Lørdagspludder 1.12.

joda joda.. sto opp m lillegutt 8.30 i morrest! han sovna 18.30 igår, så snill som han er[:D] våknet hver tredje time ca for pupp..

for ca 14dager siden begynte vi å gi han velling/tynn grøt i 18-tiden.. davåknet han etter 30 minutte for mer pupp, men nå de siste dagene har han sluttet med det, og sover 3 timer før han skal ha pupp[:D] så da kan man vel si at tarmene hans har begynt å venne til seg litt fast føde, så da håper jeg han sover lengre etapper enn 3 timer snart! har ikke noe imot nattamminga, men litt slitsomt å oppså maaange ganger!!

kooos dere på den første dagen i desember!! det skal jeg gjøre[:)][:)]

Vi sto opp for ca halv time siden. Kjempe deilig. Så skal vi bare kose oss hjemme til jeg skal på julebord. Som jeg gleder meg, hihihi. Skal drikke litt for første gang på 1 år. Men pumpa meg for harde livet de siste dagene og kjøpt mme for sikkerhetsskyld. Nei, nå må jeg skifte på tulla...

Her har d vore ei grei natt egentli.. Jento sovna 20.00 i går kveld [:D]( blir tidligare å tidligare )...ette kveldsmaten.. våken 0200 for mat att.. trudde ho sovna.. men låg å tulla seg ei god stond.. nåke samboeren tok seg av[:D].. våkna 0630 for mat ..sovna.. å våkna 0830..
No sove jento..våkne vel snart tenkje eg ..
Har ingen plana idag..pakka inn litt julepakka kanskje[:D].. da regna so da aldri sku ha regna før..misforstå meg rett..[;)].. så om me gidda å gå ut dag tvila eg på..

Tilnærmet perfekt natt i natt, i hvert fall fra juniors side! [:D]
La gullet ca. 20 i går, han våknet etter maks 15 minutter av vondt i magen. Holdt på med legging til 22.30 - han sovnet stadig vekk, men våknet etter et par minutter fordi han hadde vondt i magen.
Ikke så mye hylskriking, men mye gråt og kaving i mammas fang. [&o]
Men fant ut at når han bare er trøtt og ikke har vondt, så kan jeg faktisk få ham til å sovne bare ved å ha en hånd på hodet og en på ryggen, og snakke rolig til ham! [:)]
Søvnen "tok" som sagt endelig rundt halv elleve, da bestilte jeg og mannen pizza. Junior våknet en gang før pizzaen kom, men etter det sov han godt. [:)]
Så - under over alle undere - hadde han nok en sooooove natt.
Jeg våknet litt over 5 med betongpupper, men junior sov søtt. Snublet opp trappa i halvsvime og pumpet et Avent-beger - mest fra godpuppen, og så en liten attåt-skvett fra den andre puppen som ikke var så sprengfull.
Gabriel våknet vel i 6.30-tiden først, så da la jeg ham til brystet jeg hadde pumpet - det blir aldri helt tomt med pumpe, så tenkte "vi begynner her".
Men han sovnet jo tvert før han hadde gjort seg ferdig, og sov til ca. 9.30! [:)][:D]
Problemet var jo at da hadde mor våknet 8.30 med betongpupp på ANDRE siden, og klarte ikke å sovne ordentlig igjen - jeg reagerte på hvert klynk og kny, satt klar med puppen ute og tenkte "nå våkner han" - men det gjorde han ikke. [8D]
Jeg la meg ca. 00.30 eller no' i går, så en relativt grei natt, men hadde jeg VISST hvor lenge han skulle sove kunne jeg planlagt litt bedre! [;)]
Tror ikke han har sovet så langt ut på dagen før noensinne! [:)]

Er også tydelig at puppene mine ikke er innstilt på lange søvnperioder hos junior - når vi var hos foreldrene mine sov han så urolig og spiste så lite av gangen gr. kolikken at han fikk mat ofte, og produksjonen er nok veldig innstilt på mye nattmating... [8|]

Ellers er det pissregn her, grått og kjipt. Dessverre må vi nok i matbutikken i dag, ellers blir det hjemmekos for alle penga! [8D]

Ingen store planer for dagen idag, Maja bestemte seg for at det var morgen klokken 7 idag, mannen tok henne og sto opp, men hun har jo sutra og vært sint siden, så jeg har ikke sovet mye nei.....

