Lørdag 19.02.2011

Skrållan

Forumet er livet
God morgen! [:)][:)]

Siden ungene ikke er hjemme, så sov jeg til ti på åtte, da klarte ikke betennelsesryggen min å ligge lengre. Sambo sover enda.
Skal på Step&Pump kl 10, etterpå blir det hjem for å vaske hus til ungene kommer hjem igjen. I ettermiddag blir det bare hjemmekos med ungene, og det blir deilig! [:)]

Ha en fin lørdag dere! [:)]

Good morgen skrållan!:) Lenge siden jeg har titta innom her nå[&:]

Høres ut som d blir en flott dag for deg :) Her skal vi på bading, og bursdagselskap ikveld. Ååå så burde jeg en tur på gymmen jeg oxo! *ler*

Go mårran aille sammen!

Her sov vi til 8, deilig! Og sitter ennå i pysjen og spiser frokost i sofaen foran tvn. Det er helg og vi lever bare en gang. Livet skal nytes i fulle drag! [:D][:D][:D]

Meeeen når vi kommer oss i gang blir det vel litt ut på tur. Hunden trenger en ordentlig trim, og det samme kan vel sies om mor. Har lyst til å gå på ski, så kanskje det?

Ellers er det karneval på bygdehuset. Har lyst å dra dit med M, men må finne noen som vil være med i såfall. Man kan jo ikke være sosial alene.. [8D]

Ha en finfin dag!

Goood Morgen!

For en herlig dag, for et herlig vær og for noen herlige unger jeg har[:D]
Sto opp med eldstemann kl 7 halv 8, og vi forflyttet oss med dyner og pysjamas ned til stua og barnetv. Hermann kom tuslende ned etter en halvtime. Ute skinner sola fra en vinterblek, men skyfri himmel, og sjøen ligger blikkstille utenfor stuevinduet. Nå har vi, iallfall ungene fått i seg frokost og stellt seg. Avsluttet med fruktsalat siden det er lørdag.

Nå sitter jeg å vurderer å hoppe i dusjen, venter på knekkebrød som skal bli ferdig, men det tar laaang tid. Baker dobbel oppskrift, så jeg kan overraske søsteren min med hjemmelagede knekkebrød senere i dag. Skal nemlig møtes for å lufte unger å hunder i det fine været. Om det blir tid til det skal jeg å guttene til sentrum for å kjøpe barselgave til en venninne og gjøre litt ærend. Teit å veldig optimistisk å tenke at vi skal det, jeg alene med to gutter på 2 og 3 år som HATER butikker.

I kveld skulle jeg egentlig på fest, men surrehuet meg hadde ikke fått med meg at det var i går festen var[:-] He, he kan ikke annet enn å le. Lurer på å invitere pappaen min på kvelds siden han egentlig skulle sitte barnevakt. I kveld er det også tid for lørdagsbadet med full stell, manikyr og kanskje en hårklipp for guttaboys....kjenner motet synke allerede...det blir garantert en kamp.

Håper alle får en deilig dag, nyt den[;)]

Mornings! [:)]
Sov til 8 her også, da var det opp å stå!
Eline sove igjen nå da[:)] Sambo er avgårde å ser på peisen vår, det har selvsagt kommet feeeil..
Skal ikke noe spes idag, bare være hjemme TROR jeg.. Vet aldri! [:)]
Men jeg stikker 4 da, skal på jobb til 5.. [&:] Så da ligger jeg hos mamma inatt, da blir det bare 3 min kjøre til jobb imorgen istedenfor 40![:)]

Hæv a naijs dæy! [:)]

Heisann!

I dag er sambo på jobb, Amalie var stuptrøtt så hun har nettopp lagt seg.

Jeg skal hive meg selv og spisestolen til Amalie i dusjen straks, kanskje til å med rekke å vaske dusjhjørnet før vi går tom for varmvann (Amalie og sambo dusjet i morgest, og tanken er liiiten).

Her hjemme ser det ikke ut for tiden, har ikke fått ryddet og vasket ordentlig på ukesvis! Ryggen til sambo låste seg jo, så fikk vi vannlekkasje +++ Så det har vært begrenset hva det bekkenet mitt har klart å gjort alene.
Fikk enda mer angst for det rotet når sola kom på himmelen nå, og jeg virkelig måtte se hvor ille det er[&:]
Så løsninga mi ble å ringe mamma og gubben, de passer Amalie noen timer etter duppen og sambo kommer hjem til tidenes overraskelse: HUSARBEID[;)]

Jeg gidder ikke sitte her hele dagen med dårlig samvittighet for at det ser så jævlig ut og prøve å hinte til en gubbe som kommer hjem fra jobb mellom 17 og 18 om ettermiddagen (om han ikke skal på møte, kurs eller trening) som er blind på rot og aldri tar hintet... Nå må han, enten han vil eller ikke[:D]

Alle esker skal sorteres, bæres ned, legges på plass, alle rom skal vaskes ordentlig, vinduene skal vaskes, teppene skal få ligge litt i snøen og bankes, det skal luftes, plantene skal vannes, ja det meste skal gjøres!

I kveld gror vi vel fast i sofaen halvsovende og slitne[8D]

Huset er gullende rent, på Skrållan-vis! [;)] Til og med plantene har fått seg en real dusj! [:D] Etterpå dro vi på butikk, jeg kjøpte meg treningsbukse som jeg allerede elsker, også kjøpte sambo ny joggebukse til meg, samt 10 nye truser! Både treningstruser og vanlige, han mener nemlig at trusebeholdningen min trenger oppgradering - og han har egentlig rett. Mange truser som har blitt for store siden jeg er nesten 20 kg mindre enn jeg var da jeg kjøpte dem.
Nå har vi spist mat sammen med lillebroren til sambo, ungene kommer hjem etter at de har spist lørdagsgodis hos mormor og bæss (Ida som bestemte det, hehe), og i kveld har jeg fått med meg gubben på å se Ps! I love you! [:D][:D]

Destiny: Hahahaha, regner med C ble hoppende glad da han kom hjem! [8D][:D]

Amalie ble plutselig borte til i morgen hun, skal sove til Mimmi og Offa i natt og bli med til Sverige i morgen[:)]

Her fikk vi vasket kjøkken, stuevinduene (innvendig), banket teppene, støvsuge alt bortsett fra soverommene, skrubbet badet, tørket støv på stua, vasket gulvene på kjøkken og stue, vasket et par maskiner med klær, og ryddet ene skapet på badet så det er plass til barneutstyr.

Nå har vi spist middag, ser tv og koser oss. Så blir det å sove leeenge i morgen[:D]
Så blir det enda mer husarbeid, hurra[:D][;)] Tørke støv og vaske soverommene, bytte sengtøy. Vaske mere klær, rydde mer, vaske vinduene ute om det blir mildt nok + vaske bil.
Skal bli godt å bli ferdig med vårrengjøringen[:)] 

Back
Topp