Lørdagspraten

lenemor

Forumet er livet
emoticonGod morgen damer - det er LØRDAG!!

Det er min stå-opp-tidlig-dag, og da klager jeg absolutt ikke når ungene sover (eller i alle fall er så stille at jeg ikke våkner) helt til ti på åtte! Nå sitter vi og ser lille kylling på tv - det er STUMMELT sier lillebror, så han vil gjerne holde hånda.. og Johanna sier at det ikke er skummelt mens hun kryper inntil broren sin

I dag blåser noe helt vanvittig her - så om ikke det gir seg blir det innedag på oss tror jeg. Johanna og jeg tar vel en tur på butikken, vi må jo ha lørdagsgodt. I dag blir det hjemmelaget pizza til middag, det liker alle i hele huset.

Hva skjer hos dere i dag da??

Lørdag er min dag til å sove lenger. Mannen skal på trening så det å sove lenger betyr å få sove til 8.30! Mannen og Jago er på trening hele dagen og er vel hjemme litt før barnetv tenker jeg.

Solveig skal i selskap til naboen i dag. Hun ville ta på seg kjolen for en time siden, men siden selskapet er kl 13 så er det LITT tidlig! hehe så da blir det nok pysjen helt til hun skal i badet og ordne seg.  Jeg og Aslak har en is-date mens Solveig er i selskap. Gleder meg!

Det ser ut til å bli en god-værsdag! Men det kan fort endre seg! Vi må nok ta oss en tur ut og leke

Hei og hallo igjen - så var det plutselig kveld. Skulle svare på innlegget ditt tidligere, Actrine, men plutselig fikk vi gjester. Det begynte en ny familie i barnehagen vår i høst, et tvillingpar på 4 år, og plutselig i dag, rett etter frokost, kom de på besøk med moren sin... veldig hyggelig, men også veldig overraskende - vi kjenner dem jo ikke.

Synes forresten du og mannen din kunne bytte sove-lenge-dag jeg, Actrine, for om du må stå opp tidligere enn ønsket for at han skal på trening blir det vel litt urettferdig? Da kunne han gjort det på sin egen sovedag. Men halv ni er jo tross alt bedre enn sju for eksempel - det har jo vært tider man har drømt om å få sove så "lenge". Her har vi avtale om felles frokost ca 10 når det er helg, så kan man sove så tett opptil den tiden som man selv vil.

Nå er vi i ferd med å avrunde kvelden for minstemann - han er overfylt med lørdagsgodt, så det spørs om han vil sove i kveld. G og Johanna skal ut og gå tur med hodelykter mens jeg legger lillebrro - det blir sikkert spennende, for her er det kølmørkt, ingen gatelykter eller noe.

Når ungene er lagt blir det hjemmelaget burger, tv og sofa for de voksne sin del, og det blir nok ikke så sent heller - både G og jeg duppet av under første del av barne-tv i dag...

Jeg har forresten fåt svar på stoffskifteprøvene mine, og der er verdiene ikke så bra igjen, så jeg har fått beskjed om å ringe legen for diskusjon rundt dosering.. kanskje det forklarer at jeg er så trøtt for tiden - samtidig som høst og mørke og mer jobbing også har noe å si i forhold til det

Mannen må stå opp tidlig på lørdager uansett. For han må ordne mat og ting til seg selv og Jago! Så da tar han med seg ungene ned i samme slengen.. (egentlig så sover jeg lenge på søndager også.. med unnskuldningen om at jeg hadde ansvaret for ungene HELE lørdagen! hihi).

Så stas med besøk! Kjekt at de tar initiativet til å bli kjent!

Utrolig kjipt med dette stoffskiftet ditt lenemor! Håper at det kan bli stabilt snart!

Ok, men da er det greit da, Actrine!

Ja, koselig og tøft å bare stikke på overraskelsesbesøk - endatil til fremmede. Jeg elsker overraskelsesbesøk i prinsippet, men jeg må innrømme at jeg ble litt småstressa etter hvert da August ble mer og mer grinete fordi han var klar for å sove, og Johanna begynte å krangle med jenta, og ble fornermet og la seg under senga si og sutret og nektet å komme frem igjen... og så begynte klokka å nærme seg stengetid på butikkene i Volda (ikke dagligvare selvsagt, men ejg hadde et par ærend jeg hadde planlagt å gjøre i dag). Vel, fikk Johanna frem fra under senga, fikk puttet August i vogna, og jeg rakk butikken jeg skulle i med fem minutters margin så alt ordna seg

Nå har vi kost oss med deilig mat og begynner egentlig å bli klar for senga. Og ja, nå forstår jeg ikke hvorfor stoffskiftet kødder med meg - jeg har jo vært stabil en periode (vel, jeg har jo ikke sjekket på lenge, men det er fordi det var fint på de siste to prøvene - da skal man i prinsippet ikke sjekke mer enn en gang eller to i året) - men nå blir det ny runde med blodprøver og justeringer

Back
Topp