Lønnsopprykk

Bkno4027972

Blir kjent med forumet
Hei.

Jeg fikk i dag vite at samtlige på min jobb stiger 3 % i lønn. Jeg skal jo ut i mammaperm i noen uker. Vil jeg få dette med i beregningen til feriepengene? Økonomisk leder på jobb har allerede levert inntektsopplysningene mine til Nav.

Håper noen vet :)

Hei.

Jeg fikk i dag vite at samtlige på min jobb stiger 3 % i lønn. Jeg skal jo ut i mammaperm i noen uker. Vil jeg få dette med i beregningen til feriepengene? Økonomisk leder på jobb har allerede levert inntektsopplysningene mine til Nav.

Håper noen vet :)
Du må få jobben din til å sende inn oppdaterte opplysninger, så skal NAV regne ut ifra det :) Så lenge lønnsøkningen skjer før den faktiske datoen for permisjonsstart, så skal det taes med i beregningen (så lenge du ikke er sykemeldt, da er det noen regler der som jeg ikke er helt oppdatert på).

Du må få jobben din til å sende inn oppdaterte opplysninger, så skal NAV regne ut ifra det :) Så lenge lønnsøkningen skjer før den faktiske datoen for permisjonsstart, så skal det taes med i beregningen (så lenge du ikke er sykemeldt, da er det noen regler der som jeg ikke er helt oppdatert på).

Dersom man er sykemeldt når det blir en lønnsøkning så må man være friskmeldt en dag før man blir videre sykemeldt. Da regnes sykmeldingen etter friskmeldingen som et nytt sykepengetilfelle og man kan be om ny beregning av sykepengegrunnlaget. Da må også arbeidsgiver sende inn ny inntektsmelding. Da blir det ny saksbehandlingstid (som ved førstegangssøknad).

Jeg går ut i perm 30.09. 01.10. Har jeg et ansiennitetshopp i lønn, min fagforening mener jeg skal ha dette uansett om jobben har sendt inn melding. Nå får jeg lønn som normalt fra jobb da, så får de refundert fra nav. Men tror ikke de får igjen det tillegget..
Samme for meg, bare jeg får det :P

Back
Topp