Løpsstikke!! Hjelp!!

Gravid15

Forelsket i forumet
Var hos en vennine av svigermor nettopp og fikk servert 2 skåler med "løpsstikke suppe" med forsikring om at "neeeida det var heeelt trygt for gravide".. Men etter ett kjappt google søk så var det vell ikke noe gravide skulle spise.
Hva gjør jeg nå? Er ikke langt på vei, men det er så utrolig irriterende følelse å ha spist noe som ikke skulle bli spist!!:(

Har jeg aldri hørt om, hva er det for noe?

Gjort er gjort, og spist er spist. Ingen vits i å gi seg selv juling i ettertid, det hjelper verken deg eller barnet. Tror ikke det er mer å gjøre nå enn å støtte seg til at det sannsynligvis går bra, neste gang vet du bedre, og du får bare fortsette med å holde deg unna det du vet du ikke bør spise. Kanskje du bare gjør et kjapt google-søk neste gang du er usikker? :)

Har heller ikke hørt om:p
Men nå er det uansett spist og du får ikke gjort så mye med det så ville prøvd å ikke tenke på det:)

Spist er spist.
Vet ikke en gang hva løpsstikke er for noe.
Er du veldig bekymret får du snakke med lege eller jordmor.

Prøvde å Google, men fant ingenting om at gravide ikke kan spise det. Forhold deg til matportalen.

Spist er spist, det får du ikke gjort noe med.
Selv følger jeg anbefalningene fra matportalen.no, og kan ikke finne noe om løpstikke der.

Google bekreftet absolutt at gravide ikke bør benytte seg av denne urten utover som krydder. Såvidt jeg finner dreier det seg om vanndrivende effekt som evt kan irritere urinveiene. Du kan jo være oppmerksom på evt slike problemer, men trolig går det bra for denne gang, men informer sin svigermor om at dette IKKE er for gravide, så vet de det til neste gang.

Og evt Google før du spiser om du er i tvil flere ganger. Better safe then sorry.

Men spist er spist, prøv å ikke bekymre deg mer.

Googla litt og ser at løpstikke bør man unngå om man er gravid. Men det står ikke noe om hvorfor.
Det går helt sikkert fint:)

Back
Topp