Lørdag morgen, og vi er oppe og ikke gråter

lenemor

Forumet er livet
Ja, vi er til og med i ganske godt humør - August og jeg. Pappa og Johanna sover enda, jeg tror aldri Johanna har sovet så lenge før jeg, det er helt vilt. Pappa'n overrasker ikke like mye - han sover gjerne lenge (sånn som meg), og i dag blir det kanskje det også. Ikke at det ble sent på han i går, men han beveget seg gjennom huset som en flipperspillkule - spratt fra vegg til vegg...

I dag hadde August et øye som var klistra igjen da han våkna på morgenen, men han er så snørrete om dagen at jeg er usikker på om han har gnidd snørr opp i øyet (lekker!) eller om det er verk. Får følge med litt, for om det er betennelse eller katarr på øyet er det vel lurt å komme seg til lege så vi kan få noe dråper eller salve eller hva man nå får for sånt

Ellers er planen for dagen å sjekke at julestjerna virker så den kan byttes i dag hvis ikke (kjøpt ny), leke med ungene, handle litt, og så må vi vel en liten tur ut på tomta, jeg har ikke sett de siste endringene, og ikke har jeg vært oppe i andreetasje og gått heller, for det har vært fullt opp med snekkere når jeg har vært på "inspeksjon"

God morgen til August og lenemor! Her våkna ungene kl 8.. Sindre klar til Eliasfilm og Maren med vannkopper.. [8D] Men ingen feber enda, og formen virker fin.. Så vi får se..
Ellers skal vi male i dag og.. Fikk malt alt med ett strøk i går, så vi håååååper at vi får tatt strøk to i dag.. Men i går var ungene i barnehagen da.. Så vi får dele på å male tenker jeg.. Hehe.. (les: da blir deg jeg som maler og han "ser til ungene".. (les2: han på dataen og ungene ser på Playhouse disney)). [8D]
Nå får vi brette opp armene og prøve å få fyr på den drittveden vi kjøpte..

Anbefaler deg å kjøpe ny ved Almyrida, og så bruke den dere har til "fyll" innimellom den skikkelige veden.

Her er vi tre nå - Johanna sto opp litt før ni! Nå har vi spist frokost, G sover enda (ja, hvor lenge skal det være greit synes dere?), og det er straks leggetid for August - gruer meg itl å gå ut i kulda altså!! Har fått lagt en varm rispose i vogna hans så han ikke skal fryse ihjel der ute. Stakkaren ser ikke ut - har tryna et par ganger i dag og blant annet fått en donald duck-kul midt i panna

God lørdag jenter :-)
Da kan vi endelig ta fram litt julepynt, elsker adventiden og jula.
Stjerna er oppe og juleliftene mine har kommet på plass.
Skal en tur ut å kjøpe madrass til christians nye seng ellers så er det å ta det med ro.

Noen som har forslag til middagsmat uten mye fett i?

Im du bruker kjøtt av svin eller kylling er det vel ganske fettfattig - og så mye grønnsaker kanskje? Wok, taco, ovnsbakt, masse å variere i. Hva har du lyst på da?

God ettermiddagalle mine vakre gode jenter [:D]

Nå sitter ho mor her med PC'n på fanget og kaffi med Baileys i koppen ved siden av her [;)]
Idag er det party, og jeg stooooor gleder meg!!!!! [:D]
Vi skal feire at søss er blitt 30, og ho aner absolutt INGENTING!
Ho tror ho skal i 30-årsdag til sin svoger, så dette blir supert! Det er bare oss jentene, men
vi blir nå endel likavel.
Ho er egentlig igang med å planlegge sin egen fest i romjula, for ho tror jo ikke ho blir feira...[;)]
Men jaggu skal det feires

Ho skulle jo absolutt være med å pynte og stelle til til festen for svogeren, og det skulle da være
cowboy tema. Så stakkars svigerinna ho si; ho måtte ta det ned og pynte ei gang til ho, så søss
ikke skulle skjønne det [8D]

Morgen ja.. vi startet julevasken i natt da Solveig kastet opp i senga! Og jammen meg fikk det fart på magen. Skulle tro det var forståppelse eller noe slikt. Hun har ligget slakk på sofaen i hele dag og spist minimalt. Men det kommer seg. Ser spøke ut for julegrantenning i morgen.

