, henger ikke noe da, men når jeg bøyer meg ned da henger den..[&o]

Jeg har det sånn fortsatt, og det er noen år siden jeg fødte. Trening hjalp ikke for meg. Jeg fikk bare vekk underhudsfettet, og da så huden på magen min ut som magen til en nittiåring (altså i området under navelen). Det er jo ingenting å klage på i forhold til dem som virkelig sliter, men jeg kjenner at jeg hater det litt alikevel.

snart 12 år siden jeg fekk første og har en del overheng med hud enda... skal det bort, må det operers bort..

Men du har jo bare fødd for 6 mnder siden, mye kan jo forandre seg enda [:)]

hengemage er noe en bestiller ved graviditet[8D] vær glad det ikke synes når du står!!!
Men hør, rock så mye du kan, det hjalp meg masse! ta litt av gangen, og ikke rock for mye heller..

ORIGINAL: babymagen90

^men har du trent mye? Jeg selv har vært dårlig med å trene, men skal begynne med rockering hver dag for å se om det hjelper... Det er så rart liksom.. siden magen ser helt normal ut når jeg står oppreist, henger ikke noe da, men når jeg bøyer meg ned da henger den..[&o]

Jeg har ikke trent MYE. Men jeg har gått masse, masse, masse. Og trent ca 1 dag i uken i gjennomsnitt. Min henger hele tiden den da, så kan jo hende min er verre enn din. Men trening av magen skal jo bidra en del veit jeg, men det funket altså ikke for min del[:)]

Jeg trener ikke og har aldri gjort det. Etter nr 1 og 2 forsvant magen helt, men etter nr 3, 4 og 5 så er den der fortsatt og kommer nok alltid til å være der [8D] Tror nok ikke jeg kan klare å trene den bort heller.. ( 9 mnd siden siste fødsel)

har hørt at man bør  ha f.eks ha på  slimpants  slike truser eller korsett eller noe som holder magen inne etter fødselen slik at huden går sammen med  magen som  trekker seg sammen.Samme som etter trening . vet ikke om det er noe   sannhet i dette.

Back
Topp