Lønnet eller ulønnet svangerskapspermisjon??

Agent Orange

Flørter med forumet
Hei!
Jeg lurer kort og greit på om dere har vært i/ er i lønnet eller ulønnet permisjon? Med lønnet mener jeg om du har fått utbetalt lønn fra arbeidsgiver under permisjonen, eller om foreldrepengene et utbetalt direkte til deg? Skriv gjerne hvilken næring du jobber i :)
Bakgrunnen for spørsmålet mitt er at jeg har en tvist gående med min arbeidsgiver, og trenger litt fakta å slå i bordet med.

På forhånd takk for svar!
 
Jeg har vært i ulønnet permisjon etter endt fødselspermisjon. Skal det samme fra mai av. Jobber som butikkansatt, privat. Kan jeg spørre hva tvisten går ut på, så kanskje jeg kan hjelpe deg?
 
Takk for svar :)
Det gjelder lønnsjustering for 2014. Jeg mener at jeg har rett til lønnsjustering fra sommeren av (når lønnsjusteringen finner sted), siden jeg er i lønnet permisjon og er per definisjon yrkesaktiv men med fritak fra arbeidsplikten.
Grunnen til at jeg spør, er at min leder mener vi er så sykt heldige å ha denne ordningen, mens jeg mener at den er brukt i utstrakt grad. Mener ganske bestemt at alle statlig ansatte har det, blant annet?
 
Takk for svar :)
Det gjelder lønnsjustering for 2014. Jeg mener at jeg har rett til lønnsjustering fra sommeren av (når lønnsjusteringen finner sted), siden jeg er i lønnet permisjon og er per definisjon yrkesaktiv men med fritak fra arbeidsplikten.
Grunnen til at jeg spør, er at min leder mener vi er så sykt heldige å ha denne ordningen, mens jeg mener at den er brukt i utstrakt grad. Mener ganske bestemt at alle statlig ansatte har det, blant annet?
Vi følger tariff selv om vi ikke har tariffavtale. Jeg får oppjustert min lønn under både lønnet og ulønnet permisjon. Om du er statlig ansatt så har dere vel tariffavtale også. Finn den dere har og les der, mener du skal ha oppjustert lønn på lik linje som alle de andre. Står sikkert om lønn under permisjon i arbeidsmiljøloven også.