Jeg har laget pepperkakedeig som skal bakes ut til hus i kveld. Ungene blir med å pynter i morgen [:D]

Hei og hå[:D]

Nå er alle 3 barna avlevert til tanten sin for jeg og sambo skal ut i kveld med ett vennepar og se på Marit Voldsæter show[:D][:D][:D] Gleder meg!!!
Skal bli godt å komme seg ut litt uten barn[;)]

Ha en superfin kveld alle sammen!

Kos dere på show 3barn!! Blir sikkert gøy! [:D]
Jeg har fått malt gangen i underetasjen, så nå er det bare den delen opp trappa og overetasjen igjen.. Det meste altså.. [8D]
MEN jeg har malt så mye i dag, at sambo skal få male litt alene mens jeg ser finalen i Skal vi danse.. [;)]

Så morsomt Nøste - kan tenke meg hun blir skikkelig overrasket. Ha det supert!!! [:D]

Her er ungene lagt, og middagen er halvferdig - her blir det shake and bake chicken, ovnsbakte poteter, og gulerot- og selleristenger med blåskimmeldip. Deilig å slenge seg på sofaen og sløve, for nå har jeg fått opp julegardiner og julestjerne, adventsløper og adventstake. Johanna synes det var vanvittig fint

Stakkars Solveig - håper hun tar seg inn i løpet av natten og morgendagen da, så dere kan få med dere julegrantenningen. Det skal være det her i morgen også, men vi får se - det er meldt 9 kalde, da er det så kaldt at orkesteret ikke stiller engang.. vet ikke om ejg vil ta med ungene ut på det. Vi skal i alle fall ta en tur ut til svigers, se om vi finner et juletre vi kan hugge senere i desember, og kanskje litt mose og kongler til å ha i adventstaken

Jeg sitter i sofaen og venter på mannens biffmiddag! NAM![:)]

Vi skulle vært på julemarked på min gamle skole idag, det er så gøy å treffe igjen gamle medelever og lærer.. Men vi orket ikke å dra innover med to barn.. det er liksom best å reise alene på sånt synes jeg..[;)]

Vi har ordnet litt her inne, hentet fram julepynten og sånn.. Og gått en deilig tur i det friske været!

Snus, snus.. nå lukter det godt her![:)]

Vi har vært på julegrantenning, og Nathalie fikk holde nissen i hånda når det var gang rundt treet. Kjempestas!! Å så var det godte pose hos nissen etterpå. Nathalie lurte på hvorfor hun ikke fikk en pakke heller, ønsket seg jo datamaskin[:D]!

Her hjemme har jeg ryddet etter ungene hadde lagt seg, og funnet fram litt pynt. Så nå kommer det litt julestemning snikende her også[;)].

Å nå sitter jeg å venter på gubben som er ute å kjøper kinamat[8D][8D][:)].

Vi har og pyntet litt her, har hengt opp julegardiner (dvs de er røde og ganske enkle sånn sett, men bruker de bare i jula)
lagt på lilla duker og litt sånt, ungene var fornøyde i alle fall[:D]

I morgen skal vi til svigers å spise middag, er så kaldt her om dagen at ungene tåler dårlig å være ute så vi har ikke engang sjekket når det er julegrantenning her i år[&:]
Forhåpentligvis blir det pynting av pepperkakehus i morgen dersom ungene er samarbeidsvillige.

Nå sitter jeg bare å venter på siste del av finalen i skal vi danse[:D]

Back
Topp