Løpegang til snor?

afrodite96

Betatt av forumet
Holder på å planlegge hvordan posene mine skal syes. Surfer rundt og leser hvordan andre har gjort ting. Ser på bilder osv.Har det meste noenlunde klart,men blir ikke helt klok på hvordan man syr løpegangen til snorene i toppen. Altså slik at toppen skal snurpes sammen. Har bestemt meg for at  kun posen med dynefor som skal ha slik mulighet for å snurpe sammen toppen, men er altså litt usikker på hvordan det gjøres. Ser at noen lager den for seg og syr den på etterpå, men er fortsatt litt usikker på hvordan det gjøres? Noen som kan forklare meg hvordan de gjør det?

Lager dere en smal remse like lang som buen (fra glidelås på ene siden til glidelås på andre siden), bretter den sammen og fester den fast så den kommer på innsiden i posen når den ligger på vranga og skal syes? Og så syes den fast samtidig som dere syr samme inner og ytterstoff?

ja, jeg gjør det slik som du beskriver i det siste innlegget. bare at jeg bretter inn kortendene, presser og syr en rettsøm over for å fjerne sårkanten først, også stryker jeg remsen dobbel før jeg nåler den til hodeenden.

ORIGINAL: afrodite96

Lager dere en smal remse like lang som buen (fra glidelås på ene siden til glidelås på andre siden), bretter den sammen og fester den fast så den kommer på innsiden i posen når den ligger på vranga og skal syes? Og så syes den fast samtidig som dere syr samme inner og ytterstoff?

Yes :)

Et lite spørsmål til når det gjelder posene. Fleece-stoffet fra Stoff og Stil. Begge sidene er jo ikke like på disse. Ene siden er liksom litt mer langhåret enn den andre. Hvilken er liksom rett-siden? Hvilken side bruker dere ut?

Back
Topp