Lørdag kveld - gravid - litt syting

Ella~83

Glad i forumet
Det er vel bare å venne seg til at helgene ikke blir som før.
Jeg har hatt migreneanfall i 48 timer. I dag har jeg spydd to ganger. Har 0 energi og humøret tilsier vel ikke akkurat party-party. Sambo er ute i dag da. Kjenner at jeg blir litt sjalu.. Jeg har lagt meg tidlig omtrent fra uke 4 og sexlivet har derfor ikke vært veldig bra. Jeg er kvisete og oppblåst. Føler meg usexy og kjip. Jeg stoler på mannen min altså, men kjenner jo at jeg ikke synes at det er veldig moro at han er ute på byen hvor det sikkert er mange freshe jenter.
Argh! Jeg savner IKKE å være på byen eller noe sånt altså. Jeg savner å være fresh og opplagt! Samtidig er det vel litt tidlig å begynne å klage.. Det blir vel ikke noe bedre?

Syter litt jeg også......vi har vært å grilla sammen med en hel gjeng. Kosa oss, selv om jeg fikk mange "hvorfor drikker du ikke blikk"....
Kommer hjem og er begge fornøyde og glad. Så spør samboer om det er greit han drar til en kompis. Han har så lyst til å treffe folk!!! Hva er det vi nettopp har gjort??? Har ikke vi vært sammen med masse folk?? Er så greit for han som kan drikke øl og dra på byen og feste videre mens jeg må sitte her alene.
Blir så irritert, og sur [:@] Jeg klarer fint å holde meg unna både alkohol og bylivet. Men hvis det er sånn at vi skal gjøre ting sammen, og etterpå når han har plassert meg hjemme så stikker han igjen, så kan han bare glemme det!!! Det er jo ikke bare min baby!
Arghhh........sorry men måtte bare få det ut. Og jeg hater når han kommer hjem om natta full og stinker alkohol. Bråker og lager en masse styr.

hehe...kjenner igjen tankene dine. Forrige svangerskap var jeg ikke sjalu i det heletatt på mannen. Men denne gangen.....huh..,,, nesten så jeg ikke tørr si det en gang. Kjenner hormonene gjør masse rart med kroppen.

Håper kvalmen og den vonde følelsen din går over snart, for det gjør den til slutt. Og at når du føler det litt mere gravid på en god måte, klarer å nyte det.

Stor trøsteklem fra meg.

Det blir ikke bedre når babyen kommer i hvertfall...[8D]

ORIGINAL: Ella~83

Jeg har hatt migreneanfall i 48 timer. I dag har jeg spydd to ganger. Har 0 energi og humøret tilsier vel ikke akkurat party-party. Sambo er ute i dag da. Kjenner at jeg blir litt sjalu.. Jeg har lagt meg tidlig omtrent fra uke 4 og sexlivet har derfor ikke vært veldig bra. Jeg er kvisete og oppblåst. Føler meg usexy og kjip. Jeg stoler på mannen min altså, men kjenner jo at jeg ikke synes at det er veldig moro at han er ute på byen hvor det sikkert er mange freshe jenter.
Argh! Jeg savner IKKE å være på byen eller noe sånt altså. Jeg savner å være fresh og opplagt! Samtidig er det vel litt tidlig å begynne å klage.. Det blir vel ikke noe bedre?

Uffameg, det høres ut som om du kan trenge litt oppmuntring [:)]

Det blir faktisk bedre!! Første trimester er utrolig slitsomt - det er altfor vanlig å bli tatt på senga av hvor trøtt, sliten, oppblåst, kvisete og ulekker man kan føle seg. Graviditet er ikke akkurat glamorøst...

2 trimester er som oftest bedre. Da roer hormonene seg litt for en stund, magen blir tydelig, men ikke altfor stor. Man får gjerne mer energi også [:)] Sexlivet tar seg ofte opp litt igjen da, heldigvis.

Jeg har jo vært gjennom dette før, og denne gangen er både mannen min og jeg litt roligere i forhold til at sexlivet ikke er det helt store i en periode. Vi vet at det er en fase, og at vi kommer til å få det veldig fint sammen igjen i andre trimester, og når nattammingen er et avsluttet kapittel [:D]

Hvis dere klarer dere gjennom denne litt vanskelige perioden som par, så blir dere bedre kjent med dere selv og hverandre, og alt blir bedre enn det noengang har vært!!

Lykke til!

Ang sexlivet så må jeg vel bare si - venn deg til det [8D] Ting blir ikke soom før..

Fresh og opplagt - prøv å gjøre ting som kan få deg til å føle deg bedre! Kjøp deg et gravidplagg (en gravidbukse f.eks - jeg lover - det er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort - og helt idiotisk at jeg var så teit og ikke kjøpte noen i forrige!! - jeg angrer!!) - eller en tunika eller noe - som kler formene du vil få fremover.

- Få deg en hårklipp om det er lenge siden sist. Evt hårfarging hos frisør... hjemmefarging bør du ikke sjanse på hvis du er i feil humør, for da føles det myyyyyyyyye værre om det går galt.

- Gå på spa, eller få deg en pedikyr, manikyr - hva som helst som lukter velvære! Gi deg selv oppmerksomhet i svangerskapet! Etterpå er det ikke like enkelt å få tid - og det er lurt å prøve å føle seg litt vel mellom alle kvalmebølgene!

- Ang migrenen - har du forsøkt akupunktur? Pleier du ofte få anfall? Vet du hva det kommer av?

Jeg fikk plutselig ekstremt hyppige anfall forrige svangerskap - viste seg jeg plustelig hadde fått pollenallergi... ellers merker jeg nå at jeg skal være påpasselig med å ha passe påfyll i magen og drikke MASSE MASSE... aller helst vann - men alt er bedre enn ingenting :)

Ellers så begynte jeg med akupunktur i forrige svangerskap pga migrene - og jeg synes det er såååååååå deilig... ca. 45-60 minutter på benken hvor jeg bare døser... /sovner - akk, det er så utrooooooolige deilig avkobling.

Jess, håper noe av dette kan få deg på bedre tanker - for man TRENGER å føle seg vel - når man har tid til det. [;)]

(derfor anbefaler jeg gjerne også en evt. frisørklipp rett før termin så du lettere kan føle deg fresh ifm fødselen og slippe å tenke shit, så håret mitt SÅ jævlig ut.... disse bildene blir gjerne dratt frem igjen, igjen, og igjen.... ) [;)]

ORIGINAL: Ella~83

aldri fortidlig å starte å klage... [;)]

Back
Topp