Lønnsgarantifondet..

Escuro

Forumet er livet
Noen som vet telefonnummeret deres? Jeg makter ikke finne det noe sted.. Føler jeg har googlet meg ihjel snart. Og begynner haste for meg etterhvert, ettersom det er nesten 2 mndr siden jobben gikk konkurs...

Nummeret skal ligge på nav sine sider, men jeg tror ikke du trenger å begynne å mase.. De har 3 mndrs behandlingstid fra de mottok papirene fra advokat/bostyrer. Min jobb gikk konkurs 1. juli, jeg fikk oppsigelsen 1. august og kravene ble visst ikke sendt inn før 31. august.. Så er jeg heldig så får jeg penger i løpet av en mnd fra nå.
Pengene går også fra bostyrer til deg. Ikke direkte fra lønnsgarantifondet.

ville ringt bostyrer og hørt når han sendte inn krevene jeg.

http://www.nav.no/Lokalt/Oslo/Kontakt+oss/805335582.cms <- her fant jeg nummeret til lønnsgarantien i tillegg, så du kan jo ringe å høre..

Er skikkelig surt dette konkurs-maset.. Mulig at det skal ta så lang tid liksom.. *Lei av å være fattig*

ORIGINAL: squakky

Nummeret skal ligge på nav sine sider, men jeg tror ikke du trenger å begynne å mase.. De har 3 mndrs behandlingstid fra de mottok papirene fra advokat/bostyrer. Min jobb gikk konkurs 1. juli, jeg fikk oppsigelsen 1. august og kravene ble visst ikke sendt inn før 31. august.. Så er jeg heldig så får jeg penger i løpet av en mnd fra nå.
Pengene går også fra bostyrer til deg. Ikke direkte fra lønnsgarantifondet.

ville ringt bostyrer og hørt når han sendte inn krevene jeg.

http://www.nav.no/Lokalt/Oslo/Kontakt+oss/805335582.cms <- her fant jeg nummeret til lønnsgarantien i tillegg, så du kan jo ringe å høre..

Er skikkelig surt dette konkurs-maset.. Mulig at det skal ta så lang tid liksom.. *Lei av å være fattig*

Jeg fikk beskjed fra arbeidsgiver at jeg selv måtte ta kontakt med lønnsgarantifondet for å fremlegge krav.. Skal sjekke ut linken du gav meg, tusen takk [:)]

Hæ? Når bedriften går konkurs blir det jo opprettet en bostyrer som tar seg av bedriften i mellomtiden. Har du ikke hatt noe kontakt med bostyrer?

Merkelig. Jeg fikk beskjed om at etter konkursen så var det kun bostyrer jeg skulle ta kontakt med om det var noe. Kan hende det er forskjellig fra bedrift til bedrift da..

Håper det ordner seg iallefall :)

Hæ? Når bedriften går konkurs blir det jo opprettet en bostyrer som tar seg av bedriften i mellomtiden. Har du ikke hatt noe kontakt med bostyrer?

Merkelig. Jeg fikk beskjed om at etter konkursen så var det kun bostyrer jeg skulle ta kontakt med om det var noe. Kan hende det er forskjellig fra bedrift til bedrift da..

Håper det ordner seg iallefall :)

Tjah, etter konkursen var alt egentlig veldig jalla-jalla [8|]Sjefen til sjefen min sank under jorden og var umulig å få kontakt med, tidligere hadde han ringt oss flere ganger daglig for å sjekke at vi gjorde jobben vår. Mens når det plutselig var han som var i søkelyset, så valgte han å gå undercover og ikke svare telefonen mer. Skikkelig profft.

Fy, så teit.. Håper virkelig du får noe svar da, er så kjipt å sitte sånn å bare vente... Har du fått deg ny jobb eller?

