Løping og annen trening

Håperpånr3

Forelsket i forumet
Vi som prøver :)
Påskekyllingene 2020
Er det noen andre som løper eller driver med annen trening nå når vi er gravide? Jeg løper 4-5 ganger i uken, mellom 6 og 12 km hver gang. Jeg håper veldig på å kunne løpe lenge om formen holder seg greit. I forrige svangerskap løp jeg til ca uke 12, men da sluttet jeg ikke fordi kroppen så nei, men pga andre hendelser i livet mitt akkurat da.

Jeg har begynt å bli kvalm, men det virker som det er verst på formiddagen så løpeturene på kvelden er best om dagen.

Treningen er veldig viktig for meg så jeg håper på å kunne holde på lenge :happy: Noen med erfaringer eller i samme situasjon?

Skulle gjerne ha løpt, men det blir det ikke tid til gitt. Høres deilig ut å løpe så lenge en har mulighet.

Så lenge kroppen er i form til det er det jo helt topp. Her har kvalmen tatt overhånd. Løpe kan jeg ikke uansett pga bekkenet, men gleder meg til å svømme, ro og trene styrke når kvalmen roer seg. Og turer i skog og mark ❤️

Skulle gjerne ha løpt, men det blir det ikke tid til gitt. Høres deilig ut å løpe så lenge en har mulighet.
Jeg skjønner godt at det er vanskelig å få tid, hverdagen er ganske hektisk :eek: Jeg er veldig spent på hvor lenge jeg kan holde på.

Så lenge kroppen er i form til det er det jo helt topp. Her har kvalmen tatt overhånd. Løpe kan jeg ikke uansett pga bekkenet, men gleder meg til å svømme, ro og trene styrke når kvalmen roer seg. Og turer i skog og mark ❤️
Jeg holdt på å kaste opp på forrige i løpetur så spent på hvordan det blir fremover :p Så kjedelig med bekkenplager, jeg slapp unna det sist så jeg vet ikke helt hvordan det er, men det virker veldig kjipt!
Det er jo faktisk veldig mange alternativer til løping, svømming er jeg også veldig glad i :happy: Har du forsøkt å ro i tidligere svangerskap? Hvordan er det når magen kommer? Det er jo utrolig bra trening :happy:

Dette er mitt fjerde svangerskap.
Minste er 13 mnd.
Løp intervall på mølle dagen før han ble født.

Trente løping og styrke nesten hver dag - jeg er helt avhengig.
Var med i konkurranse i uke 34 også :)

Jeg er heldig, vi har et stort velutstyrt studio hjemme med bla to møller, sykkel og flere apparater og mange manualer. Letter litt det når ingen andre må se meg trene.

Løper med vogn også.

Hadde selvfølgelig perioder hvor jeg ikke fikk løpt pga bekkenlåsning, men da syklet jeg. Plagene gikk heldigvis fort over :)

Lykke til med treningen!

Dette er mitt fjerde svangerskap.
Minste er 13 mnd.
Løp intervall på mølle dagen før han ble født.

Trente løping og styrke nesten hver dag - jeg er helt avhengig.
Var med i konkurranse i uke 34 også :)

Jeg er heldig, vi har et stort velutstyrt studio hjemme med bla to møller, sykkel og flere apparater og mange manualer. Letter litt det når ingen andre må se meg trene.

Løper med vogn også.

Hadde selvfølgelig perioder hvor jeg ikke fikk løpt pga bekkenlåsning, men da syklet jeg. Plagene gikk heldigvis fort over :)

Lykke til med treningen!
Tusen takk! Så fint å høre erfaringer :happy: Jeg har vært veldig usikker på om jeg kunne fortsette med intervaller, men da skal jeg gjøre det. Kjører du lavere intensitet enn til vanlig eller samme? Veldig imponerende at du var med i konkurranse så seint, var det løping?

Fint å høre at det er flere enn meg som er avhengig :p Det høres deilig ut med treningsmuligheter hjemme, vi bor rett ved skogen så der løper jeg :happy:

Tusen takk! Så fint å høre erfaringer :happy: Jeg har vært veldig usikker på om jeg kunne fortsette med intervaller, men da skal jeg gjøre det. Kjører du lavere intensitet enn til vanlig eller samme? Veldig imponerende at du var med i konkurranse så seint, var det løping?

