Lørdagskos!!!

Hot*Mama

Gift med forumet
Hva skal dere ha idag? Evt har hatt?[:D] 

Her blir det classic wokgrønnsaker med kylling og fløtesaus med tagliatelle til! Naaam, er det beste begge to vet, så gleder oss![:D] Ellers blir det vel brus og smågodt! Uff, har en følelse på at jeg kommer til å legge på meg i dette svangerskapet, er vel ulempen med ikke å være kvalm![8|]

Marinerte kyllingfilet, med fløtegratinerte poteter, saus og salat. [:D]
Vi har akkurat kommet hjem fra sykehuset for kvelden, så nå har sambo nettopp begynt på maten. Gleder meg. Har ikke spist i dag [:-]

Her ble det kinamat i kveld[:D]
Og snart litt sjokolade og popkorn[:D]

Vi har vært på middag, der ble det kyllingfilet surra i bacon, fersk pasta med parmesan og vårløk, hjemmelagde krutonger, parmesanchips.....Var en meny i maison matbladet som en kokk på kokkelandslaget hadde laget.....det var nydelig[:)]

Mmm! Her blir det domeda (afrikansk rett) Gryte med masse rart oppi, blant annet biffkjøtt. sambo som er halvt norsk, og halvt nigeriansk. Og han er faktisk kokk, så der har jeg vært heldig[:)]  Og det blir smågodt, potetgull og hele pakka her også, hehe[:)]

Her ble det hjemmelaga pizza [:)] En litt sunnere variant.. Med bunn av hvetemel, sammalt grovt og havregryn. Kylling og masse grønnsaker som topping. Snadder [:)][:)]

ORIGINAL: Tinnea

Mmm! Her blir det domeda (afrikansk rett) Gryte med masse rart oppi, blant annet biffkjøtt. sambo som er halvt norsk, og halvt nigeriansk. Og han er faktisk kokk, så der har jeg vært heldig[:)]  [:)]

Høres spennende ut! Oppskrift? [:)]

Stek biffen i olje, ha i sjalott løk, purre og hvitløk når kjøttet er brunt, la det steke sammen i 5 min, så ha i sukker erter, paprika (orange og grønn) og aromasopp, og steinsopp, la det steke sammen i 7-8 min, ha i hakkede tomater, og tomatpurre, la det putre på svak varme i 15min. ha i cashew nøttsmør, og peanøtt smør (høres kanskje rart ut med nøttsmør, men blir veeldig godt) og la det putre i 15-20 min. Krydre etter ønske[:D] det er min sambo som står for denne hver gang[:D] Nå skal vi spise restene fra igår her[:D] nam!

Back
Topp