Lørdagsprat!

DK82

Forelsket i forumet
Hva har dere gjort hittil i helgen og hva er planen for i dag?
I dag har jeg handlet mange forskjellige øltyper og skal pakke inn for å lage julekalender til mannen som kommer hjem på torsdag :D
I går var det julebord :)
Har tenkt å prøve lage ett par julekort og dekorere ett par fyrsikkesker som "tilleggs smågaver" til jul :)

I dag har vi handla resten av julegavene :) Mangler bare gave til lillegutt :) Og nå skal vi kose oss med kylling og ris :) Blir deilig.

I morra skal vi bare slappe av mens sambo er på jobb, og etter det skal vi reise opp og se hvor langt de har kommet på boligen vår :)

ååå  bygger dere også?? Vi bor i kjelleren på huset vårt og bygger oppe. Regner med å komme inn RETT før jul! Men ferdig er det ikke da, men hovedetasjen blir tilnærmet ferdig. Er så kjekt å se nå for tiden fordi det skjer så mye. Vet ikke hvilket stadie dere er på, men gled deg til det er tid for maling, tapetsering, gulv og flislegging. Da ser du VIRKELIG hvoran det blir og det føles som om det går mye fortere! (jeg syns det gikk SÅ tregt når de jobbet med riving, støping, avretting, sette opp vegger, elektrisk, rørlegging osv).

idag blir det bare avslapping.. litt usikker om jeg blir hjemme eller om jeg drar til noen venner:D

I dag fant mannen ut at han skulle gå på jobb, så ak nå sitter jeg og ungene lørdags snop skåla å ser blåfjell. Etterpå er det leggetid, og mannen kommer sikkert hjem etterhvert. Skal prøve å få gjort ferdig julekortene, så godt det lar seg gjøre. Kjøpte en lim her en dag som skulle være sååå god, men den ødela jo hele kortene. Eeesj! *sur på butikkdama* Så skal jeg slakke på sofaen foran Tvn med smågodt i skåla.

DK82 skrev:
ååå  bygger dere også?? Vi bor i kjelleren på huset vårt og bygger oppe. Regner med å komme inn RETT før jul! Men ferdig er det ikke da, men hovedetasjen blir tilnærmet ferdig. Er så kjekt å se nå for tiden fordi det skjer så mye. Vet ikke hvilket stadie dere er på, men gled deg til det er tid for maling, tapetsering, gulv og flislegging. Da ser du VIRKELIG hvoran det blir og det føles som om det går mye fortere! (jeg syns det gikk SÅ tregt når de jobbet med riving, støping, avretting, sette opp vegger, elektrisk, rørlegging osv).

Jepp, bygger en tomannsbolig :D Nå har vi bare 1 soverom, og vi får 2.. Fortsatt for lite det, med 2 barn, men bedre enn bare 1 soverom :) De kan jo dele rom :)

Vi pusser opp ett gammelt hus. Leilighet i kjelleren som skal leies ut er klar (bor der nå). Oppe så blir det bare ett soverom på oss og i første omgang. Og nå har vi brukt opp pengene for denne gang, så resten tar mannen selv (eller får hjelp etter vi har spart opp mer).

Ett soverom med en baby går jo bra en stund, men håper på å få til ett til i løpet av våren eller sommeren :)
Man må bygge seg sakte men sikkert opp. Samme som dere, bare at vi gjøre det i en og samme hus. Resten av huset er bare betong og reisverk foreløpig :)

I dag måtte vi vekke Sondre kl. 9.45... Han er virkelig en sove-gris! :-) Hadde vært deilig om neste mann var like gla i å sove og legge seg, men vi er forberedt på at vi ikke blir like heldig med det denne gangen...

Denne dagen har stort sett bestått i rydding og vasking. Spiste risengrynsgrøt til middag, og nå lager jeg og gubben nachos til kvelds. 

I morgen skal jeg i stallen, også har vi planlagt å lage pepperkaker før vi skal på middag (svineribbe, namnam) til mamma i 16-tiden.

Fortsatt god helg, alle sammen! :-)

I dag har det blitt litt juleshopping, sendt ut julekort. Nå lager vi noe god mat og skal slappe av.
I morgen satser jeg på å bake litt.

Jeg har blitt syk :-( 

I dag skulle vi ha noen venner av sønnen vår på pepperkakebaking men det ble avlyst for jeg er dårlig. :-( Kjedelig å bli syk lørdag etter ferie så jeg må på jobb igjen på mandag. 

I morgen skal jeg BARE slappe av å prøve å komme meg litt. 

I dag har jeg og sønnen vært på handletur, og fått kjøpt nye vintersko til han. Kjøpte inn litt andre ting vi ikke trengte også, bare fordi vi følte at vi kunne i dag :-)
Så bakte vi ferdig pepperkakene og en runde med kjeks når vi kom hjem. Siden har dagen gått med tilå slappe helt av, og bare kose oss.
Nå har sambo kommet hjem, så da blir det pizza til kvelds.

Guttungen ligger på rommet sitt og ser film, så ser vel ikke han før han kommer for å si natta ;-)

Igår var jeg på jobb til kl. 15.30. Etter å ha henta guttungen var det handling på tapetet, siden vi hadde den første av 3 bursdagsfeiringer for ham idag.
Og jeg bakte kaker til kl. 22 igår. Var HELT kjør i rygg og bekken etterpå, og hadde problemer med å sovne.

Men bursdagen idag var veldig koselig, og det var en lykkelig 3-åring som la seg istad. Masse oppmerksomhet fra besteforeldre og oldeforeldre, og fine presanger. Og ikke minst fikk han så masse kake han ville, og det var stas

Dunn skrev:
Jeg har blitt syk :-( 

I dag skulle vi ha noen venner av sønnen vår på pepperkakebaking men det ble avlyst for jeg er dårlig. :-( Kjedelig å bli syk lørdag etter ferie så jeg må på jobb igjen på mandag. 

I morgen skal jeg BARE slappe av å prøve å komme meg litt. 

God bedring, snuppa!

Back
Topp