Fint å høre at det er flere enn meg som er avhengig :p Det høres deilig ut med treningsmuligheter hjemme, vi bor rett ved skogen så der løper jeg :happy:

Det var løping :)

Jeg løper hardt, men holder meg under 90% av makspuls nå.
Farten blir jo redusert etter hvert, men da setter jeg på mer stigning :)
Bare å løpe på til kroppen sier stopp - det er så bra kroppen sier ifra når det er noe!

Løfter også tung styrke, men det er fordi jeg er vant med det og det føles bra rett og slett.

.... min store utfordring er maten, jeg er matvrak.. hehe :)

Jeg holdt på å kaste opp på forrige i løpetur så spent på hvordan det blir fremover :p Så kjedelig med bekkenplager, jeg slapp unna det sist så jeg vet ikke helt hvordan det er, men det virker veldig kjipt!
Det er jo faktisk veldig mange alternativer til løping, svømming er jeg også veldig glad i :happy: Har du forsøkt å ro i tidligere svangerskap? Hvordan er det når magen kommer? Det er jo utrolig bra trening :happy:

Så grusomt... Her brekker jeg meg nesten bare jeg bærer toåringen. Så er mye sofatid nå. Til gjengjeld spiser jeg nesten ikke så går vel fint :rolleyes:

Håper du slipper unna bekkenet, det er g r u s o m t! Man blir helt låst...

Jeg husker ikke helt, hadde ikke tilgang på senter med romaskin siste halvdel så ble mest svømming da.. Men kan bli litt problem med magen ja! :D

Heldig dere er med studio i huset/ nærheten. Her er det 30 minutter med bil til studio men har en nabo som har bygd et lite gymhus med det mest nødvendige. Men når det er veldig kaldt på vinteren kan man ikke trene der :grumpy:

Jeg prøver å være i aktivitet sammen med jentene, gå på fjellet og trener litt styrke.

Det var løping :)

Jeg løper hardt, men holder meg under 90% av makspuls nå.
Farten blir jo redusert etter hvert, men da setter jeg på mer stigning :)
Bare å løpe på til kroppen sier stopp - det er så bra kroppen sier ifra når det er noe!

Løfter også tung styrke, men det er fordi jeg er vant med det og det føles bra rett og slett.

.... min store utfordring er maten, jeg er matvrak.. hehe :)
Veldig greit at kroppen sier ifra. Ser for meg at farten blir ganske lav etterhvert :p Jeg løper bare ute så da går sikkert bare turene saktere, jeg synes de gjør det allerede fordi jeg er mer sliten. Jeg har også lyst til å trene styrke, men det er jeg utrolig dårlig til å prioritere...

Jeg er også et matvrak, spesielt nå når jeg blir kvalm om jeg er sulten :wtf: Men da er det en fordel å trene så det er litt å gå på :p

Så grusomt... Her brekker jeg meg nesten bare jeg bærer toåringen. Så er mye sofatid nå. Til gjengjeld spiser jeg nesten ikke så går vel fint :rolleyes:

Håper du slipper unna bekkenet, det er g r u s o m t! Man blir helt låst...

Jeg husker ikke helt, hadde ikke tilgang på senter med romaskin siste halvdel så ble mest svømming da.. Men kan bli litt problem med magen ja! :D
Huff, da har du det mye verre enn meg! Jeg er den eneste som kan bære om dagen så hadde vært krise om jeg ble kvalm av det! Jeg blir kvalm om jeg er sulten og jeg er mye mer sulten enn vanlig så jeg spiser mye... Men satser på at det går greit ift. vektøkning :p

Bekkenet høres ikke godt ut!

Satser på at det blir litt svømming i vinter :)

Heldig dere er med studio i huset/ nærheten. Her er det 30 minutter med bil til studio men har en nabo som har bygd et lite gymhus med det mest nødvendige. Men når det er veldig kaldt på vinteren kan man ikke trene der :grumpy:

Jeg prøver å være i aktivitet sammen med jentene, gå på fjellet og trener litt styrke.
Jeg trener aller mest bare løping utendørs fordi jeg ikke har tid til å dra på treningssenter. Men jeg har kjøpt litt smått med treningsutstyr så jeg kan trene litt styrke hjemme, det fungerer helt greit. Supert at du kan låne naboens gymhus :happy:

Fjellturer og aktivitet sammen med barna er jo også helt supert :happy:

Back
Topp