Nei, ikke så lett å bli ansatt når man er "høygravid" har jeg funnet ut... Jeg prøver gå tilbake til gamle arbeidsgiveren min, der er jeg jo ferdig opplært i jobben. Men mistenker sterkt at de diskriminenrer meg fordi jeg er gravid og kun kan jobbe det i 2-2,5 mnd. Tok kontakt med dem og de sa de ikke trengte folk. Men så kontaktet jeg et bemanninsbyrå ang en annen stilling, og da sa de at gamlejobben min hadde masse ledig dersom jeg ville tilbake dit. Sa jatakk til det, og bemanningsbyrået skulle kontakte gamlejobben, men de får heller ikke noe svar. Gamlejobben er skikkelig unnvikende, så alt tyder på at de ikke vil ha meg dit [:'(]
Må sies at jeg fikk masse bra tilbakemeldinger da jeg jobbet der, så jeg har ikke gjort noe galt [;)] Jeg forlot dem til fordel for en annen jobb hvor jeg fikk dobbelt så høy lønn. Men de led under finanskrisen og la ned kontoret her i Bergen etter bare en måned. Har hatt litt uflaks i jobbsammenheng ja...

Kjenner meg igjen.. Har prøvd å få ny jobb siden juli. Og når jeg endelig fikk en vikarstilling i september, så tok det meg en mnd før jeg klarte å bli sykemeldt.. Begynner å bli lei av å sitte hjemme og vente på penger nå..

Kjenner meg igjen.. Har prøvd å få ny jobb siden juli. Og når jeg endelig fikk en vikarstilling i september, så tok det meg en mnd før jeg klarte å bli sykemeldt.. Begynner å bli lei av å sitte hjemme og vente på penger nå..

Aaaw, det er noe dritt [&:]
Jeg hadde jo full bekkenløsning nå i siste jobben min, men den forsvant faktisk nesten helt når jeg ufrivillig fikk mye fri [8D] Men har vært på kurs via nav nå de siste 3 ukene, og har merket det litt. Hele meg låser seg når jeg legger meg ned på sofaen. Så der blir jeg liggende, gitt [:D] Men er langt fra så ille som det har vært heldigvis [:)]
Bekkengreier som gjorde at du ble sykemeldt også?

Jepp, har kjent det bittelitt hele tiden, men fikk veldig kraftig låsning som kom sammen med en blødning. Etter det har det vært vondt. Er ok når jeg ikke gjør noe, men blir verre bare av å gå til butikken og hjem. Også jobba jeg jo på småbarnsavdelingen i barnehage før jeg ble sykemeldt da.. Ble nok litt for mye løfting og bæring for meg.

Jepp, har kjent det bittelitt hele tiden, men fikk veldig kraftig låsning som kom sammen med en blødning. Etter det har det vært vondt. Er ok når jeg ikke gjør noe, men blir verre bare av å gå til butikken og hjem. Også jobba jeg jo på småbarnsavdelingen i barnehage før jeg ble sykemeldt da.. Ble nok litt for mye løfting og bæring for meg.

Aooowiii!!! [&:] Særdeles lite kult! Da er det mye bedre å holde seg hjemme, ja [:D] Men du har blitt bedre? hvor lenge har du vært sykemeldt?

Men føler meg så ubruklig når jeg bare henger hjemme og venter på lønnsgaranti penger :p
 Har vært sykemelt i 4 uker nå. Skal til legen igjen på fredag, men regner ikke med at jeg blir friskmeldt før fødselen iallefall. Så nå må jeg regne litt på hva jeg skal gjøre med foreldrepenger og sånn.. Typisk at alt skal skje når det passer dårligere enn noen gang..

Men føler meg så ubruklig når jeg bare henger hjemme og venter på lønnsgaranti penger :p
Har vært sykemelt i 4 uker nå. Skal til legen igjen på fredag, men regner ikke med at jeg blir friskmeldt før fødselen iallefall. Så nå må jeg regne litt på hva jeg skal gjøre med foreldrepenger og sånn.. Typisk at alt skal skje når det passer dårligere enn noen gang..

Yeah, tell me about it [8|] Det er så irriterende typisk!!

Back
Topp