Maja er forkjølet igjen og surklete i brystet, så hun har nesten ikke sovet i natt - og ikke mannen heller, så da Frida ville stå opp satte han på barnetv og la seg til å sove (tv på soverommet). så da jeg sto opp var Frida sulten, smågrinete og veldig keen på oppmerksomhet. Samtidig våknet Maja og var hissig etter mat. Jeg ga Maja (som tullet mye med flaska) mat mens jeg la puslespill med Frida - som var sur for at jeg ikke kunne lage mat til henne og nektet å vekke faren så han fikk hjelpe. Vi gikk tom for kokt vann til mme, så i det jeg skulle koke vann gulpet Maja på meg og golvet og begynte å gråte etter mer mat mens Frida som vanlig snakket i ett kjør. Jeg fikk gitt Maja mat og la henne ned for å få gå på do. Jeg visste at Frida ventet på mat, jeg var sulten selv og fikk ikke gått på do pga forstoppelse. Da var jeg så stressa (frida hadde vært våken i litt over tre timer uten mat) og frustrert (fordi jeg ikke fikk gå på do) at jeg var på gråten. Men jeg tok meg sammen og laget mat til Frida og meg og vi koset oss med bløtkokt egg etter å ha spist brødskiver. Mannen sto også opp da og tok Maja som sutret for seg selv. Jeg er glad morgenen er over.
Mannen har tatt med seg jentene utover til svigers nå, så nå er det stille i huset. Jeg skal prøve å støvsuge litt her for første gang på nesten et år for å se om bekkenet mitt tåler det. Jeg er spent. Det begynner å bli på tide å flytte grenser nå og lære seg hvor grensene går nå. Jeg har litt gangvansker innimellom enda, men ikke så veldig vondt lenger (når jeg gjør bortimot ingenting vel og merke og tar korte skritt), så nå kan jeg sikkert begynne å gjøre litt igjen. Det skal bli veldig godt. Det har vært et stort savn.
Jeg skal prøve å lage fotobok til broren min og kona med bilder fra bryllupet. Jeg la inn femti bilder i rekkefølge i går før det skar seg og ble borte - TO GANGER!! Jeg brukte jo mange timer på det, så andre gangen var jeg nøye med å lagre. Det var det ingen vits i for det lot seg ikke åpne igjen. Da var jeg mildt sagt skuffet. Jeg hadde laget takkekort også, men de ble også borte. Jeg laget en fotobok med Maja også litt tidligere, og den var det ingen problemer med.