Nå sitter hun hos mannen og får mat, litt grøt for tilvenningen sin del, og en flaske velling. [;)]
Etter det skal svigers låne henne en times tid, de reiser til gran canaria i halv to-tiden, ville låne henne først siden de skal være borte så lenge (en heeeel uke[8D])
Så, mens hun er der, skal vi sparkle en vegg..

guten morgen!

Her sov jeg til halv ti i dag!
Sa henslengt til min kjære før vi la oss i går at "da står du opp med Bendik i morgen da?" Han ble litt forskrekka og svarte bare "å?hvorfor det?" Kjente sinnet koke inni meg, men forholdt meg rolig og spurte han om han syns det var rettferdig at jeg sto opp med Bendik hver morgen, selv denne uka som han har fri. Og når sambo står opp med han kommer de og vekker meg en time senere fordi de (sambo) kjeder seg.
Han svarte at det kanskje ikke var rettferdig, nei.. "men nå snakker vi ikke emr om det, det er så ukoselig".[&:] Lurer på hva jeg skal gjøre for å få han til å skjønne at jeg mener alvor.

Anyways, B våkna kl 0730, jeg gjorde meg klar til å stå opp, men så sa sambo at han skulle gjøre det. Også vekket de meg ikke før halv ti! Deilig..
Min kjære får ikke gjort NOENTING når han har B da, så flaskesterilisering og vannkoking sto og venta på meg når jeg sto opp.

I dag skal vi på julebord. Gleder meg ikke så veldig egentlig. Begynner å bli forkjøla, B er litt småforkjøla også. Også øser det ned utenfor..
Kjøpte ny kjole i går, men nå er jeg bekymret for om den er for pynta. Selv om det er litt stivt (i begynnelsen iallfall, hehe). Ja, ja.. Det får gå som det går!

hei og go morgen..

Jeg ble vekta av en tisse trengt hund jeg da kl.11.00  Celine lå å skravla og lo fra gammle riet. Ikke var hun noe spesielt sulten heller var mere hunden, som var i 100 etter å kome seg ut og få mat. (hun går på kortison pga alargien sin)
I dag har jeg ikke så mye planer uten om å spise frokost og prøve å få opp melkeprodusjonen pga jeg føler jeg ikke har noe særlig melk føler puppene er myke og små. I går bare fikk jeg ut 60cl :(

Så holder jeg på med noen julekalendre da:)

Ha en fin første 1 desember:)

Amalia - er ikke snuppa glad og fornøyd når hun har spist, da?
Håndmelket meg en kveld, et par timer etter at junior hadde spist - og jeg fikk ut kanskje 20ml... [8D]
Pumpet en betongpupp i morges, og fikk ut omtrent 180ml - så det varierer innmari!
Så lenge Celine er mett har du nok melk!
Det at du ikke får melkespreng er mer et tegn på at melkeproduksjonen har tilpasset seg barnets behov - du har akkurat "passe" mye melk. [:)]

Kjempe kjekk natt.
Lillegullet våknet kl 7 i dag men lå å babla og lo for seg selv til kl 8.
Kjempe deilig da fikk jeg funnet frem klæer både til han og tantefrøkena som er her i helga, fyrt opp i ovn, spist frokost og gjort klar til L før jeg tok an opp. Tante frøkene fant på å sove til 8.30 i dag hjemme sover hun bare til 7.
Rasten av dagen blir no kstille og rolig men noe leking for snuppa. Lillegutt, snuppa og gubben sover, bikkja ligger i buret og koser seg og junior er ute.
Da kan jeg slappe av å bare være egosist en stund... DEILIG!!!!

God kveld[;)] Imorgest våknet patrick kl. 0830 igjen[:)] han sovnet 2230 i går kveld da. men han er så utrolig snill altså[:D] han er veldig lik mora og faren sin,glad i å sove,hihi godt d[;)] Har bare slappet av idag,og blir bare en rolig kveld...skal strax lage hjemmelaga pizza, mmmm,gleder meg,det er så nydelig,blir godt ja[;)] ha en fortsatt fin lørdagskveld alle sammen

Back
Topp